1953
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
600 830 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
bil intreserad anläggare
467 Inlägg
13 april 2008
SweeXic skrev:
dj_aggwa skrev:
elmer skrev:

Ääh inte behöver man få upp dom utifrån nåt! du bygger väl ändå inte nån taxi eller? lol annars går de ju å göra suicide doors å lägga handtaget innanför, mot framdörren.. eller nåt.. tongue

Haha, nej blir ingen taxi. Men vill gärna ha så de funkar ändå big_smile  Vet inte varför men så vill ja ha de tongue

Mvh Magnus

De står att du är "El- och Instrumenttekniker", hur kan du då få de svårt o komma på hur du ska lösa det?

Kör med lite elteknik! smile

Dra två knappar till handtaget på förarsidan,(eller mittkonsolen) som sen ger nån ström som flyyyyyger fram o "click" så "öppnas" dörren..

Lite bättre förklaring, på hur jag tror man bör kunna lösa det..

Eftersom dörrar kan "låsas" i två lägen, stängd och halvstängd så bör du kanske slänga på en liten fjäder nånstans som lite lätt trycker upp dörren så den inte stängs till.. Men som inte är så pass stark o fjädrande att du absolut inte kan stänga dörren utan att slå igen den för kung o fosterland..

du lär ju få sätta in nått i dörren som trycker/drar iväg den pinnen som är till för att öppna dörren egentligen.. men de borde inte vara särskilt svårt tycker jag.. nån stark typ centrallås motor eller nått bara som "aktiveras" när man trycker på knappen.. Sätter man motorn på pinnen som egentligen går till de yttredörrhandtaget så borde de ju funka hyffsat bra, de sitter ju en liten fjäder där också som drar ner originalhandtaget ju, som då också borde dra ner centrallåsmotorn, och alltså nollställer den så slipper man syssla med det... de BORDE funka, tycker jag. tongue

De är en hyffsat billig varient, tror jag?

Och du kan kanske ta bort framdörr handtagen också? skaffa tre knappar inne i bilen, till HF, VB, HB(lättare o skriva. tongue) och sen skaffar du väl nån sorts larm till bilen sen? skaffa ett som har en fjärrkontroll, som dessutom styr centrallåset, och sen skaffar du också en sån extra centrallåsmotor till förrardörren.. så när du trycker på knappen..
Bilen avlarmas,
Alla dörrarna går o öppna(inne ifrån bilen)
Förrardörren poppar upp för dig.. smile

COOLT! tongue

låter fräkt men hur ska man uppna dörarna om man råkar dra ur baretiet?

//mackan

325 Inlägg
13 april 2008
weser skrev:
låter fräkt men hur ska man uppna dörarna om man råkar dra ur baretiet?

//mackan

funderade jag också på, å sen måste de väl gå att öppna åtminstone framdörrarna utifrån "manuellt" enligt lagen, ifall man råkar ut för en krock eller liknande kan de vara rättså praktiskt.. smile

såg ett bygge ett tag sen där de lagt en "pinne" som man har inne på dörren i normala fall, för låset, diskret uppstickande ur listen som ligger mot rutan på utsidan.. den drog man då i å dörren öppnades.. blev svårt att förklara detdär men kanske nån förstår ändå lol
mvh elmer

2 933 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Instämmer med att de skulle bli jäkligt snyggt utan handtag på bilen men som weser säger så blir man rätt illa ute om batteriet skulle dö..
så kommer troligen att bli v70n handtag på den eller liknande.. Nån typ av infällda handtag alltså smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

136 Inlägg
13 april 2008
aa, de är sant..

Rätt kass om batteriet skulle ta slut, och om man måste kunna öppna dörrarna utifrån..

(fast vet man att bilen ska stå en längre tid utan att man kör bilen så kan man ju faktiskt rulla ner en ruta eller öppna dörren så den inte möglar eller nått. tongue och för att batteriet inte ska ta slut)
Senast redigerat av SweeXic (13 april 2008)

2 933 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
SweeXic skrev:
aa, de är sant..

Rätt kass om batteriet skulle ta slut, och om man måste kunna öppna dörrarna utifrån..

(fast vet man att bilen ska stå en längre tid utan att man kör bilen så kan man ju faktiskt rulla ner en ruta eller öppna dörren så den inte möglar eller nått. tongue och för att batteriet inte ska ta slut)

Ja, isf måste ja skaffa nån typ av "laddningspunkt". Som motorvärmaruttaget ungefär. Där man bara stoppar på 12v så man kan få upp bilen om batteriet dör.. men om inte de funkar sen, hur gör man då ? :S

Nej, blir minst 2 handtag på den, även för säkerheten. Skulle ja volta med den då så vill nog räddningstjänsten komma in i bilen lätt me tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Jaha, 240n låst nu :S

Den här bilen har tagits offline och låsts för att den inte uppfyller våra krav.
Bilen kommer att låsas upp om problemen rättas till.
Motivering(ar) för låsningen:

* Oriktig-/inte trovärdig information eller felaktigt modellnamn

Vad händer efter utförda ändringar?
Efter att du redigerat din bil hamnar den automatiskt i kö för granskning. Om bilen är helt godkänd gör vi den online åt dig automatiskt..

Bilen har en plats i kön för granskning och eventuell upplåsning.

roligt.. hoppas de är snabba å godkänner den igen då.. har bytt namn på den nu så borde ju gå igenom :S

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
14 april 2008
Attans!

Men det blir förjäkla snyggt dehär big_smile

Update snart?

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

2 933 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Tackar smile

Nej blir ingen uppdatering på ett tag.. har som sagt jour nu så jobbar från å till.

Fick iaf tillbaka V70n idag.. gött med riktig låda igen så man kan använda bilen ! big_smile big_smile 
Men nåt är skumt, obalans i nånting fram, men det är inte däcken som felar för va lika nu när ja krängde på sommarsulorna ! :S  Tips ?

Har för övrigt inte grejat nåt me 240n idag utan har jobbat å så har ja bytt tändstift på hojen !

Mvh Magnus

620 Inlägg
14 april 2008
dj_aggwa skrev:
Tackar smile

Nej blir ingen uppdatering på ett tag.. har som sagt jour nu så jobbar från å till.

Fick iaf tillbaka V70n idag.. gött med riktig låda igen så man kan använda bilen ! big_smile big_smile 
Men nåt är skumt, obalans i nånting fram, men det är inte däcken som felar för va lika nu när ja krängde på sommarsulorna ! :S  Tips ?

Har för övrigt inte grejat nåt me 240n idag utan har jobbat å så har ja bytt tändstift på hojen !

Mvh Magnus

Tror jag vet va de kan vara... DU KÖR FÖR SAKTA! HAHA

2 933 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
dj_aggwa skrev:
Tackar smile

Mvh Magnus

Tror jag vet va de kan vara... DU KÖR FÖR SAKTA! HAHA

150  på 70 väg kan inte vara för sakta ?  Speciellt inte när polisen kommer me blåljusen på 2 minuter senare när ja stannar å vänder på en parkeringsficka tongue

2 933 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Jahopp.. Inget gjort me bilen idag heller.. Fick göra 20 minuter övertid efter jobbet sen åkte ja förbi konsum å  löste ut mitt paket med mc-delar i.  Sen vare ut å hjälpa farsan byta bromsbelägg på 850:n. När ja for iväg till mekonomen för å handla belägg och min bestälda reservhjulsbalja så ringde jourtelen å ja fick jobba till 21 .
Resten förstår ni själva.

Iaf fått baljan å mc-delarna nu iaf så har lite grejer å pilla med iaf.. men nu under kommande veckan så blire v70 skruvande.. Tänkte göra iordning den lite inför garagetträffen så ja slipper skämmas tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
sveaochedith skrev:
detta blir snyggt du :p

Tack så mycket ! smile smile

2 933 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
ja nu kan ja tänka mig att ni vill ha en uppdatering. Men de får ni ingen denna söndag heller för ja har inte grejat idag heller... Har däremot gjort debuten på mc:n idag. Va härligt men hemskt big_smile tongue

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
29 april 2008
händer inte mycket här längre:*(

2 933 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
weser skrev:
händer inte mycket här längre:*(

nej verkligen inte sad  Har som lite svårt å få tiden å räcka till.. ska göra iordning v70n inför nåra utställningar men ska ta å greja lite 240 imorgon..
Precis vart å fått mig framvagnsbalk å servo så ska riva isär de lite i delar för blästring å för att få bättre plats i garaget. (Fattades bara pumpen till det) Börjar bli mycke grejer där nu när gräsklipparen kom fram å jag börjat övningsköra med mc:n smile

Mvh Magnus

4 Inlägg
29 april 2008
När kommer uppdateringen?

2 933 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
Volvo__244 skrev:
När kommer uppdateringen?

Vet faktiskt inte.. ska försöka komma igång lite smått igen nu så jag får nåt gjort.. Får väl återgå till plåtarbetet.. Skärmkanter, balja och listrensning.. inte så roligt kanske men de har ju sin betydelse iaf ! smile hmm

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
29 april 2008
De är bara att kämpa på nu, allt är inte helatiden roligt.. bara att bita ihop och börja igen wink

Jag säger som alltid, att  jag tror eller vet att den här kärran kommer bli jävligt fin, speciellt som du lackar wink
Kämpa på nu!
Mvh Kim

1 311 Inlägg
30 april 2008
vad är det för smaskigt du skaffat till mc´n då? tog ut min i måndags och gjorde vårservice på den... har redan blivit 4timmar på den smile

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

2 933 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
vad är det för smaskigt du skaffat till mc´n då? tog ut min i måndags och gjorde vårservice på den... har redan blivit 4timmar på den smile

Köpte mig en ny baklykta och en hugger som ska på smile
Jaså, har fått ihop runt 18 mil ja på två turar jag, snart ska  ja ha första lektionen med tongue

Mvh Magnus

Sök