är inte så bilkunnig därför skriver jag en tråd om detta. Det började igår, när jag skulle bromsa så kom det ett "knakande" ljud, lite senare försvann det. Dock kom det tillbaka senare och har varit kvar hela tiden sen dess, det kommer alltså en "knakande" ljud när jag bromsar, svårt att förklara men det låter som om bromsklossarna skulle vara slut eller som om det är nån bromsvätska som borde påfyllas, så nu är mina frågor.
1) finns det bromsvätska att fylla på fastän jag inte har abs? 2) vad skulle ni tro att det är?
ps. bromsarna "funkar" trots ljudet, kanske dock lite sämre.. ds.
Byt skivorna med. Tycket att dom såg tunna ut och då får du snart bromsvibbrationer. Även om det är ett belägg som är helt nerslitet så kan det ju va på insidan. Vet inte vad det sitter för ok på en sådan men oken kan tjärva eller kanske en kloss har fastnat.
Byt skivorna med. Tycket att dom såg tunna ut och då får du snart bromsvibbrationer. Även om det är ett belägg som är helt nerslitet så kan det ju va på insidan. Vet inte vad det sitter för ok på en sådan men oken kan tjärva eller kanske en kloss har fastnat.
hmm jo värt att tänka på, ska se lite hur mycket det kostar så kanske jag även byter dem i samma vända! tack alla!
vad är det för bil? kan kolla upp mini bredden på skivorna
hade bort ena framdäcket idag och kollade ifall bromsklossarna var slut men NEJ de var de inte :S , vad fan kan de då vara :S äckligt ljud ivarjefall när man bromsar... får väl föra in den på service bara...
hadde jag varit dig så hadde jag kört ner till en verksta och kollat om det finns någon där som kan provköra din bil för att hjölpa dig att hitta felet eller om du känner någon som är duktig på bilar
hadde jag varit dig så hadde jag kört ner till en verksta och kollat om det finns någon där som kan provköra din bil för att hjölpa dig att hitta felet eller om du känner någon som är duktig på bilar
mjo får väl ta o göra det... alla som hört ljudet hittils har trott att det är klossarna som är slut dock visade det sig att dom inte var det