moose46019 skrev:
jag tror inte på volvo överhuvudtaget pappa köpre ne 940 på företagsbil avgassystemet pajade inom 3år. även andra problem bilen bara dog och sådan.t
Jag har ingen aning om hur du fick med avgassystem i en diskution om krocksäkerhet, men alla har ju en synvinkel på allt..;/
Men om man säger så här. idag är det ju fortfarande många gamla bilar som rullar på vägarna idag, Många är i gott skick och andra i sämre skick.
Men som någon ovan nämnde så är det kanske att ta i när det är många års skillnad.
Men Skulle jag få välja mellan en opel, saab, Toyota etc, av samma årsmodell som min volvo, så är jag säker på att jag skulle komma mer undan i min volvo. men videon gör en anna lite orolig för att om man skulle krocka med en nyare bil idag, För många som har dom nyare bilarna brukar ju inte spara på effekten heller. mao dom kör betydligt mycket fortare än vad folk kanske gjorde för många år sen.
Och smäller det då mot en nyare bil, så kanske jag inte kommer lika lindrigt undan som om det hade hänt med en äldre bil.
Men visst! Jag litar fullt ut på 740 och andra volvor för den delen också! Och om man kanske istälelt skulle köra av vägen i en singelolycka, Då vet jag att jag kliver ur volvon iaf;)
Kul att se reaktioner från många, och seriösa disskutioner!
Men snälla, Dra inte upp något om hur volvo är bara för att en Fader eller någon död släktings bil inte höll som just han ville, Faan min bil har krånglat den med men det hör inte till denhär disskutionen. Utan dethär är en diskution om äldre volvos krocksäkerhet. "Se först inlägget och videon"