3566
Sök

Angående: Träffar m.m i Halmstad..

1 Inlägg
29 april 2008
skinkis skrev:
Karlstrand_ skrev:
Javisst får man göra vad man vill, syfta på att det är dåligstil!

I Halmstad är det lixom någorlunda med folk när någon drar igång en "träff" och det händer inte varje helg precis. Men när det då väl händer så kör folk hellre till Helsingborg, visst det är jäkligt nice där nere med mycket bilar osv.. Men när det väl är i Halmstad tycker ja man kan försöka stanna kvar här när folk försöker dra igång nått! OM du kan förstå lite hur ja menar och tänker?

Sen hade det ju inte varit helt fel att dra igång nått så man ses på tex maxi i mellby nått klockslag å köra tesammans ner till hbg..

Men helt allvarligt?
OM nu folk vill åka till HBG för att det är bättre där, ska de stanna i Halmstad och "offra" en bra kväll för att ställa upp för Halmstad, eller hur tänker du igentligen?

Sen om det nu skulle bli bättre organiserat i HSTD, vilket jag personligen tror INTE skulle vara en omöjlighet så har du fortfarande den aspekten att titta på att det går sjukt mycket fetare bilar i HBG än vad det gör i HSTD.

Om jag nu hade kört en 5-600hk bil tror du då jag vill stanna i HSTD och roa mig med att åka ifrån 740-raggare med öppet filter och stuprör baktill eller tror du jag hade valt att åka till HBG och möta lite mer likvärdiga bilar?

Sen till den sista, och antagligen mest kritiska punkten, Det finns inga bra rakor i HSTD.
Tror du att ni är de första som försöker organisera körningar i HSTD?

När jag var 19 så drog det igång ganska ordentligt, vi körde på ambulansrakan och fick vara ifred där för polisen.
Det hela tog slut när det spårade ut med en fyllekörning som slutade med en krock samt att ambulansen flyttade in.

Pilkinton-rakan är helt värdelös, och rent ut sagt farlig med tanke på allt vilt som finns där.

måste hålla med dig till 100% hampus

S2 Coupé
11,57s / 215km/h

24 Inlägg
5 maj 2008
vad var det för träff ni hade nyss.. ???? blir det ingen träff 10maj????

1 174 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Draco skrev:
vad var det för träff ni hade nyss.. ???? blir det ingen träff 10maj????

DEt va bara en lite för-träff.. Självklart blir det en träff den 10maj.. Kolla första sidan wink Och skriv in dig i listan i den andra tråden..

"If you're in control, you're not going fast enough"

24 Inlägg
5 maj 2008
jo självklart är jag uppskriven.. jo jag visste att det var den 10 men sen kom detta så jag trodde att det blev ändrat.. synes på 10 maj

23 Inlägg
6 maj 2008
villken tid slutar det ungefär?
om det slutar sent så kan jag kanske komma efter jag har varit på jobbet, jobbar sent på lördag sad

Kör du förs så väntar jag där framme.

2 283 Inlägg
6 maj 2008
Jag kommer men om jag stannar hela kvällen vet jag inte.

R.I.P. Michael Jackson!

116 Inlägg
6 maj 2008
Jag kommer!! Allt är strax klart!! big_smile

101 Inlägg
6 maj 2008
jag kommer nog

ska bli snyggare till sommaren

1 174 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
elvedin skrev:
jag kommer nog

Gött.. Skriv in dig i listan i den andra tråden.. Länk finns på sida 1

1 174 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
OBS VIKTIG INFO TILL ALLA!!

PÅ LÖRDAG ÄR DET VÄLDIGT VIKTIGT ATT VI TRYCKER IHOP OSS OCH INTE TAR TVÅ PARKERINGAR/BIL. DET KOMMER AV DEN ANLEDNINGEN ATT FINNAS PARKERINGSVAKTER SOM KOMMER ATT LEDA ER TILL EN PARKERING. DÄRFÖR ÄR DET VIKTIGT ATT NI SOM VILL STÅ BREVID VARANDRA KÖR IN SAMTIDIGT. INGEN KOMMER ATT FÅ EN SPEC. PARKERING OSV.

DET ÄR OCKSÅ VIKTIGT ATT VI HÅLLER PÅ REGLEN ATT HA EN INFART OCH EN UTFART (KOMMER ÄVEN ATT FINNAS SKYLTAR OM DET).  INFARTEN KOMMER ATT VARA I RONDELLEN OCH UTFARTEN BREVID HEDIN BIL (Mercedes) DETTA FÖR ATT UNDVIKA KÖER VID IN/UTFARTERNA FRÅN PARKERINGEN.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28542/338212_ptjtvl.jpg
KARTA TILL DEN 10 MAJ.

