ett par frågor till alla singlar???? *vuxna*

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
19 oktober 2007 · 605 Inlägg

Tja....jag kan då inte göra annat än att skratta å le åt denna tråden! E detta på allvar?!
Å isf så e det kanske dax för trådskaparen att börja läsaå lyssna på vad folk skriver som svar till hans fråga...

Alla e vi ju olika, å tur e la det, där av kan det ju oxå finnas en jäkla massa olika orsaker till att folk e singlar eller även för den delen varför folk har förhållande.
Endel väljer att vara singel, andra är det endå, endel väljer ett förhållande, endel e fast i ett förhållande.... Endel e lyckliga med situationen en del e olyckliga å ytterligare e totalt likgiltiga å skiter i vilket...

Jag har varit en tokigt lycklig singel under perioder, långa som korta, i mitt liv.
Jag har även varit totalt deppig singel under perioder...

Jag har varit tokigt lycklig i förhållanden under mitt liv.
Jag har även varit totalt förkrossad i under förhållanden i mitt liv..

Å de olika orsakerna till de olika stadierna tänker jag då inte börja rabbla här, det skulle antagligen bli en hel jävla bok, å då menar jag en tjock tegelsten till bok...

Bara gilla läget att vi e alla olika å gör alla olika val i olika situationer!

Nu ska jag ta å krama min kudde i våran säng iaf! wink

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Z-Racing
19 oktober 2007 · 1 Inlägg

hehe... fattar som dom andra inte vad du vill komma fram till??? hur fan kan du gå runt å tro att du är så lycklig! hur vet du att din polare inte träffar någon? för att han har sagt det till dig??? tänk om han (prov mekar) din tjej?? tror du han skulle sagt det till dig isf? eller snokar tjejen runt här på garaget läser vad du skriver wink å vill visa att du inte alls e intresserad av hennes polare!! nä lägg ner tråden lär bara skapa ilska...

mvh jocke

undergroundracing
19 oktober 2007 ·

Har stadigt förhållande inne på 3e året, funkar fint och är lycklig med det.
Men har ju även vart sigel titt som tätt mellan förhållandena. såg inga probs
med att vara det. kan ju vara skönt ibland.
Kännde mig knappast, ful,  knäpp, och socialt handikappad som du uttryckte det.
Förhållande lockar inte alla helt enkelt, det finns ju faktiskt gott lösnummer för dom som föredrar de wink

Mokko
19 oktober 2007 · 286 Inlägg

Bobo skrev:
Föt att vara singel är mycket roligare har haft 2 längre förhållanden och jag lessnar efter ett tag och då känns det rätt meningslöst att ha ett förhållande. Sedan ska det alltid vara familjemiddagar, hjälpa till med saker och ting, skönt att bara vara för sig själv och göra det man vill, komma hem när man vill osv

Där håller jag med om absolut allt, dock har jag bara haft ett "längre" förhållande (över ett år). Men jag trivs väldigt bra när jag är singel och får göra precis som jag själv tycker och tänker, vil jag ut och festa en onsdagskväll så gör jag det, skulle man då vara med fruntimmret och bli sugen på att festa så är det troligvis bara att glömma bort dessvärre. Under den tiden jag var med min förra tjej (gjorde slut för drygt 2-3veckor sen) så tror jag att jag var ut och festade en gång och då var det på sista april, enbart för att hon inte tyckte om att jag drack, visst är det väl kanske lite toffelvarning då, men vad gör man inte för att tanten inte ska gå runt och sura flera dagar så man själv måste gå runt och vara irriterad?
Även med skruvningen så kan man hålla på när man själv känner för det, nog för att mitt ex lät mig skruva mycket men hon blev ju less lite till och från. Men får jag för mig att jag vill gå ut och skruva lite just precis nu så kan jag göra det utan att vara orolig för några sura miner eftersom det bara är mig det påverkar.

Nu när jag är singel igen så är jag med mina kompisar hela tiden och festar och har roligare än vad jag nånsin har haft i hela mitt liv, visst det kommer ju inte vara i en evighet att jag kommer ha skitroligt och det kommer ju stunder då man vill ha någon att ligga och mysa med, men just precis nu så känns det absolut som att jag kan offra det bara för att få göra precis som jag själv vill, bara sköta mig själv och ha roligt med mina kompisar.

