28 oktober 2005
Trådstartare
Tja!
Äger en Volvo 480 Turbo som jag skulle behöva hjälp med.
Det är nämligen så att denna bil har en alldeles för hög inställning av CO2-halten.
Detta gjorde att jag lämnade in den på en verkstad för nedställning, sedan när den ställdes ned gick den bra första dagen och dagen efter började den hacka som bara den. Detta sker vid acceleration och när jag släpper gasen (alltså vid motorbroms) och det är inte turbon som gör detta. Hacket kan beskrivas som att hela bilen skakar. Efter detta lämnade jag in den igen och då ställde mekanikern bara upp halten lite och sa att han tror att det är sladden till luftflödesmätaren som är för kort, testa att dra i den när motorn är igång så märker du att motorn går mycket bättre. Testade detta och inget hände. Han sa även att kontakten till luftflödesmätaren var bytt så den kan ha eroderat. Kan tilläggas att den nu hackar ibland med en lite högre halt.
Måste sänka denna halt för att klara besiktningen så vet någon vad det kan vara för fel? litar inte riktigt på denna mekaniker längre.
Väldigt, väldigt tacksam för svar

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!