Kommer ni till MOD? Skulle va fränt o se bilen live i år
jaja det är imorn.. vi får se om bilen håller.. ska finslipa lite så jag och kekke har väl inte sovit när vi kommer ner om den nu håller
jag har övat lite körning ikväll för övirgt.. just nu så har jag lyckats bra med flatshiften men det är ju till och från. mer övning så kanske det funkar under press också
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
jodå den höll hem! jäkligt kul att få träffa evo folk och prata lite! jag tror den drog 75 liter på ca 30 mil.. det är väl ok:D riktigt skönt att ha varit ute flera gånger för att öva utan att den gått sönder.. nu börjar jag få ordning på växlingarna som sagt. två veckor kvar till kjula! jag satsar på en 11 sek repa då. det borde gå bra. om jag bara sätter en bra repa så ska det vara klart. men med det nuvarande trycket så blir det nog inte bättre än 11 ialla fall :S det saknas ju en del för att våga ladda mer. Mvh Mats
tjo! kul att det går bra för dej, men vad saknar du för att ladda fullt då? modet?
Tändförstärkare och lite roligare spolar
NEJ NEJ
Misständer den som det är nu? , nejdå, Behövs inga spolar än.
Det som behövs eller ja det går ju utan är avgastemp....men för säkerheten Jag tror spolen som sitter nu orkar med nån halvkilo tryck till Men annars ligger det 2 spolar här...hihi
kommer mer ladd så småning om ju blir väl nåsta år antar jag.. ljudet missar som fan men en liten film iallla fall.. fick inte i tvåan.. missade varje gång när kameran var framm förståss [video]http://www.garaget.org/video/yme2atax9miq[/video]
Mvh Mats
redigerar den gamla och lägger in ett inlägg på samma eftersom ingen skrivit imellan
jag har varit dålig på att skriva in alla små detaljer som händer hela tiden.. men nu uppdaterar vi lite lätt då! jag har hunnit köra två gånger till karlskoga och en till kinekulle utan ras. jag kommenterade att de kändes konstigt att inte behöva mecka. sen kom det. fortfarande nöjd efter att ha klippt en 10 sek bil så skulle jag ut och köra. en vatten pöl bak visade sig vara en slang som läckte i anslutningen. snabbt fixat men sen när jag skulle starta så ville inte elen finnas där. efter att ha rivit en del och testat teorier så visade det sig att ful skarven till el sysstemet som bara är provisorisk hade gett up. med det fixat så körde vi till västerås och lekte lite. nästan evo träff.. runt 10 stycken var där. flest gammel evos!
Jag hamnade brevid den här elaka evon igår kväll och hade hoppats på att få höra någe gasande men de blev ingenting. Fränt bygge hur som helst.
Hamnade oxå bredvid och bakom och framför denna evo i söndags på motorvägen med peugeoten.. fin som attan såg den ut
Tackar! den ser ju fin ut på håll
Uppdatering igen då. ikväll så har youask mappat den.. efter att vi tätat hela luft sysstemet och kekke bytte packningen till turbon så laddar den lite mer än förut. för säkerhets skull så skruvade vi upp den lite till. numera 2.15 bar som mest. jag prövade känna lite på den och den kändes fint tills jag sköt bort ett tryckrör igen. inget allvarligt men det ska fortfarande vara fixat om 2.5 timme när bilen ska till eskilstuna. jag satsar på en låg elva imorn. det finns effekt så långt ialla fall just nu!
Mvh Mats
slänger in ett inlägg till i samma eftersom ingen annan hunnit skriva igen
Uppdatering då!
en allt för vanlig syn idag. jag och björn skruvade tryckör flera gånger. motorns upphängning börjar bli sliten och resultatet är att tryckrören glider ur slangarna när jag våldar!
bättre än så blev det inte. jag fick inte i tvåan och när det var dags för femman så sket de sig också. kunde nog klara mig på fyran i mål. imorn kör vi igen. jag ska pröva starta på tvåan då eftersom den inte går att få i på vettigt sett längre. sen så hoppas jag på att gå i mål på fyran! en låg elva borde gå fint även med linglong däck. Mattias R däck ligger och väntar om jag vill använda dom!
står och väntar.. fan vad dåliga nerver jag har
han satte sig rätt fint.
dom två sissta bilderna tackar jag schumi för! http://schumis-foto.se/ kommer nog fler bilder på söndagen. Mvh Mats