1506
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
600 965 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 december 2007
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
Tja, Hurru blir skitbra me mätaren där ju smile
Kommer bli jäkligt snyggt i bagaget smile ser framimot nät du plastat klar lådan och allt åker dit för att stanna där wink hehe
Kommer bli bra detta, men jag tänkte på bromsljuset ibak på vingen kan du göra ett själv, ta ett gammalt plast "glas" från en lampa i taket och värm och gör ett vitt bromsljus med röda dioder i wink
Kommer bli bra!
kämpa på!
mvh kimpa

Tjo tjo!
Ja jag tror det kommer bli kanon jag med om jag lyckas få till det smile
Tackar big_smile  ser fram emot det jag med, har inte alla idéer klara för mig än heller så man vet inte hur de blir till slut big_smile

Ja det va ju en variant, men jag är inte så jätte förtjust i vingen så kommer nog ta av den, svetsa igen hålen och kränga på en annan. Han jag köpte den av sa att de va en vanlig 850-vinge så jag köpte den utan att sett bild på den. Han skickade bild några dagar senare och då såg jag att de inte va en sån. Men när jag ändå hade en så kan ja ju sätta dit den tänkte jag tongue

Mvh Magnus

Vet du va du får göra? big_smile
Du får göra en egen lite stjärtfena på volvon ibak på baklucken och ta bort vingen , skulle bli sexigt wink
Kommer nog bli bra detta big_smile
mvh kimpa

2 933 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
Tja, Hurru blir skitbra me mätaren där ju smile
Kommer bli jäkligt snyggt i bagaget smile ser framimot nät du plastat klar lådan och allt åker dit för att stanna där wink hehe
Kommer bli bra detta, men jag tänkte på bromsljuset ibak på vingen kan du göra ett själv, ta ett gammalt plast "glas" från en lampa i taket och värm och gör ett vitt bromsljus med röda dioder i wink
Kommer bli bra!
kämpa på!
mvh kimpa

Tjo tjo!
Ja jag tror det kommer bli kanon jag med om jag lyckas få till det smile
Tackar big_smile  ser fram emot det jag med, har inte alla idéer klara för mig än heller så man vet inte hur de blir till slut big_smile

Ja det va ju en variant, men jag är inte så jätte förtjust i vingen så kommer nog ta av den, svetsa igen hålen och kränga på en annan. Han jag köpte den av sa att de va en vanlig 850-vinge så jag köpte den utan att sett bild på den. Han skickade bild några dagar senare och då såg jag att de inte va en sån. Men när jag ändå hade en så kan ja ju sätta dit den tänkte jag tongue

Mvh Magnus

Vet du va du får göra? big_smile
Du får göra en egen lite stjärtfena på volvon ibak på baklucken och ta bort vingen , skulle bli sexigt wink
Kommer nog bli bra detta big_smile
mvh kimpa

Nu fatta jag inte riktigt hur du menade.
Du får rita lr nåt å slänga upp bilden här wink

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 311 Inlägg
11 december 2007
Ser ut som att det är roligt att plasta smile kommer nog för mig framåt jan/feb när jag ska bredda smile kanske lust å ge en snabbguide? =P

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

2 933 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Corpze skrev:
Ser ut som att det är roligt att plasta smile kommer nog för mig framåt jan/feb när jag ska bredda smile kanske lust å ge en snabbguide? =P

Finns värre saker at göra än att plasta kan ja säga big_smile
Jasså du ska bredda din racermaskin ja smile
Hehe, snabbguide ja, inte lätt å få ihop nån. Har som ingen standard jag går efter utan provar mig fram när det gäller allt tongue

Mvh Magnus

1 997 Inlägg
11 december 2007
Plasta plasta plasta! Skoj skoj skoj! Blir bra bra bra! Haha haha haha! tongue

Gillar ideen med "slutstegen" och de! Skulle bli jättesnyggt! big_smile

Fortsätt kämpaaa!! Vill se mer nuu! big_smile

345 Inlägg
12 december 2007
Ser ju lovande ut smile Slutstegen lämnar inte så mycket rum för baggage, men o andra sidan har man ju alltid bakbänken wink Batteriet tycker jag du kan gömma under en kåpa eller något, skulle se bättre ut så...

2 933 Inlägg
12 december 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
Plasta plasta plasta! Skoj skoj skoj! Blir bra bra bra! Haha haha haha! tongue

Gillar ideen med "slutstegen" och de! Skulle bli jättesnyggt! big_smile

Fortsätt kämpaaa!! Vill se mer nuu! big_smile

hehe big_smile  Kul att höra att inte bara jag tycker de ser lovande ut tongue

Kämpar på, ska ut å greja aldeles strax. Sen blir det bilder wink

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
12 december 2007
Trådstartare
Acke88 skrev:
Ser ju lovande ut smile Slutstegen lämnar inte så mycket rum för baggage, men o andra sidan har man ju alltid bakbänken wink Batteriet tycker jag du kan gömma under en kåpa eller något, skulle se bättre ut så...