Visst, jag förstår ju fullt ut att mitt ex inte var den "rätta" för mig. Men den dagen då den personen kommer in i mitt liv så kommer jag självklart inte att kasta bort den chansen, dock så har jag nog tyvär lite väl höga krav på den "rätta", jag vill ju kunna festa på helgerna och ha roligt, gå och skruva med bilen när jag känner för det och tjejer som låter mig göra det växer då till 100% säkerhet inte på träd dessvärre.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga ihop allting här, men jag trivs väldigt bra som singel samtidigt som jag inte skulle ha något imot att få en tjej som passar mig perfekt, dock så tror jag faktiskt inte att det någonsin kommer att hända mig dessvärre.

Nej, nu ska jag njuta av singellivet så länge det varar och festa idag big_smile

(har inte läst igenom vad jag har skrivit så det är säkert svårt att förstå ibland).

MVH// Mokko

forsberg_80
19 oktober 2007 · 5 Inlägg

Jag har varit singel i snart fem månader efter ett nioårigt förhållande med två barn, villa och hela paketet. Och jag kan inte säga att jag gillar läget...

Varför har jag då inte hittat nån ny inom 48 timmar!?

Har två små barn varannan vecka och då är det bara jobba, hämta barn, laga mat, äta, diska undan, börja med läggningsprocessen av den yngre, sen med den äldre. Efter att de ligger får man plocka undan och kolla så att allt är packat och i ordning till barnen för nästa dag, så kring 22 brukar det bli egen tid. Då är klockan lite för mycket för att försöka träffa nån och väckaren ringer om sju timmar drygt och då är det bara upp och börja med frukost osv...

Så alltså går två veckor av fyra bort när det gäller att träffa någon potentiell partner.

De andra två då. Jag jobbar eftermiddag en av de två veckorna, så den går också bort förutom helgen. Sen har jag en vecka där jag är själv, fast då har jag jour hela helgen, så det blir till att vara nykter och skötsam. Så tid kan absolut vara en faktor varför man är singel.

Sen om jag nu träffar någon så måste alltså hon acceptera att jag är tvungen att lägga så mycket tid på barnen och inte kan påverka mitt livs rutiner allt för mycket osv. Sen har även jag lite krav på en tjej, har ingen lust att bli tillsammans med första som ser hyffsad ut och inte är direkt otrevlig. Har även ett ansvar inför barnen så att man inte presenterar en ny tjej och sen tar det slut ganska snabbt. Jag vill vara ganska säker på att det ska fungera bra för båda innan jag kan inleda något seriöst.

Sen är det svårt att träffa potentiella partners också när man blir äldre. När man är i skolåldern känner man massvis med tjejer och träffar nya hela tiden. Men efter ett långt parförhållande med mycket "barn och parmiddagar" känner man knappt nån singeltjej vilket inte underlättar. Ens gamla "parmiddags-killkompisar" vill helst göra grejer utan fruar/sambos, du vet skönt att komma ifrån vardagen en stund. T ex fiska ibland, och vad är oddsen att träffa nån intressant tjej om man sitter i en båt mitt ute i ingenstans med typ tre killar!? Jag kallar det en högoddsare...

Har varit singel totalt ett och ett halvt år de sista sexton-sjutton åren och har inte svårt med tjejer generellt.  Men som du ser så är det mycket som ska stämma för att kunna få ett förhållande. Skulle gärna hitta någon, men det räcker inte med att jag är mogen, ser schysst ut och klarar mig bra socialt.

Så Sklass, har du nåt tips hur jag löser det inom 48 timmar så är det välkommet...

BMW 328 (1996)
knohultarn Sporthojspilot Deluxe
19 oktober 2007 · 42 Inlägg

Anna_ skrev:

knohultarn skrev:
Hmm, då man umgås med bilen i garaget en lördagkväll på tu man hand.. räknas det som dejt? Isf har jag dejat ganska mycket under de senaste åren.

