Har fixat mig en Gratis K27:a nu genom jobbet Var en utländsk lastbil som fick sina dubbla turboaggregat utbytta eftersom nått vatt å slått imot på impellrarna så de enda som behövs e ny impeller som ska fixas. Jag å en arbetskollega plockade en varsin Lite info om den: KKK K-27 T3 Twin Entry fläns 18 Avgashus Inducer: 55mm Exducer: 67mm
Denna turbo är något större än den som sitter i min nu. Fint med en i reserv Lite bilder då:
Mixtrat lite under veckans gång med bilen då den ville plöddra på högre laddtryck sen fredan förra helgen. Vart en tändkabel som legat mt grenröret å blivit så varm så den spruckit å därmed gett massa överslag. Så jag köpte ny tändkabel samt lite värmeskyddande överdrag man brukar använda till motorvarmare. Körde en runda ikväll å testa bilen lite å nu funkar de kanon. Prova även höja laddet å se om de blev mer skjut på 2an å 3an å de kan man lugnt säga de blir mer gött skjut Men fick sänka igen för bilen börja spika så måste få mapparna finjusterade å tyvärr kunde inte Jonas denna helgen så får vänta tills tidigast nästa helg
Nog talat här kommer en bild på hur de blev me tändkablarna lindade:
Då har ett lite värre problem uppstått Motorn rasade ikväll på race Kom hem vid 1-tiden med bilen å började mecka. Var vevaxelbulten framtill på motorn som lossnade å därmed slutade kamremshjulet på veven att snurra med å de ledde till krökta ventiler. Antagligen för man har vassare kam som lyfter mer som gjort att ventilerna tog i kolvarna. Antingen får ja byta ut ventilerna lr skaffa annan 531-topp Vilket rekommenderas å blir billigast? De flesta ventilerna är nog krökta som de ser ut. Nån kring skåne som kanske har nån fräsch å lite moddad 531-topp till bra pris?
Då har ett lite värre problem uppstått Motorn rasade ikväll på race Kom hem vid 1-tiden med bilen å började mecka. Var vevaxelbulten framtill på motorn som lossnade å därmed slutade kamremshjulet på veven att snurra med å de ledde till krökta ventiler. Antagligen för man har vassare kam som lyfter mer som gjort att ventilerna tog i kolvarna. Antingen får ja byta ut ventilerna lr skaffa annan 531-topp Vilket rekommenderas å blir billigast? De flesta ventilerna är nog krökta som de ser ut. Nån kring skåne som kanske har nån fräsch å lite moddad 531-topp till bra pris?
Då har man finlirat lite idag. Putsat bort packningsrester å kontrollerat toppen. Får byta ut ventilerna sen e de bara å köra igen som de ser ut Ska beställa dem på måndag å ta hem olja Idag köpte jag hem: *Toppackning *Grenrörspackningar *insugspackning *Packning mellan topp å vattenpump *Oljefilter
Liten update nu då Fick mina ventiler idag så de har blivit inslipade å monterade!! Sen påbörjade jag ihopmonteringen av toppen på bilen å nu finns där motständ när man snurrar runt veven igen Imorrn ska bilen ihopa å startas å förhoppningsvis funka lika grannt som innan Ett par bilder då:
Såja då har man meckat ihopa bilen igen å den startade å gick grannt direkt Har Provkört en sväng med å prova ladda järnet med å de funkar fint Filmade uppstarten så här kommer en liten film med dock låter de som motorn tickar mkt men de mesta försvann när den blev varm. Får göra en riktig ventiljustering sen med. Här är Filmen: http://www.garaget.org/video/kzr5zuf0s38a
Fixade lite med bilen idag med Monterad eny packning mellan turbo å grenrör. Den gamla var försvunnen efter ja provkörde utan downpipe för ett tag sen:P Sen justerade jag in venitlerna med som var rent åt helvete fel i spelet nu sen nya venilter monterats Ska va 0.35 - 0.40mm enligt Haynes Rep-handbok Såhär såg de ut: Ventil 1: 0,55mm Ventil 2: 0,55mm Ventil 3: 0,45mm Ventil 4: 0,55mm Ventil 5: 0,45mm Ventil 6: 0,50mm Ventil 7: 0,65mm Ventil 8: 075mm
Justerade ner alla mellan 0,25 - 0,30mm å nu tickar de inte så jävulskt längre
ÄNTIGEN!!! Nu är bilen Färdigmappad Laddar ca 1.8 Bar. Gick inte å ladda mer för då spikar de. Men den öser på bättre nu Motorn Ylar på gött nu när man går ner i 3:an å gör omkörningar SÅ Härligt gött är de.
Ska mappa den på E85 med när jag känner för det så kör man biligare plus mer effekt