Tackar big_smile
Hehe, nej det blir inte mycke plats över för jag har inte tänkt ha nåt annat än stereo bak wink
Ja bakbänken kan man ju använda, (kan kalla den tredje parkett me om man vill så) tongue
Okey, Det kan nog bli bra. Har dock tänkt köpa mig en batteripol med volt-mätare i så får se vad det blir tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
12 december 2007
Trådstartare
Tyvärr gubbs, ingen uppdatering idag.
Hjälpt farsan med bromsar och styrled på bilen idag så blev inte mycket gjort på min bil big_smile
Slipade och spacklade lite ! smile

Men kommentarer är välkommna ändå wink

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
12 december 2007
jag vill se hur det går big_smile men det vill jag alltid. kul att se hur du gör så men får egna ider. fast just nu har jag ingen plånbok kvar så får se när jag kan börja. (blev av med den i stan idag:/)

hoppas det händer nått imån:Dbig_smile

2 933 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Shit pommes..........  Ingen update idag heller, sa tans 850 som jag skruvat på i två dagar.. men nu är det äntligen klart så kan återgå till mitt. Har dock jour nu i en vecka så kanske inte blir nåt gjort av den anledningen :S
Har iaf slipat på instrumentpanelen lite igen, tänkt lägga på polyester på hela nu med minst ett lager glasfibermatta..
jaja, så kan de va..

Hoppas på fler kommentarer i tråden smile

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
13 december 2007
va synd men sånt händer ju ibland. ju mer du måste jobba ju mer pengar har du att lägga på bilen så det är ju posetivt:D. har du andvänt nån glasfiber matta på ditt bas bygge?

//mackan

2 933 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
weser skrev:
va synd men sånt händer ju ibland. ju mer du måste jobba ju mer pengar har du att lägga på bilen så det är ju posetivt:D. har du andvänt nån glasfiber matta på ditt bas bygge?

//mackan

Hehe, ja det är inte dumt med jour. Kan bara hoppas på att de ringer snart och det är nåt lätt arbete som måste utföras av en elektriker.. som att skruva ur nå säkringar som sitter på helt fel ställe mot va de borde tongue

Nej jag har inte använt nå glasfibermatta på baslådan.. Har tänkt de flera gånger men de har som inte blitt nåt.. har ju fleecetyg i grunden så då blir det ganska starkt.. Men det kan hända att jag tar å lägger på ett lager framöver smile

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
13 december 2007
okej big_smile jag tänkte på det för jag har bara sett att du har penslat på massa polyester och fundera på om den kan hålla men sen så har du inga sora yter som du plastar heller så då kanske det håller ändå. kan inte så mycket om saken så jag försöker få reda på så mycket som möjligt innan jag ska ge mig in i det själv. hade funderat på att prova att plasta en låda till min 850 men nu tror jag att jag bara ska göra det i trä för det blir någ snyggare, men skulle ändå vilja prova plasta så jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra. kanske får prova plasta om hatthylan i stället:D

//mackan

2 933 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
weser skrev:
okej big_smile jag tänkte på det för jag har bara sett att du har penslat på massa polyester och fundera på om den kan hålla men sen så har du inga sora yter som du plastar heller så då kanske det håller ändå. kan inte så mycket om saken så jag försöker få reda på så mycket som möjligt innan jag ska ge mig in i det själv. hade funderat på att prova att plasta en låda till min 850 men nu tror jag att jag bara ska göra det i trä för det blir någ snyggare, men skulle ändå vilja prova plasta så jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra. kanske får prova plasta om hatthylan i stället:D

//mackan

Nej det är inga större ytor själv lådan så de bör väl hålla tycker jag. Men jag kommer nog ta ur lådan och dra på ett lager med matta framöver bara för att tongue
Jaså du går i de tankarna me ja.. Det tycker jag du ska prova på, det är kul smile
Bara köpa på sig massa polyester, härdare, en jäkla massa penslar och aceton. Sen äre bra å ha en, ja va fan heter de, en roller i alu. som man rullar med efter att man penslar på plasten. på så vis trycker man bort luftbubblor och får en finare yta.
Bara å prova plasta de, när du väl börjat så kommer du plasta alla möjliga saker big_smile

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
14 december 2007
alu roller heter det inte krångligare än så:D har biltema en sån tro:S  ska nog prova under jul lovet när jag ändå inte har nått annat att göra. aceton är för att ta bort polyester som hamnat på golvet eller nått eller?

//mackan

2 933 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
weser skrev:
alu roller heter det inte krångligare än så:D har biltema en sån tro:S  ska nog prova under jul lovet när jag ändå inte har nått annat att göra. aceton är för att ta bort polyester som hamnat på golvet eller nått eller?

//mackan

Kan nog stämma att de heter så ja smile
Ja biltema har sån, köpte min där tongue
Ja det tycker jag att du kan göra smile
Ja det funkar med, men jag änvänder det till penslarna. Ha aceton i en glasburk å stoppa penslarna i smile

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
14 december 2007
tackar:D bra att få veta vad man ska ha allt till

//mackan

2 933 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Orkade som inte med en uppdatering idag, kände för att slå på en film på datan istället:D
Men jag kan berätta vad som har skett.
Jag har börjat plasta instumentpanelen, har gått över den en gång med några lager polyester och glasfibermatta.
Nu har den härdat/torkat och det ser ganska lovande ut.

Vet inte om de blir nåt gjort imorgon då vi troligen kommer ta en sväng till morsan på sjukhuset igen hmm

jaja, nu vet ni vad som skett under dagen.
Bilder ?  nja, inget att se på.. ser ut som en snorkråka big_smile

Mvh Magnus

4 506 Inlägg
15 december 2007
Tjenare! smile Jag har exakt ett sådant bromsljus liggandes här hemma! Med helt glas.. Kan sponsra med det om du vill hehe!

Jag kan ta med det om jag ska upp te Valfjället ngt i vinter! tongue
Senast redigerat av _Wallis_ (15 december 2007)

Kan du andas kan du dö.

Sök