1674
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
600 968 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
2 933 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
Äähh. Ingen uppdatering idag heller :S  Blir ju inget gjort när man har jour samtidigt som morsan ligger på sjukhus och inte nog med de så närmar det sig jultider med så har mycke å stå i :S smile

Men hann med ett litet besök till telia på samma gång som vi va till morsan på sjukhuset, införskaffade mig en ny nalle smile

http://www.ev.se/bildarkiv/30/46d7c0e94fa3b.jpg

En LG KU990 Viewty, kom EN till teliabutiken i Fredags och jag fick nöjet att köpa den första smile

big_smile Måste ju ha en fungerande mobiltelefon, reings som fan i min nu men folk hör inte vad jag säger i den gamla så va tvungen att köpa mig en ny. Och då passa ja på å prova på ett "nytt" märke och än är jag nöjd smile Pekskärm å all annan skit gör det inte sämre heller.. smile

Ska försöka få nåt gjort snart igen men ska troligen jobbar under jul å nyår så får se va de blir smile

Mvh Magnus
Senast redigerat av dj_aggwa (17 december 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
17 december 2007
äntligen hände det nått i denna tråden:D synd att det inte va en update bara. fast jag förstår om du inte hinner göra nått heller så.

//mackan

2 933 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Hehe, har fullt upp hela dagarna. Idag har jag vart iväg och handlat de sista julklapparna. Sen skulle allt packas med så blev fan inget gjort idag heller.

Köpte ju mig ett 2 gigs minneskort till mobilen me så va tvungen att pilla lite big_smile
Å så har ja jobbat en jäkla massa under de senaste dagarna så har inte fått gjort nåt ur den synpunkten heller sad

Men ska försöka komma igång snart.. Juoren slutar på Torsdag eftermiddag så e ledig på Fredag big_smile

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
19 december 2007
gött:D jag är med ledig på fredag, får se om jag ska försöka städa lite i garaget då så man kan få prova plasta snart. köpte allt jag behövde igår tror jag.

Fan nu när jag tänker på det har jag inga hanskar:/ jaja ska till stan imån så...

har du nån tanke på när du vill vara klar med din bil?

//mackan

1 311 Inlägg
19 december 2007
vart jobbar du? kan du inte ta några bilder med telefonen och lägga upp? har funderat på en viewty själv nämligen!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 december 2007
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:

Tjo tjo!
Ja jag tror det kommer bli kanon jag med om jag lyckas få till det smile
Tackar big_smile  ser fram emot det jag med, har inte alla idéer klara för mig än heller så man vet inte hur de blir till slut big_smile

Ja det va ju en variant, men jag är inte så jätte förtjust i vingen så kommer nog ta av den, svetsa igen hålen och kränga på en annan. Han jag köpte den av sa att de va en vanlig 850-vinge så jag köpte den utan att sett bild på den. Han skickade bild några dagar senare och då såg jag att de inte va en sån. Men när jag ändå hade en så kan ja ju sätta dit den tänkte jag tongue

Mvh Magnus

Vet du va du får göra? big_smile
Du får göra en egen lite stjärtfena på volvon ibak på baklucken och ta bort vingen , skulle bli sexigt wink
Kommer nog bli bra detta big_smile
mvh kimpa

Nu fatta jag inte riktigt hur du menade.
Du får rita lr nåt å slänga upp bilden här wink

Mvh Magnus

Jaha, såg svaret nyss tongue
Jag menar en liten "vinge" på skuffen.
Som typ Mäki med sin audi.. om du vet va jag menar.. hmm

Nu får du allt lägga upp lite mer bilder! tongue
Hehe, Mvh kimpa

2 933 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
weser skrev:
gött:D jag är med ledig på fredag, får se om jag ska försöka städa lite i garaget då så man kan få prova plasta snart. köpte allt jag behövde igår tror jag.

Fan nu när jag tänker på det har jag inga hanskar:/ jaja ska till stan imån så...

//mackan

Är nog ganska vanligt att folk tar ledigt osv. på fredag tror jag smile Själv är jag jour-ledig = Ledigt med betalt smile

Jaså du har kommit så långt på vägen ja!

Hehe, inga handskar nej. Har inte jag använt än av alla di gånger jag plastat, Kan va bra att va "naken" om man måste in med fingrarna och rätta till glasfibermattan. Tror den fastnar i handskarna isf tongue

Nej har faktiskt ingen tanke på när den ska vara klar, enda kravet jag har är att den ska vara körduglig till besiktningen.

Mvh Magnus

*EDIT, nåt du BÖR använda är ANDNINGSSKYDD! Gaserna av polystret är inte nyttig tror jag, inte dammet när du slipar heller !
Men tror du jag använder det ? big_smile  Har ett bra skydd på jobbet som ja kan ta med hem men orka smile
Senast redigerat av dj_aggwa (19 december 2007)

2 933 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Corpze skrev:
vart jobbar du? kan du inte ta några bilder med telefonen och lägga upp? har funderat på en viewty själv nämligen!