Har du djupa känslor för henne? Ger hon dig tillfredställelse och true love? I såna fall så räknas det nog! wink

Nej, hon gör mig förbannad, hon går inte att resonera med och ser dessutom till att min börs ständigt gapar tom så det är ungefär jämt skägg med ett köttsligt dito.

good ´ol chicken
Ford SIERRA 2.0 "Bjärndräparn" (1986)
kalle_fiat bäst
19 oktober 2007 · 319 Inlägg

jag har varit singel hela mitt liv vilket jag tror beror på att jag är för kräsen, när jag väl har hittat ett lämpligt objekt blir jag kompis med henne det är grymt svårt at bli i hop med en kompis har jag fått erfara, sen har det varit så jävla intensivt till börja med så hon brukar trötta typ! sen är det jävligt gött att vara singel slippa dammsuga framför allt! sen måste man ju ta lite hänsym till sin parter oxå och jag är så jävla impulsiv så vill jag åka någon annanstans och tex festa så gör jag de!

Trozzo Oekonomisk, ja visst
19 oktober 2007 · 966 Inlägg

Är nu inne på mitt 8 år som singel, och trivs med det. Dock så skulle jag inte säga nej till ett förhållande, men sen vet jag inte hur länge det skulle hålla, är för upptagen med annat så jag vet inte om jag skulle ha tid med en flickvän. Men ett måste är ju att hon måste vara motorintresserad.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
wimhed
19 oktober 2007 · 510 Inlägg

Sklass skrev:
är jag en lyckans man? och mogen kanske? min kompis har inte samma flyt och mognad
kanske?

DETTA MED *TID* köper ja inte heller tyvär
har själv haft flera företag *jobbat enormt mycket*

george bush som är världens mest busy MAN kanske? är gift och många andra som
har ont om tid.men tid för äkta kärlek hittar man eller hur? och behöver?

kompisar? aaah de inte samma sak.man har inga djupa känslor .som true love.att man ger allt man har.sexuella luster mm .mycket tillfredställerser

mer svar tack

Jag kan nog fan tillfredställa mina polare .. Men inte sexuellt .. Snarare med Kärleken som kompisar .. Skulle kompisen bli sur för att ja har sex med någon? Nja, tror inte det .. Kompisen kan man supa med, sen tar man en tjej var .. Dagen efter är man fort vänner .. Visst, tjejen jag har är helt underbar .. Men ibland så måste man få vara sig själv, ragga loss lite och leva livet .. Tänk på allt du ska göra .. Och mycket av det är, SINGEl! .. Inte så kul och åka på semester med tjejen .. Då ska hon bara gå och shoppa kläder mm .. Roligare isf och åka med några kompisar och leva livet .. haha .. yeye, är väl bara trött efter nattens jobb .. ha de .. Mvh Johan

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
MissMarilyn
19 oktober 2007 ·

Dumt inlägg av Sklass nr 1:

ok tack för svaren. ni har inte upplevt äkta kärlek då riktigt.ni som skrivit.specielt inte
Cerran .att förklara sig vilja va singel pga ett skit förhållande köper ja inte.för det finns
BRA FOLK som är singlar och ger hela sitt hjärta och skapar inte till med kaos för en
om man är själv *redo* att ge sitt hjärta

har detta med mognad att göra? kärlek.vissa mognar aldrig?
____________________________________________________
Dumt inlägg av Sklass nr 2:

inga personliga atacker på mig
jag försöker förstå.förklara istället
för trycka på mig.jag mår bra.har bra liv.undrar bara en smula.de ingen världs sak alls
ni få låta bli.men ni som vill diskutera detta.håller i ämnet.punkt slut.ingen är dum .man får inte säga så till en person rakt av med namn på underskrivet.då blir man varnad och sparkad härifrån

återigen till ämnet

varför?
jag undrar en smula bara 
_____________________________________________________


Härligt med dubbelmoral grabben!

Det är ju inte lätt för dig att få dom svaren som DU vill höra, framförallt inte när du blir när arg på hur folk känner och lever.
Du kanske inte menar att kränka folk men då borde du fundera på ditt upplägg!

Tack för mig....

vullen Mr White
19 oktober 2007 · 1 072 Inlägg

HAHA men snälla lås tråden lol

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Sklass
19 oktober 2007 · 44 Inlägg

underbar tråd
nu fattar jag mer än igår
forsberg.jobba lite mindre smile ?

THEBADGUY Gorgilus addictus
19 oktober 2007 · 4 739 Inlägg

Cerran skrev:
Det går av olika anledningar. Det kan vara så att du kommer ur ett fördjävligt förhållande och måste då hitta tillbaka till dig själv och återhämta dig. Men det kan även vara så att du inte hittar någon som du blir kär i.

