Lämnade iväg mitt grenrör från 940in på blästring till Motorslip imorse. Snabba å bra har dem alltid vatt när ja haft grejer där Hämta grenröret på eftermiddagen igen. Efter jobbet så granska ja det efter sprickor då de börjat läcka nånstans. Hällde vatten i grenröret å fann 2 - 3 ställen de läckte igenom på så fram med svetsen å svetsa sprickorna.
Sen körde ja till garaget å linda in grenröret i gamla bandaget igen samt lite nytt från Biltema då lite av de gamla va skadat/sönderbrännt.
Får väl bjuda på en bild hur de ser ut nyblästrat å bart
Nu har Termokontakten till elfläktarna bytts ut då den gamla gett upp sitt hopp. Fint att elfläktarna kan sköta sig själva igen
Ska inom kort byta O-ringen till turbonsoljeretur in i blocket då där sitter en gammal sliten en. Köpte ny på Volvo å den kosta fan 68kr. Jäkla pris för en O-ring även om den e lite speciell.
Sen ska jag även byta stötdämpare samt hö fjäderbenslagring fram så man kan bli av med det "knäppande" oljudet som dyker upp ibland vid fullt ratt utslag lr när man kör å sladdar. Väldigt irriternade är det så hoppas de löses med nått av dessa saker då man inte funnit nått direkt fel nånstans i framvagnen
Å sist men inte minst så väntar jag FORTFARANDE på min nya laddtrycksstyrning. Har dock fått besked på att den e på G nu iaf
Har bestämt mig för å göra utseendet lite bättre framtill nu. *Ska byta vä strålkastarglas så båda är fina då de ena ser mattare ut än andra som är utbytt *Montera Usa-Blinkers å Fimpa ögonlocken då de ändå inte kommer kunna monteras av hela
Bunkrat upp med Castol TWS Motorsport 10W60 olja till min 940 nu Köpt genom jobbet så mkt vettigt pris 4 dunkar för samma pris som en Dunk på Mekonomen ungefär
En liten undran om diffen? Hade du inte en Aussie?
Jo först hade jag det men nar inte nöjd då den va lite sku i rondeller, kändes som man koppla i å ur typ satt å pumpa på kopplingspedalen så sålde den igen å köpte en redig värsting istället