Jag jobbar på Bruket i Åmot, nuvarande Wermland Paper som blir Nordic Paper nästa månad smile
Jag har tagit nån bild med den på arbetskamraterna men vet inte om de e popurlärt att lägga upp. Ska försöka få nån bild på nåt annat kul smile
Är helnöjd hittills iaf med den, den är jäkligt cool tycker ja. Och bra skärm och tydligen en jäkla bra kamera, har inte skickat nån bild till datan än men så ja vet inte smile

BTW, jag va först i Arvika å köpa en Viewty, iaf på Telia wink

Mvh Magnus

2 953 Inlägg
19 december 2007
jag vill oxå ha en Viewty värkar jävligt bra tex att man kan filma 120 kort i sek å sånt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
19 december 2007
dj_aggwa skrev:
weser skrev:

//mackan

Är nog ganska vanligt att folk tar ledigt osv. på fredag tror jag smile Själv är jag jour-ledig = Ledigt med betalt smile

Jaså du har kommit så långt på vägen ja!

Hehe, inga handskar nej. Har inte jag använt än av alla di gånger jag plastat, Kan va bra att va "naken" om man måste in med fingrarna och rätta till glasfibermattan. Tror den fastnar i handskarna isf tongue

Nej har faktiskt ingen tanke på när den ska vara klar, enda kravet jag har är att den ska vara körduglig till besiktningen.

Mvh Magnus

*EDIT, nåt du BÖR använda är ANDNINGSSKYDD! Gaserna av polystret är inte nyttig tror jag, inte dammet när du slipar heller !
Men tror du jag använder det ? big_smile  Har ett bra skydd på jobbet som ja kan ta med hem men orka smile

det har jag köpt en:D tänkte på det innan med. okej kanske klarar mig utan hanskar då:D

//mackan

Varningar. 36
1 200 Inlägg
19 december 2007
dj_aggwa skrev:
Frigolitbitarna ska föreställa slutsteg som jag inte köpt än big_smile Ser inte mycke ut för världen men kan vara kul att fantisera lite smile[/i]
Mvh Magnus

Spelar dom bra då? tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

2 933 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/211750_c66b50.jpg

Skickar upp en bild då, taget med ljuset släckt i rummet!

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/211757_27cbs0.jpg

Tog en lite snabbt där jag sitter med, inte så jäkla lätt att ta bilder när man måste ha mobilen bakom sig, den är ju så "in zoomad" vanligt smile

Å nu dör den snart med, ingen ström kvar tongue

Mvh Magnus

EDIT* Går ju inte att jämföra med en digitalkamera, men hyfsade bilder blev det iaf. Duger om det blir "nödläge".  Har iofs kvar plasten på linsen, kanske försämrar lite ? smile
Senast redigerat av dj_aggwa (19 december 2007)

2 933 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
dj_aggwa skrev:
Frigolitbitarna ska föreställa slutsteg som jag inte köpt än big_smile Ser inte mycke ut för världen men kan vara kul att fantisera lite smile[/i]
Mvh Magnus

Spelar dom bra då? tongue

Jo de, spelade som satan xD

2 933 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
xorox_88 skrev:
jag vill oxå ha en Viewty värkar jävligt bra tex att man kan filma 120 kort i sek å sånt

Bara att inhandla en de wink Ja den hänger med ganska bra när man filmar med. Men man kan inte jämföra med en kamera/digitalkamera.

Mvh Magnus

supermikaela
19 december 2007
Sugen på en uppdatering nu! Mitt favoritprojekt på garaget jue big_smile

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
2 933 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
På Fredag vänner, på Fredag. Då ska jag gå upp kl 9 och skruva bil till kl 7-8 eller så smile

supermikaela
19 december 2007
:drewl:

2 933 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Tjo folket!

Håller på och plastar, slipar och spacklar lite nu, skulle gärna snickra lite ute i garaget med men det är så jääääkla kallt där nu (Har fläkten på ute så får se om de blir varmt snart)

Under tiden så har jag lite funderningar:

*Det är inte så att nån har lust att PS:a bilen min lite med nån snygg lack ? (Inte för jäkla avancerat då det ska gå att utföra med)

*Sen så skulle ja gärna vilja ha lite idéer och tips om färgval på inredningen när det ska till och lackas framöver.

*Undrar också på om de finns nån vänlig själ som skulle vilja PS:a ett par snygga mätartavlor till bilen? smile

Dessa tre punkter ska ju givetvis matcha varandra på nåt vis med!

Hmm, sen vare nåt mer jag tänkte på men glömde bort smile

Kom gärna med förslag och tips, har som fått lite idétorka om vad som kan göras!

MVH Magnus
Senast redigerat av dj_aggwa (21 december 2007)

supermikaela
21 december 2007
Kan sätta mig och ro ihop något i PS. smile Själv tyckte jag att det hade varit fräckt med R-grön. Har inte sett det på någon 240 än iallafall!

Sätter mig och kollar på det ikväll wink

Sök