1 311 Inlägg
14 maj 2008
finns bilder på min sida nu men det kommer upp mer imon pga internet laggar smile

1 174 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Elda skrev:
när blir nästa träff måntro?

Har inte kommit så långt ännu men i början på nästa månad någongång kanske..
Har däremot skickat i väg ett mail till blackrace.nu om dom va sugna på att komma hit..
men jag har inte fått något svar ännu..

2 079 Inlägg
14 maj 2008
-Blomman- skrev:
Elda skrev:
när blir nästa träff måntro?

Har inte kommit så långt ännu men i början på nästa månad någongång kanske..
Har däremot skickat i väg ett mail till blackrace.nu om dom va sugna på att komma hit..

bra tänkt, hade ju varit skitkul att få rejsa lite på lagligt sätt..............

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

WestCoast!
86 Inlägg
15 maj 2008
-Blomman- skrev:

Vi har kört BR i Halmstad förr.
Bara så du vet så får du ansöka om lov hos kommunen för att använda en sträcka att köra på, sen får du dessutom hyra raksträckan för en ganska trist summa pengar.
När vi körde BR i Halmstad sist så räknade vi på att vi var tvungna att ha MINST 40 startande för att det skulle gå plus minus noll ekonomiskt.

Men visst hade det varit skoj om du fick igenom det, men det är ingen enmansgrej, bara så du vet  wink

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07

1 174 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
skinkis skrev:
-Blomman- skrev:

Vi har kört BR i Halmstad förr.
Bara så du vet så får du ansöka om lov hos kommunen för att använda en sträcka att köra på, sen får du dessutom hyra raksträckan för en ganska trist summa pengar.
När vi körde BR i Halmstad sist så räknade vi på att vi var tvungna att ha MINST 40 startande för att det skulle gå plus minus noll ekonomiskt.

Men visst hade det varit skoj om du fick igenom det, men det är ingen enmansgrej, bara så du vet  wink

Jo jag vet.. Men jag tror att intresset för att folk ska komma finns.. Om inte annat så kan man ju göra en intressekoll här på garaget och kolla hur många som är sugna.. För har man en bra raka att köra på, och med tidtagning osv så tror jag många fler kommer att köra.. Och är dom intresserade av att komma hit så får man ju snacka med komunen då och se vad dom säger och hur mycket det skulle kosta..

35 Inlägg
17 maj 2008
jag är intresserad om de blir fler träffar, men inte av race...hon klarar inte sånt...men skulle gärna köra race om jag skulle få köra med min lilla leksak:D

WestCoast!
86 Inlägg
19 maj 2008
-Blomman- skrev:
Jo jag vet.. Men jag tror att intresset för att folk ska komma finns.. Om inte annat så kan man ju göra en intressekoll här på garaget och kolla hur många som är sugna.. För har man en bra raka att köra på, och med tidtagning osv så tror jag många fler kommer att köra.. Och är dom intresserade av att komma hit så får man ju snacka med komunen då och se vad dom säger och hur mycket det skulle kosta..

Vilken sträcka tänker du på?
Vi körde hamnen, men den är knappast duglig längre efter Gudrun osv.
Pilkinton blir inte heller godkänd.

Det största problemet med HSTD är att det faktiskt är duktigt dåligt med vettiga rakor... Om man räknar bort Laholmsvägen då  smile

Kia Sorento CRDi -07

1 174 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
skinkis skrev:
-Blomman- skrev:

Vilken sträcka tänker du på?
Vi körde hamnen, men den är knappast duglig längre efter Gudrun osv.
Pilkinton blir inte heller godkänd.

Det största problemet med HSTD är att det faktiskt är duktigt dåligt med vettiga rakor... Om man räknar bort Laholmsvägen då  smile

Nej jag har inte tänkt på någon spec sträcka, hade det blivit aktullet så får man kolla efter det då..
Nej jag vet att det inte går att köra i hamnen längre, och pilkington hade jag absolut inte tänkt..
Är dom sugna på att komma hit så får man ju leta reda på något finns ju endel ute vid wapnö tex.
Men dom har i vilket fall inte hört av sig så jag antar att dom inte är så sugna på att komma ner..

WestCoast!
86 Inlägg
20 maj 2008
-Blomman- skrev:
Nej jag har inte tänkt på någon spec sträcka, hade det blivit aktullet så får man kolla efter det då..
Nej jag vet att det inte går att köra i hamnen längre, och pilkington hade jag absolut inte tänkt..
Är dom sugna på att komma hit så får man ju leta reda på något finns ju endel ute vid wapnö tex.
Men dom har i vilket fall inte hört av sig så jag antar att dom inte är så sugna på att komma ner..

Ring Kenneth på 0705-37 05 52 Så slipper du att vänta på svar   wink

Kia Sorento CRDi -07

738 Inlägg
23 maj 2008
Kom igen blomman, planera en fin träff som du brukar göra! smile

Sök