4840
Sök

Hur skicka fälgar, och kostnad?

ArtDirector
462 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Kommer att skicka en uppsättning fälgar med monterade däck från göteborg till strax ovanför stockholm. Vilka ska jag kontakta, hur bör det packeteras och någon som har gjort detta och vet va ni fick betala?

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

2 Inlägg
9 oktober 2007
Du skickar enklast med Bussgods!

sae

ArtDirector
462 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Saroon skrev:
Du skickar enklast med Bussgods!

har ju ingen aning om vad uppsättningen väger och om den räknas som skrymmande eller inte, har du gjort det någon gång så du minns va de kosta?

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

Fotograf
1 319 Inlägg
9 oktober 2007
att skicka en bil motor  kostade 600kr..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
9 oktober 2007
skicka med bussgods. då kan du även ta effterkrav (kostar 50kr) och då måste motagaren betala varorna när han/hon hämtar det). ta reda på vad det väger så kan jag ta fram vad det kostar.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

huh?
10 427 Inlägg
9 oktober 2007
Har för mig att jag har läst i nån prislista från Bussgods att det ska kosta typ 400 spänn att skicka en uppsättning fälgar. Tror priserna skiljer lite från län till län (och mellan vilka län osv).

Mycket mer än en femhundring borde det inte gå på.

En liten pall som grund och sen stapla på fälgarna med lite plast runt borde väl duga?
Kanske illa nog att få tag på en liten pall.

379 Inlägg
9 oktober 2007
Åk till ICA eller något sånt eller till i princip vilket företag som helst och be om en pall eller köp en för några tior. Stapla fälgarna på dem efter du vägt varje fälg med däck. Spänn fast och lite skyddande material runt om. Lägg ihop vikterna, ring bussgods.se och hör med dem vad de tar. Används efterkrav eller liknande så du får betalt. Lämna in, vänta på pengar på kontot. KLART!

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

ArtDirector
462 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
grymmt.. pallar har vi på jobbet... stapla ska gå bra, spänna fast med... men får nog hitta någon med en skåpis för å få dit paketet smile men de lär väl ha våg för pallar på terminalen eller?

DFFL
9 020 Inlägg
9 oktober 2007
Enligt Bussgods.se så kostar det 500kr att skicka en pall med hjul på över 16".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 067 Inlägg
10 oktober 2007
Tänk på att bussgods till stockholmot har egen prislista..  Och att det kan vara tunnt med ombud där i krokarna..

190 Inlägg
10 oktober 2007
När jag köpte mina fälgar så skickades dem med bussgods, kostade ca. 600kr.
Har du kvar lådorna så vore det ju bäst, släng gärna på "plastringen" så fälgkanterna skyddas, kan ju bli en eller annan kantstötning.

Men är du osäker på hur du ska packa så kontakta Bussgods.se som någon sa.

Sök