SweeXic skrev:
dj_aggwa skrev:
elmer skrev:
Ääh inte behöver man få upp dom utifrån nåt! du bygger väl ändå inte nån taxi eller?

annars går de ju å göra suicide doors å lägga handtaget innanför, mot framdörren.. eller nåt..

Haha, nej blir ingen taxi. Men vill gärna ha så de funkar ändå

Vet inte varför men så vill ja ha de

Mvh Magnus
De står att du är "El- och Instrumenttekniker", hur kan du då få de svårt o komma på hur du ska lösa det?
Kör med lite elteknik!

Dra två knappar till handtaget på förarsidan,(eller mittkonsolen) som sen ger nån ström som flyyyyyger fram o "click" så "öppnas" dörren..
Lite bättre förklaring, på hur jag tror man bör kunna lösa det..
Eftersom dörrar kan "låsas" i två lägen, stängd och halvstängd så bör du kanske slänga på en liten fjäder nånstans som lite lätt trycker upp dörren så den inte stängs till.. Men som inte är så pass stark o fjädrande att du absolut inte kan stänga dörren utan att slå igen den för kung o fosterland..
du lär ju få sätta in nått i dörren som trycker/drar iväg den pinnen som är till för att öppna dörren egentligen.. men de borde inte vara särskilt svårt tycker jag.. nån stark typ centrallås motor eller nått bara som "aktiveras" när man trycker på knappen.. Sätter man motorn på pinnen som egentligen går till de yttredörrhandtaget så borde de ju funka hyffsat bra, de sitter ju en liten fjäder där också som drar ner originalhandtaget ju, som då också borde dra ner centrallåsmotorn, och alltså nollställer den så slipper man syssla med det... de BORDE funka, tycker jag.

De är en hyffsat billig varient, tror jag?
Och du kan kanske ta bort framdörr handtagen också? skaffa tre knappar inne i bilen, till HF, VB, HB(lättare o skriva.

) och sen skaffar du väl nån sorts larm till bilen sen? skaffa ett som har en fjärrkontroll, som dessutom styr centrallåset, och sen skaffar du också en sån extra centrallåsmotor till förrardörren.. så när du trycker på knappen..
Bilen avlarmas,
Alla dörrarna går o öppna(inne ifrån bilen)
Förrardörren poppar upp för dig..

COOLT!