Eller så kan det vara så att du springer på en massa stolpskott som antingen bara vill en sak eller så är de redan upptagna. Och då kan man bli rätt avskräckt wink

Hoppas mina svar dög..

Jag håller med på det svaret.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
-Kotten- www.drcljusdal.se
19 oktober 2007 · 679 Inlägg

Sticker ut hakan och påstår att Sklass  är yber kristen och inte kan se utanför bibeln att alla vill ha en partner och skaffa barn.

Hur svårt kan det bara vara att aceptera att Folk är olika. Och det är väl en jävla tur det.

Finns nog inget värre en folk som Ser Sin egen Norm som det normala och alla som inte är som en själv eller tycker som en själv är onormala

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Ashra
19 oktober 2007 · 346 Inlägg

alla väljer att leva sina liv olika.  Vissa prioriterar en del saker andra prioriterar andra.
En del personer klarar inte av att vara utan flickvän andra ser det som en befrielse.

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
19 oktober 2007 · 548 Inlägg

Är inne på mitt 10 år med min tjej,två barn och hela Svenssonpaketet. Inga feltramp eller ngt annat som skulle kunna spräcka oss. Men skulle heller inte ha klagat på att vara singel och bara vara jag! Sitta och ta det lugnt, ta en bärs med grabbarna, gå ut, resa och meka! Men men det får jag göra när jag blir pensionär, så se upp när gammelfarfar kommer och drar ifrån er!
Tur är väl att alla är olika. Och jag respekterar allas sätt att leva på.Singel som gift!

-Mike-
BMW 320i (2003)
S-Larsson
19 oktober 2007 · 514 Inlägg

KottenV70r skrev:
Sticker ut hakan och påstår att Sklass  är yber kristen och inte kan se utanför bibeln att alla vill ha en partner och skaffa barn.

Hur svårt kan det bara vara att aceptera att Folk är olika. Och det är väl en jävla tur det.

Finns nog inget värre en folk som Ser Sin egen Norm som det normala och alla som inte är som en själv eller tycker som en själv är onormala

Håller med fullständigt!

Förstår inte riktigt meningen med att starta en sån här tråd roll Tror nästan att denne sklass snackar om sig själv i andra person och vill ha svar på varför det är som det är "Min kompis brorsas polare.." wink

Om inte annat så kan man verkligen fundera på om han har det så bra i förhållandet? Om man måste posta en tråd i ett bilforum och försöka intala sig själv att man har det bra smile

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Gone-in-60-sec
19 oktober 2007 · 83 Inlägg

Men hallå... Singel är väl inget man bestämmer sig för o vara bara sådär... Allt handlar ju om att träffa en person man vill vara tillsammans med. Ska man förklara varför man e singel?? Jag skulle aldrig va tillsamans med någon bara för att jag vill va tillsammans med någon... då ska jag va kär på riktigt och verkligen känna massa för den personen och inte vilja ha någon annan.. Ska man ta någon bara för man e rädd för o va singel o stå ensam?? Neeeej så fungerar inte jag. Singel är man för man inte hittat the ONE..

har kontroll
Volvo 945 (1992)
-Kotten- www.drcljusdal.se
19 oktober 2007 · 679 Inlägg

volvo945a skrev:
Men hallå... Singel är väl inget man bestämmer sig för o vara bara sådär... Allt handlar ju om att träffa en person man vill vara tillsammans med. Ska man förklara varför man e singel?? Jag skulle aldrig va tillsamans med någon bara för att jag vill va tillsammans med någon... då ska jag va kär på riktigt och verkligen känna massa för den personen och inte vilja ha någon annan.. Ska man ta någon bara för man e rädd för o va singel o stå ensam?? Neeeej så fungerar inte jag. Singel är man för man inte hittat the ONE..

Nja känner flera som valt efter många år i förhållanden att vara singlar. Och inte ens är ute och letar efter ny.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
good_year
19 oktober 2007 · 755 Inlägg

skönt att inte behöva bilda sig när man är 20 varit singel i 4 månader nu efter 7 mån..
bara kunna strulla runt och ha det bar och göra vad man vill kan ligga och skruva hur mycket man vill med bilen..som jag ska dra och göra nu bland annat...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang