Sportluftsfilter till S60 2.5T

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
6 oktober 2007 · 224 Inlägg

tjena

tänkte byta filtret till ett sportluftsfilter på bilen, vad rekommenderas för filter? nåt ställe i sthlm som säljer eller ska man satsa på internetbutiker?

glömde även nämna, hur mycket tjänar man på byta filter, vad är fördelarna? mer HK?

tack

Senast redigerat av Gilgamesh (6 oktober 2007)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
Thomas_855r
6 oktober 2007 ·

dem gjorde ett test för ett tag sen där annat dem vanligaste filtrerna var med och sen ett filter från biltema. dem bytte alla filter och bänkade. konstigt nog så van biltemas filter i effekt.

några få hk kanske 5. fördelarna är att de låter lite goare o på din låter de väldigt bra smile
nackdelarna är att de kommer in skit i motor som givetvis inte e bra.


/

H.T
6 oktober 2007 · 197 Inlägg

De låter grymt, men några hästar fler blir de nog inte.

Mvh

Mazda Mx-5 (2006)
Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
6 oktober 2007 · 224 Inlägg

ok hehe, men kan ni rekommendera nåt/några filter?  jag antar att det inte räcker enbart med filtret? måste typ ha något som skyddar, förresten, öppet eller stängt filter?

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
H.T
6 oktober 2007 · 197 Inlägg

Insatsfilter e o föredra tror jag.
Men ljudet som uppstår med öppenfilter e grymm.

Bsr med avskärmning eller cda box som har kommit till s60 e bra allternativ

Mazda Mx-5 (2006)
Tega Yrkesförare
6 oktober 2007 · 1 073 Inlägg

Jag köpte mitt öppna sportluftfilter på BSR till min S60. Det var ett JR filter med avskärmning. Jag hade mitt på i över ett år utan problem. Helnöjd med det.
Men det finns ju alltid en risk med öppna filter men ljudet man fick så var det värt risken smile

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
6 oktober 2007 · 224 Inlägg

ok, skulle uppskatta länkar fast de lätt o hitta det, kan hända att man väljer fel, samt oxå vad riskerna är osv,  hehe när du säger att de värt me öppet filter men stor risk, vill gärna ha ljudet, vad kan gå åt helvete? smile

edit: antar att du menar denna?

http://sv.bsrab.se/products/4900705/  öppet filter?

cda box? http://tillbilen.com/?artnr=CB-051

Senast redigerat av Gilgamesh (6 oktober 2007)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
H.T
7 oktober 2007 · 197 Inlägg

Jag vela länge oxå o tog öppen o e nöjd.

Mazda Mx-5 (2006)
Tega Yrkesförare
7 oktober 2007 · 1 073 Inlägg

Gilgamesh skrev:
ok, skulle uppskatta länkar fast de lätt o hitta det, kan hända att man väljer fel, samt oxå vad riskerna är osv,  hehe när du säger att de värt me öppet filter men stor risk, vill gärna ha ljudet, vad kan gå åt helvete? smile

edit: antar att du menar denna?

http://sv.bsrab.se/products/4900705/

Största risken är väl att luftmassemätaren går sönder men det är inget som drabbat mig iaf.
Länken som du angav där ja är precis det filtret jag köpte.

Petersen
7 oktober 2007 · 76 Inlägg

min LMM gick åt skogen iallafall:(

Alltid skit gla.
Volkswagen Tiguan "Lecker" (2018)
H.T
7 oktober 2007 · 197 Inlägg

hur långt har din bil gått/mil

Mazda Mx-5 (2006)
Petersen
7 oktober 2007 · 76 Inlägg

12200,men hände runt 11800mil

Alltid skit gla.
Volkswagen Tiguan "Lecker" (2018)
Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
7 oktober 2007 · 224 Inlägg

min har gått typ 2000 mil...

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
Petersen
7 oktober 2007 · 76 Inlägg

men skulle LMMen gå sönder så kostar den bara runt 2papp:lol:

Alltid skit gla.
Volkswagen Tiguan "Lecker" (2018)
puff
7 oktober 2007 ·

Min lmm gick sönder efter jag monterat öppet, men bytte den och kör felfritt med öppetfilter nu.
Mvh

Fivi
7 april 2008 · 240 Inlägg

Gilgamesh skrev:
cda box? http://tillbilen.com/?artnr=CB-051

Sett den på massa olika sidor men det står inget om att den passar R-modellen?
gör den det?

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
alminjo SLK
7 april 2008 · 610 Inlägg

Gilgamesh skrev:
tjena

tänkte byta filtret till ett sportluftsfilter på bilen, vad rekommenderas för filter? nåt ställe i sthlm som säljer eller ska man satsa på internetbutiker?

glömde även nämna, hur mycket tjänar man på byta filter, vad är fördelarna? mer HK?

tack

Gillar du att ta hand om bilen så rekommenderas öppet sportfilter (ex BSR)för ljudet är riktigt riiiiiktigt mumsigt !! Hade det på min förra bil och rekommenderar det starkt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang