1504
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
600 965 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
TheRefunder skrev:
dj_aggwa skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309298_2bmeum.jpg
Svetsa svetsa svetsa big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309305_7w3by6.jpg
Slog sig inte speciellt mycke nånstanns heller smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309315_vfwawm.jpg
Va ju tvungen å hänga upp den å de hur de blir me big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309325_1qc33g.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309327_w57k3p.jpg
Slipa lite smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309395_z3m25q.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309398_mazppu.jpg
Kan jag med. big_smile 5 sekunder senare så va vinkelslipen skrot.. Blir en ny på garantin imorgon tongue

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309402_foid4t.jpg
Sådär ja.. Nästan svetsat klart här.. blir lite punkter å grejer till men annars så e denna dörren redo för nästa steg !

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309404_f54nwp.jpg
smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309406_ccj1dv.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309409_qapmuv.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309412_r0w7wq.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309415_hcdpvq.jpg
Sedär ja. Nån som har nån idé ang. dörrhandtagen ? Funderar på V70n / S60 handtag.. tros om de ?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/309420_8f09wv.jpg
Eftersom vinkelslipen gav upp så skruva vi isär nästa dörr för listrensning.. Sren gick vi in å plasta nå prylar han hade med sig

Inga mer bilder idag, tror de räcker med faktiskt..

Å imorgon blire inget skruva av för då kommer tjejen hit. Vart tillsammans i 3 år imorgon big_smile big_smile

Enjoy!

Mvh Magnus

Det där blir så djävla läckert!!! Kanske ska göra så på min 740... (Om jag får sno idén) Skönt med en paus från garaget å... Grattis på 3års dagen i förskott!!! Följer denna tråd slaviskt!!!! Ps måla golvet i svart eller vitt... Beroende på vad du ska ha för färg på bilen Ds.

Tackar smile  ja de e klart du får göra de, kan inte stoppa nån heller å ja bryr mig inte speciellt om nån vill göra lika.. bara kul de smile

Tack så mycket, 3 år igår å så fick hon körkort idag. Blir nog inte bättre big_smile
Golvet blir nog svart eller vitt ja, färgen på bilen vet ja inte än. Nåt tips ?

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
båge skrev:
blir najs detta!!! rent från lister ska det vara smile synd att man inte själv orkar lägga tid på det tongue kör svart eller vitt golv wink eller svart/vitt:rolleyes:

Hehe, jo rensat ska de va tongue
haha, har inte orken ja heller men känner att jag måste göra det.. ;P

Mvh Magnus

255 Inlägg
10 april 2008
De ser riktigt bra ut..smile Lycka till:)

Mvh Joel

Audi A4 Quattro

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
Riktigt snyggt blire!

Du måste göra sådär på hela bilen! big_smile
Ser så mycke bättre ut.

Och angående handtagen. då funderade jag på om du skulle göra slätt där också och ha pop-up dörrar.
Dum ide kanske, jag vet inte.

Hur som helst. Blir kanon när du får bort listerna! smile

Ja de blir inte illa big_smile

Blir hela bilen vettu, kommer ta 2 kvällar å svetsa på varje dörr ungefär räkna ja me sen ska de spacklas me. Så räknar med att de tar 20 kvällar kanske å få bort listerna runt om tongue big_smile

Popup dörrar vore inte fel nej, men ja funderar så att hur gör man den dagen då dörrarna INTE öppnar sid när man trycker på knapparna ?

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
You_Newer_Know skrev:
happ då var man nästa idiot som har suttit och läst igenom din tråd från början till slut. det tog ett tag men det var det värt. har fått inspiration till min egen too40, men det får bli senare då man har fårr lite pengar. tycker att du har gjort ett fint jobb med pärlan, keep up the good work!

big_smile Älskar alla idioter som sätter sig å läser igenom tråden min. Måste betyda att ja gör nåt intressant å spännande big_smile

Jaså du har blitt inspirerad ja, härligt big_smile Ja pengar måste man ha, erkänner att det går åt en jäkla massa med så skulle behöva mer big_smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Får börja med att säga Grattis å¨3 års dagen.. du får hälsa tjejen smile

Blir riktigt bra det där ju big_smile
Kommer bli nice utan listuthöjningen och sedan me lite andra handtag big_smile
Keep it up!
mvh kim

Tack så mycket smile

Tack igen big_smile
Ja jag tror också de kommer bli kalas till slut, kommer ta sin tid men :S

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
ja kom på en sak...big_smile traktor handtag...big_smile

Traktor handtag ?  nu får du allt ta å länka in en bild ;P

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
elmer skrev:
ojoj ser ruskigt bra ut.. smile angående handtagen, skippa dom (åtminstone bak) å svetsa igen hålen wink
grattis på tre års dan btw!
mvh.elmer

Tackar smile
Jo funderar på å lägga igen dem bara bak å byta handtagen fram. Men vet inte hur ja ska lösa allt. Ska ju gå å få upp dörrarna bak med utifrån tänkte ja.. nåt tips ? smile

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
JolliW skrev:
De ser riktigt bra ut..smile Lycka till:)

Mvh Joel

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

1 675 Inlägg
10 april 2008
dj_aggwa skrev:
elmer skrev:
ojoj ser ruskigt bra ut.. smile angående handtagen, skippa dom (åtminstone bak) å svetsa igen hålen wink
mvh.elmer

Tackar smile
Jo funderar på å lägga igen dem bara bak å byta handtagen fram. Men vet inte hur ja ska lösa allt. Ska ju gå å få upp dörrarna bak med utifrån tänkte ja.. nåt tips ? smile

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

gör som jag har planer på att göra om bilen till 2 dörrars wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Som ja sa förra gången så blev ju vinkelslipen/slip-apa skrot.. Så igår fick ja me tjejen på Rusta för å byta skiten. Fanns ingen likadan så fick bli en som va ännu större (fast lika stor skivdiameter) med mer effekt och lite finesser på som gummihandtag å hastighetsstyrning.. Kosta mig en 100 lapp extra men skitsamma.

Skulle ju haft en liten med som ja får in där den stora inte får plats så for på ÖoB på samma gång å köpte mig en liten för 98(?) spänn å skivor.. Sen såg ja, då hade de "skrikor" med verktyg så vart tvungen å köpa ett sånt sett med.. Fick mig nå riktigta slipstift på jobbet me så de kommer underlätta väldigt mycke för mig.. Måste bara få mig en riktig kompressor för farsans orkade inte med riktigt tillfredställande.. men
kan vänta lite mellan körningarna med så hinner den få upp trycket.. Så brått har ja inte big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/311117_mywyrb.jpg
Garanti och inköp

Inte Mycke å skryta med men funkar iaf.. Har inte använt dyrare verktyg innan så varför börja nu? Givetvis måste ju batteridrivan skruvdragare å sånt va riktiga grejer.

Mvh Magnus
Senast redigerat av dj_aggwa (10 april 2008)

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
dj_aggwa skrev:
elmer skrev:
mvh.elmer

Tackar smile

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

Hehe, tvådörrars ja. Haft den tanken men inget som ja vill satsa på.. Köper en 242 om ja bara vil ha två tongue
Nej men 2 dörrars vore inte fel.. Bygga hela bagaget med ljud big_smile

Mvh Magnus

1 675 Inlägg
10 april 2008
dj_aggwa skrev:
volvo_1987 skrev:
dj_aggwa skrev:

Tackar smile

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

Hehe, tvådörrars ja. Haft den tanken men inget som ja vill satsa på.. Köper en 242 om ja bara vil ha två tongue

Mvh Magnus

Nej fy ljud väger tongue byt ut all karoseri plåt till glasfiber det ska jag big_smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

542 Inlägg
10 april 2008
blir bara mer och mer imponerad, jobba på längtar att få se det färdiga resultatet

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
dj_aggwa skrev:
volvo_1987 skrev:

Mvh Magnus

Nej fy ljud väger tongue byt ut all karoseri plåt till glasfiber det ska jag big_smile

Jo de väger, men de skiter ja i big_smile  Nej fan, ingen glasfiberkaross här inte big_smile Behöver inte lättas för de kommer ändå inte bli nå svärt under huven  tongue Har v70n till å köra fort med wink

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
mazdalover skrev:
blir bara mer och mer imponerad, jobba på längtar att få se det färdiga resultatet

Tack så mycket! Riktigt kul å höra big_smile
Jobbar på så mycke de går. Men nu i en vecka framöver går de inte göra så mycke, har jour nu tyvärr.. bra för då tjänar ja mer men får dock mindre gjort hmm

Mvh Magnus

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 april 2008
nya grejer är alltid bra att ha wink

Hoppas grejerna håller nu smile
Mvh Kim

325 Inlägg
10 april 2008
dj_aggwa skrev:
elmer skrev:
mvh.elmer

Tackar smile

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

Ääh inte behöver man få upp dom utifrån nåt! du bygger väl ändå inte nån taxi eller? lol annars går de ju å göra suicide doors å lägga handtaget innanför, mot framdörren.. eller nåt.. tongue

2 933 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
elmer skrev:
dj_aggwa skrev:
elmer skrev:
mvh.elmer

Tackar smile

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

Ääh inte behöver man få upp dom utifrån nåt! du bygger väl ändå inte nån taxi eller? lol annars går de ju å göra suicide doors å lägga handtaget innanför, mot framdörren.. eller nåt.. tongue

Haha, nej blir ingen taxi. Men vill gärna ha så de funkar ändå big_smile  Vet inte varför men så vill ja ha de tongue

Mvh Magnus

136 Inlägg
12 april 2008
dj_aggwa skrev:
elmer skrev:
dj_aggwa skrev:
Tackar smile

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

Haha, nej blir ingen taxi. Men vill gärna ha så de funkar ändå big_smile  Vet inte varför men så vill ja ha de tongue

Mvh Magnus

De står att du är "El- och Instrumenttekniker", hur kan du då få de svårt o komma på hur du ska lösa det?

Kör med lite elteknik! smile

Dra två knappar till handtaget på förarsidan,(eller mittkonsolen) som sen ger nån ström som flyyyyyger fram o "click" så "öppnas" dörren..

Lite bättre förklaring, på hur jag tror man bör kunna lösa det..

Eftersom dörrar kan "låsas" i två lägen, stängd och halvstängd så bör du kanske slänga på en liten fjäder nånstans som lite lätt trycker upp dörren så den inte stängs till.. Men som inte är så pass stark o fjädrande att du absolut inte kan stänga dörren utan att slå igen den för kung o fosterland..

du lär ju få sätta in nått i dörren som trycker/drar iväg den pinnen som är till för att öppna dörren egentligen.. men de borde inte vara särskilt svårt tycker jag.. nån stark typ centrallås motor eller nått bara som "aktiveras" när man trycker på knappen.. Sätter man motorn på pinnen som egentligen går till de yttredörrhandtaget så borde de ju funka hyffsat bra, de sitter ju en liten fjäder där också som drar ner originalhandtaget ju, som då också borde dra ner centrallåsmotorn, och alltså nollställer den så slipper man syssla med det... de BORDE funka, tycker jag. tongue

De är en hyffsat billig varient, tror jag?

Och du kan kanske ta bort framdörr handtagen också? skaffa tre knappar inne i bilen, till HF, VB, HB(lättare o skriva. tongue) och sen skaffar du väl nån sorts larm till bilen sen? skaffa ett som har en fjärrkontroll, som dessutom styr centrallåset, och sen skaffar du också en sån extra centrallåsmotor till förrardörren.. så när du trycker på knappen..
Bilen avlarmas,
Alla dörrarna går o öppna(inne ifrån bilen)
Förrardörren poppar upp för dig.. smile

COOLT! tongue
Senast redigerat av SweeXic (12 april 2008)

Sök