Se där ja. Nu händer det grejer, kommer bli riktigt bra tror jag! Fronten blev ju sket bra! Gött med lite lättat med, speciellt om inte turbon får plats annars
Javisst nu går de framåt å känns som man snart närmar sig slutet men är lite till innan allt e klappat å klart Ja fronten blev nice. har inte vatt så fin sen ja köpte bilen:P Jo jag had einte mkt val när de gällde å få dit turbon. Va bara å kasta bort Ac:n som ja annars tänkte fixat till men får väl AC om ja sticke rut huvet genom rutan sen i sommar
Nu har Frontspoilern kommit på sin plats igen. Kapade till Reg-skylten å flyttade in den i hålet i spoilern med. Ska finjusteras lite sen så den e riktigt centrerad
Idag fick jag flexröret från Wg:n svetsad i Downpipen och Lambdasondsflänsen. Så har monterat tillbaka turbon nu och monterat avgassystemet plus allt runt omkring. Så nu väntar jag på mitt Alurör så man kan bygga lmm:en sen ska bilen va startaklar så man iaf kan starta å testköra grejerna lite. Fick mitt Simota Luftfilter med 101mm anslutning till Lmm-röret + lite silikonslang som behövs för å få ihopa allt.
Ska ha en oljeslang på ca 2 meter så jag kan dra vevhusventilationen från vevhusburken å till givaren som jag fick bygga in i min nya lmm och så ska jag ha en 90graders 2½" böj i rostfritt lr aluminium som jag kan sätta mellan turbons trycksida och Ic:n. Böjen ska va ca 33-40cm lång i ena änden. Kanske nån som vet var man får tag i sånna böjar i Rostfritt lr Aluminum?
Småfixat lite grejer å fått lite grejer nu. Bytte en sleten slang mellan rör å 044-pumpen under bilen. Bytte slang till vevhusventilationen då de nbehövdes dras om å va längre än orginal nu med modifieringarna. Skaffade även en slang som ska gå från återcirkulerande dumpen ja ska köpa å ner tillbaka till turbon. Är ju inte så skonsamt med öppen dump på lmm-bil så nu när de blir så mkt soppa de handlar om så sätter ja återcirkulerande.
Har fått Alurör till Lmm:en ytterdiametern är 100mm å innerdiameterm är : 94mm. Matchar perfekt till spridarna.
Rör å lmm är inlämnat hos motorslip så man får ett snyggt utfräst hål till lmm:en så får förhoppningsvis de i mellandagarna annars blir de uppstart av 940n som start på nya året ungefär
Fick även min walbropump jag ska ha i tanken så ma nfår rejält me soppa
Idag har jag monterat walbro-pumpen i tanken. Löddade dit kraftigare kablar än de klena som satt där. Fick även fila till hållaren till pumpen för å få plats me walbropumpen. Såhär blev resultatet:
Nu är det inte mkt kvar innan bilen står klar för å mappas. Ska ha på lmm:en och ett tryckrör mellan turbon å Ic:n å de kommer i mellandagarna eller början på nästa år. Sedan ska de fixas dit e nåtercirkulerande dump och en annan kam sen är bilen klar Köra in grejerna lite till våren med bara innan jag mappar
Ja de har faktiskt gått rätt snabbt framåt me uppgraderingen. Idag hörde jag med Motorslip om min Lmm å den blir tyvärr inte färdig nu i mellandagarna Så uppstarten blir väl i början på nästa år hoppas jag. Planerat är å mappa den i mars nångång om vädret tillåter
Fick ett tips av en användare på 7/900-klubbens forum att använda gamla Ac-kondensorn som oljekylare så ska undersöka så den är i gott skick å hur man kan dra slangarna från den till hållaren på oljefiltret där rörna nu sitter anslutna. Så får man ju en fet oljekylare än den lilla man har i hörnan nu
Idag kom alutryckröret å T-kopplingen som ska användas för återcirkulerande dump. Väntar fortfarande på min Lmm som inte e påbörjad än hos firman Men beror på helgerna som vatt då de vatt dåligt med folk så får väl den förhoppningsvis nästa vecka.
Rör å T-koppling: (Silikonslangen ska dock va en 8cm längre än va de e på bilden för å få de passa bra)
I väntan på att min Lmm ska bli klar så beställde jag en R-lamell som kom idag. Blir skonsamare för lådan + att jag troligtvis slipper kuggrassel nu med fast svänghjul istället för fjädrande som sitter orginal med M90-lådan