dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)
  • 15 Följare
  • 575 039 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 november 2012
zpellmyname
10 maj 2010 · 21 Inlägg

dj_aggwa skrev:

strandberg31 skrev:
Grymt projekt!! får ta mig tid nån dag och kolla igenom hela tråden tongue

Tack tack smile  Hehe, jaså. ja då har du å göra ett bra tag ska du se tongue tongue

nu har jag haft att göra hela kvällen iaf big_smile kollat igenom varenda sida i tråden nu och är för matt i huvet av all läsning för att säga mer än att du vet vad du håller på med och önskar dej lycka till med huset och bilbygget smile

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
10 maj 2010 · 2 933 Inlägg

zpellmyname skrev:

dj_aggwa skrev:

strandberg31 skrev:
Grymt projekt!! får ta mig tid nån dag och kolla igenom hela tråden tongue

Tack tack smile  Hehe, jaså. ja då har du å göra ett bra tag ska du se tongue tongue

nu har jag haft att göra hela kvällen iaf big_smile kollat igenom varenda sida i tråden nu och är för matt i huvet av all läsning för att säga mer än att du vet vad du håller på med och önskar dej lycka till med huset och bilbygget smile

Sitter faktiskt å kollar igenom sidorna lite snabbt jag med å väcker minnena till liv igen. JÄKLAR va jobb jag har kvar och JÄKLAR va sugen jag blev igen!!  Fullt ös med huset nu så jab får iordning på skiten.. funderar väldigt starkt på å börja med å dra el i garaget me så man kan få på gips å skit iaf tongue

Kul å höra att de fortfarande finns folk som intresserar sig i "bygget" trots att det stått still länge smile 

Tack så mycket ! smile


Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
zpellmyname
10 maj 2010 · 21 Inlägg

Haha ja bonnemeka ihop huset nu, de är ju inte lika viktigt som bilen heller big_smile

Senast redigerat av zpellmyname (10 maj 2010)

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
20 augusti 2010 · 2 933 Inlägg

Gissa om att jag är sugen på å börja .... men men, måste som sagt fixa huset . har byggt en ny farstukvist under sommaren som snart är färdig. Fattas "innertak"  Sen ska det målas och installeras ljus och ljud i den smile smile



Men va väl inte riktigt det som va grejen nu då.

Tänkte bara eftersom att det är en del som läser fortfarande så ska jag "annonsera" här. Det är ju VALLÅKRATRÄFFEN nu i helgen och jag och en polare åker ner redan imorgon och ska "staka upp" för vårat klubbområde som vi ska ha där då.

Vi kommer ha 11 bilar härifrån klubben som det verkar just nu och hälsar alla välkomna dit på söndag och snacka med oss, kolla in våra bilar osv. 

Vi har även bokat parken igen inför nästa års träff vilket kommer att annonseras där!

Arvika Street Car Club!


Mvh Magnus

Senast redigerat av dj_aggwa (20 augusti 2010)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
strandberg31
20 augusti 2010 · 2 419 Inlägg

Nee nu vill jag ha lite bygg bilder wink kom ju till sida 50 sen funka inte bilderna längre sad

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Jollejohlgren
11 januari 2011 · 122 Inlägg

hänt något nytt på sista tiden???

Volvo v70 xc "The Green Machine" (2000)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
23 januari 2011 · 2 933 Inlägg

Nope, ingenting har hänt tyvärr. har dåligt med motivation för tillfället hmm

Senast redigerat av dj_aggwa (13 februari 2011)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
12 mars 2011 · 2 933 Inlägg

Kolla kolla, jag har fullt på bilen i grejer !  Eller ja, jo men nu äre så att jag har börjat gör ordning garaget nu, idag hann jag med det som syns på bilden! Isolerat med 95mm, på med papp och nya reglar, efter de blire ytterligare en omgång med 95mm isolering innan det ska på gips, väv och sen måla!
Fortsätter med detta imorgon dock har jag nästan slut på byggmaterial och väntar på löningen så kan inte annat än att dra med el-slang och sätta upp dosor ;D

https://www1.garaget.org/gallery/images/3/2968/2968-b4a91e483bfef81454918c56a7965f5c.jpg
Påbörjad garage renovering


När jag gjort iordning väggarna runt om och vädret är stabil + inkasserat återbäringen så blire nytt yttertak på garaget med rejälare takstolar. sen isolera taket och upp med innertak.


Hmm, vet inte om det är rätt å säga så men det närmar sig att kunna börja med bilen igen, får jag värme i garaget så kan jag ju göra en dag i veckan iaf smile Men det lär dröja ett tag till tror ja.


Trevlig helg!
Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
defacto 0498 till 08: do you get it;)
2 augusti 2012 · 17 Inlägg

prem lagd

0498 till 08 ;) Do you get it:P
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
11 augusti 2012 · 2 933 Inlägg

Hade jag fått till det så hade jag lagt upp bild med iphonen här nu, håller för tillfället på att byta taket på garaget. Väntar på en offert från sista byggvaruhandlaren sen blire att beställa takplåten å allt som hör till det och sen ta tag i ytterpanelen, takutskotten osv !


Det närmar sig ! :-)


Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Hackev8
4 oktober 2012 · 2 121 Inlägg

härligt bygge på både bilen å huse plus garaget.. gillar din instrumentpanel big_smile prem lagd kommer följa utan tvekan ///hacke

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
4 oktober 2012 · 2 933 Inlägg

Ofattbart att folk fortfarande läser tongue Men kul smile

Håller på med framsidan av garaget med panelen, men man kan ju bara göra två timmar var fjärde dag pga den svenska sommaren sad å har för mycke brädor i garaget för att kunna greja på insidan med.




Mvh, Magnus

Senast redigerat av dj_aggwa (2 november 2012)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 november 2012 · 2 933 Inlägg

Det tar sig som pyromanen sa !

https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1

Snaaaaaart "färdigt" garage big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
kimkim
22 oktober 2015 · 118 Inlägg

inte hänt något här på några år ser jag men har läst igenom hela tråden nu och helvete vilket jobb du lagt ner på bilen helt underbart big_smile och inte tala om garaget blev ju sjukt bra smile kommer de fler uppdateringar eller har du lagt ner tråden helt tongue ??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang