AcFreaker Volvo 940 Turbo

Andreas83
15 december 2007 · 601 Inlägg

AppeN skrev:
Se där ja. Nu händer det grejer, kommer bli riktigt bra tror jag! Fronten blev ju sket bra! tongue  Gött med lite lättat med, speciellt om inte turbon får plats annars wink cool

Javisst nu går de framåt å känns som man snart närmar sig slutet men är lite till innan allt e klappat å klart wink Ja fronten blev nice. har inte vatt så fin sen ja köpte bilen:P
Jo jag had einte mkt val när de gällde å få dit turbon. Va bara å kasta bort Ac:n som ja annars tänkte fixat till men får väl AC om ja sticke rut huvet genom rutan sen i sommar tongue

Andreas83
16 december 2007 · 601 Inlägg

Nu har Frontspoilern kommit på sin plats igen. Kapade till Reg-skylten å flyttade in den i hålet i spoilern med. Ska finjusteras lite sen så den e riktigt centrerad

http://img206.imageshack.us/img206/7144/nylackadefrontspoilernpis7.jpg

zajja
16 december 2007 · 645 Inlägg

Ser mycket bra ut!

//Marcus Saari
Andreas83
16 december 2007 · 601 Inlägg

zajja skrev:
Ser mycket bra ut!

Tackar tackar cool

Andreas83
17 december 2007 · 601 Inlägg

Idag fick jag flexröret från Wg:n svetsad i Downpipen och Lambdasondsflänsen.
Så har monterat tillbaka turbon nu och monterat avgassystemet plus allt runt omkring. Så nu väntar jag på mitt Alurör så man kan bygga lmm:en sen ska bilen va startaklar så man iaf kan starta å testköra grejerna lite.
Fick mitt Simota Luftfilter med 101mm anslutning till Lmm-röret + lite silikonslang som behövs för å få ihopa allt.

Ska ha en oljeslang på ca 2 meter så jag kan dra vevhusventilationen från vevhusburken å till givaren som jag fick bygga in i min nya lmm och så ska jag ha en 90graders 2½" böj i rostfritt lr aluminium som jag kan sätta mellan turbons trycksida och Ic:n. Böjen ska va ca 33-40cm lång i ena änden. Kanske nån som vet var man får tag i sånna böjar i Rostfritt lr Aluminum?

Ett par bilder då med:
http://img209.imageshack.us/img209/8857/motornbrjarblifrdiggq6.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/4525/luftfiltersilikonslangmg3.jpg

Senast redigerat av AcFreaker (17 december 2007)

Andreas83
21 december 2007 · 601 Inlägg

Småfixat lite grejer å fått lite grejer nu.
Bytte en sleten slang mellan rör å 044-pumpen under bilen.
Bytte slang till vevhusventilationen då de nbehövdes dras om å va längre än orginal nu med modifieringarna.
Skaffade även en slang som ska gå från återcirkulerande dumpen ja ska köpa å ner tillbaka till turbon. Är ju inte så skonsamt med öppen dump på lmm-bil så nu när de blir så mkt soppa de handlar om så sätter ja återcirkulerande.

Har fått Alurör till Lmm:en ytterdiametern är 100mm å innerdiameterm är : 94mm.
Matchar perfekt till spridarna.

Rör å lmm är inlämnat hos motorslip så man får ett snyggt utfräst hål till lmm:en så får förhoppningsvis de i mellandagarna annars blir de uppstart av 940n som start på nya året ungefär big_smile

Fick även min walbropump jag ska ha i tanken så ma nfår rejält me soppa
http://img48.imageshack.us/img48/6645/walbropumpalurrmp7.jpg

Senast redigerat av AcFreaker (21 december 2007)

Andreas83
23 december 2007 · 601 Inlägg

Idag har jag monterat walbro-pumpen i tanken.
Löddade dit kraftigare kablar än de klena som satt där.
Fick även fila till hållaren till pumpen för å få plats me walbropumpen.
Såhär blev resultatet:
http://img178.imageshack.us/img178/5920/tankarmaturmedwalbropumok1.jpg


Nu är det inte mkt kvar innan bilen står klar för å mappas.
Ska ha på lmm:en och ett tryckrör mellan turbon å Ic:n å de kommer i mellandagarna eller början på nästa år.
Sedan ska de fixas dit e nåtercirkulerande dump och en annan kam sen är bilen klar big_smile  Köra in grejerna lite till våren med bara innan jag mappar

st220hgv Chaufför
26 december 2007 · 418 Inlägg

Ja mycket jobb nerlagt där.. Skulle varit riktigt nöjd om man kunde lägga ner så mkt tid på bilen.

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
Andreas83
26 december 2007 · 601 Inlägg

st220hgv skrev:
Ja mycket jobb nerlagt där.. Skulle varit riktigt nöjd om man kunde lägga ner så mkt tid på bilen.

Ja man har lagt ner en hel del timmar å Pengar. Me nska förhoppningsvis va klar me de mesta nu fram till våren sen blir de väl alltid småpill då å då cool

christofferedil Yellow bug!
26 december 2007 · 1 640 Inlägg

Jadu Andreas, de här blir ju bättre o bättre för varje gång man kikar här! wink

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Andreas83
26 december 2007 · 601 Inlägg

Edil_ skrev:
Jadu Andreas, de här blir ju bättre o bättre för varje gång man kikar här! wink

Tackar wink De börjar närma sig sitt slut me motoruppgraderingen nu big_smile

terazzi
26 december 2007 ·

jag e imponerad wink som satan med big_smile

Andreas83
27 december 2007 · 601 Inlägg

terazzi skrev:
jag e imponerad wink som satan med big_smile

big_smile Ja de har faktiskt gått rätt snabbt framåt me uppgraderingen. Idag hörde jag med Motorslip om min Lmm å den blir tyvärr inte färdig nu i mellandagarna sad
Så uppstarten blir väl i början på nästa år hoppas jag.
Planerat är å mappa den i mars nångång om vädret tillåter tongue

Crall julgran
27 december 2007 · 214 Inlägg

Detta ser lovande ut, kommer helt klart bli en "bra" bil tongue väntar med spänning på mappning smile

Lycka till med bilen.

Andreas83
27 december 2007 · 601 Inlägg

Crall skrev:
Detta ser lovande ut, kommer helt klart bli en "bra" bil tongue väntar med spänning på mappning smile

Lycka till med bilen.

Tackar tackar big_smile
Ja de e ska bli intressant å se hur den går efter mappning cool
Får bänka den med efter mappningen wink

Yockie
27 december 2007 · 50 Inlägg

Riktigt fräckt bygge.
Ser fram emot att se bilen live framåt våren! wink

Brisblå Astra GTC Turbo
Andreas83
27 december 2007 · 601 Inlägg

Yockie skrev:
Riktigt fräckt bygge.
Ser fram emot att se bilen live framåt våren! wink

Tackar wink
Ja du bor ju här i krokarna så du lär ju se den live i hlm tongue

Andreas83
1 januari 2008 · 601 Inlägg

Fick ett tips av en användare på 7/900-klubbens forum att använda gamla Ac-kondensorn som oljekylare så ska undersöka så den är i gott skick å hur man kan dra slangarna från den till hållaren på oljefiltret där rörna nu sitter anslutna. Så får man ju en fet oljekylare än den lilla man har i hörnan nu big_smile

Andreas83
3 januari 2008 · 601 Inlägg

Idag kom alutryckröret å T-kopplingen som ska användas för återcirkulerande dump.
Väntar fortfarande på min Lmm som inte e påbörjad än hos firman sad Men beror på helgerna som vatt då de vatt dåligt med folk så får väl den förhoppningsvis nästa vecka.

Rör å T-koppling: (Silikonslangen ska dock va en 8cm längre än va de e på bilden för å få de passa bra)
http://img86.imageshack.us/img86/4470/alutryckrrtkopplingzk9.jpg

Andreas83
8 januari 2008 · 601 Inlägg

I väntan på att min Lmm ska bli klar så beställde jag en R-lamell som kom idag. Blir skonsamare för lådan + att jag troligtvis slipper kuggrassel nu med fast svänghjul istället för fjädrande som sitter orginal med M90-lådan

http://img409.imageshack.us/img409/7960/rlamellqt1.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang