Skaffa TV i bilen vad behövs?

LillNaisarn
4 oktober 2007 ·

Som topic lyder så är jag inne på att skaffa TV i bilen och undrar lite närmare vad som behövs till detta.

antar att man behöver denna:
http://www.multimediaimport.se/product. … Id=DVBT-02

Är det ngt mer som behövs? fyll gärna i vart man kan beställa det också och bra att tänka på saker smile

iXidOn iXidOn
4 oktober 2007 · 27 Inlägg

Japp en sån där digitalbox med batteri till minne verkar nödvändigt sen lär du ha en 12-220v omvandlare för att slå fart på TVn, jag har själv en omvandlare som klarar 1000w men då tog jag den största som de hade att köpa på Swedol den gick på runt 1500kr. Men en TV kräver absolut inte så mkt som 1000w så kolla först vad för tv du ska ha i bilen så kan du leta omvandlare sen wink

Xtravagant 1337
4 oktober 2007 · 1 343 Inlägg

Finns ingen mening med omvandlare! Köp en skärm som drivs med 12V istället...
Betydligt enklare!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
LillNaisarn
4 oktober 2007 ·

Ska köra TV via In-dash & externa skärmar så ngn omvandlare behövs inte , kanske var lite oklar i vad jag menade, Då vet jag iaf att jag behöver en digitalbox som på sidan jag länkade, behöver man ngt speciellt abonemang eller operatör för att kunna få in kanaler i bilen om ngn vet ?

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
4 oktober 2007 · 1 660 Inlägg

OT: en anläggning med automatisk uppfällning av parabolantenn i bakluckan.

LillNaisarn
4 oktober 2007 ·

GT90 skrev:
OT: en anläggning med automatisk uppfällning av parabolantenn i bakluckan.

Är inte aktuellt då det inte är praktiskt eller snyggt,

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
4 oktober 2007 · 1 660 Inlägg

Var bara tvungen.. Kan vara ganska opraktiskt, onödigt o krångligt..
Men kul skulle det vara.. hehe

viccoA
4 oktober 2007 · 3 111 Inlägg

Du behöver inget abonnemang för att ta del av de fria kanalerna i marknätet. Vill du däremot ha betalkanaler också så kolla upp att det finns ngn CA-plats (eller vad det nu heter tongue) i digitalboxen för kortet.

LillNaisarn
4 oktober 2007 ·

viccoA skrev:
Du behöver inget abonnemang för att ta del av de fria kanalerna i marknätet. Vill du däremot ha betalkanaler också så kolla upp att det finns ngn CA-plats (eller vad det nu heter tongue) i digitalboxen för kortet.

Tack för ditt svar, får kolla upp det med försäljaren smile han lär ha bättre koll än vad jag själv har.

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
4 oktober 2007 · 651 Inlägg

som sagt, du får bara in dom fria kanalerna med en box(1,2,4,6, + massa andra skitkanaler man aldrig kollar på).. kanske kommer behöva en antennförstärkare om du inte ska ha en monsterantenn på taket? kolla upp det med försäljaren smile

LillNaisarn
4 oktober 2007 ·

_ZooN_ skrev:
som sagt, du får bara in dom fria kanalerna med en box(1,2,4,6, + massa andra skitkanaler man aldrig kollar på).. kanske kommer behöva en antennförstärkare om du inte ska ha en monsterantenn på taket? kolla upp det med försäljaren smile

Jo det var därför jag frågade ang abonnemang så man kan få in fler kanaler smile kommer ju inte att användas så mycket iaf men vill ju inte för den delen ha enbart dåliga kanaler...

Rednik
4 oktober 2007 · 304 Inlägg

_ZooN_ skrev:
som sagt, du får bara in dom fria kanalerna med en box(1,2,4,6, + massa andra skitkanaler man aldrig kollar på).. kanske kommer behöva en antennförstärkare om du inte ska ha en monsterantenn på taket? kolla upp det med försäljaren smile

Kanal lokal Göteborg kollar väl alla på? neutral

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang