3574
Sök

Startproblem Toyota Yaris

1 Inlägg
30 oktober 2005
Trådstartare
Min Toyota Yaris 1,3 sol från 2000 har stått ett par dagar utomhus utan att jag kört med den och nu startar den inte. Det finns bensin i tanken och ström i batteriet. Startmotorn går runt, men den tänder liksom inte. Det lyser en lampa som ser ut som en liten gul motor på instrumentpanelen. Inga säkringar har gått vad jag kan se. Snälla, har någon något tips på något man kan kolla innan man kör den på verkstad och det blir jättedyrt!
/Sandra

764 Inlägg
30 oktober 2005
sandrap skrev:
Min Toyota Yaris 1,3 sol från 2000 har stått ett par dagar utomhus utan att jag kört med den och nu startar den inte. Det finns bensin i tanken och ström i batteriet. Startmotorn går runt, men den tänder liksom inte. Det lyser en lampa som ser ut som en liten gul motor på instrumentpanelen. Inga säkringar har gått vad jag kan se. Snälla, har någon något tips på något man kan kolla innan man kör den på verkstad och det blir jättedyrt!
/Sandra

Har du kollat i manualen vad lampan betyder?

TeQuilla

draminbil.nu
1 382 Inlägg
1 november 2005
s40t4r skrev:
när du vrider på starten har du provat å ge lite gas.. inte mycket.. hjälper de inte så ge lite mer. fortsätt så tills pedalen är i bått... skulle detta inte funka så får du lämna in den hos din närmaste toyota verkstaden.. det är nämmligen motorlampan som lyser å kan ge problem..

Mvh toyota mekanikern smile

Om den inte startar när man ger gas så är det garanterat ett allvarligt fel eftersom motorlampan lyser?
Men om den startar då? är det inte längre ett fel fast motorlampan lyser?
hehe

Sök