Bra och billig SUV bil!

Lillen
23 oktober 2007 · 144 Inlägg

Tjena!

Jag tänket kolla lite med er här på garaget ifall ni vet någon SUV bil som är ungefär som Grand cherokee=D!

Det enda med den bilen är att den dricker så sjukt mycket bensin.

Men ifall ni vet någon bil som ligger i samma pris klass så får ni gärna skriva till mig!
Gärna i samma still som grand cherokee och xc90 och dem jepparna! inte ändre än -98 dock.

Ska användas som Stads bil och inte i skogen!

Tack i för väg. big_smile

Mvh
Marcus

Senast redigerat av Lillen (23 oktober 2007)

Volvo V40 (2013)
Volvo V90 "Wicked" (2017)
blacken
23 oktober 2007 ·

Kolla in Cherokee LTD (inte grand). En sådan kan man få loss för ganska så rimliga pengar.

snackcalahan
23 oktober 2007 · 482 Inlägg

har ju Explorer och Range Rover,finns massor med suvar beror på vad du ska använda bilen till köra i skogen lr i stan?

just real power
no turbo shit
erito
23 oktober 2007 · 34 Inlägg

En SUV och köra i stan? Det är väl lika smart som att ha frack eller kostym i djungeln....
Förutsätter att han skall ha den på landet.
Toyota LandCruiser diesel kanske?

~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~
zoopåse
23 oktober 2007 · 1 171 Inlägg

Terrängdäck är inte billigt.

Men tycker du det är värt alla dyra kostnader iaf så finns det ju forrdar och chevor också. Ford explorer, chevrolet blazer osv.

snackcalahan
23 oktober 2007 · 482 Inlägg

chevroltet trailblazer, escalade, mb ml, bmw x5. Men om du gillar jeep och volvon så varför inte nån av dem, du kommer knappast ner i lägre ägande kostnader än volvo xc90 D5 och 2,5T är de trevliga motorer T6 är inte helt fel heller

just real power
no turbo shit
aenfors
23 oktober 2007 · 375 Inlägg

Kan rekomendera toyota landcruiser 90 diesel. Farsan har haft en sån sen den var ny (97).
Har nu gått runt 31000 mil och han har inte bytt någonting förutom avgassystem för 1000 mil sen och självklart bromsbelägg och skivor. Har ALDRIG haft ett fel på bilen. Och den är dessutom ganska hårdkörd (kört fort, offroad, dragit släp mm)
Tror inte dom är så dyra längre heller.
Men som stadsbil, varför? Dom är ju stora och dyra i drift. enda fördelen som stadsbil är att man sitter högt och får lite mer överblick i trafiken.

erito
24 oktober 2007 · 34 Inlägg

Köp aldrig aldrig en XC90. Kolla fel-statistiken på dem och bränsleförbrukningen. Var 3:e xc90 har varit inne för allvarliga fel det första året. Fyrhjulsdriften är dålig och orkar absolut inte med en så tung bil. Öppna differentialer på alla Volvo haldex = kraft kan inte flyttas sida till sida. Framvagnen är för klen för en så tung bil.
Om du ändå funderar på en sådan, kolla med någon XC90-taxi hur bra den håller smile
XC70 är bättre val isåfall då den kan allt som xc90 kan (utom 7sittplatser då) bättre.

LandCruiser kan jag däremot rekommendera. Tuffa och bra bilar.
Subaru Forester är också ett bra val, men finns inte som diesel ännu.

~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~
Supra-Alex
26 oktober 2007 · 449 Inlägg

Hej!
Jag kan rekomendera Nissan Patrol, min far har en -00, går grymt bra.
TurboDiesel på 3L, 158hk, grymt bra vrid.. vi drog upp en v70 awd ur ett dike på tomgång en gång!!
Drar en liter på landsväg/blandad körning.
Du kan få köpa den om du vill!
Hör av dig till mig om du vill veta lite mer!
Mvh Alex

TRYIT Teddan
26 oktober 2007 · 2 495 Inlägg

Lillen skrev:
Tjena!

Jag tänket kolla lite med er här på garaget ifall ni vet någon SUV bil som är ungefär som Grand cherokee=D!

Det enda med den bilen är att den dricker så sjukt mycket bensin.

Men ifall ni vet någon bil som ligger i samma pris klass så får ni gärna skriva till mig!
Gärna i samma still som grand cherokee och xc90 och dem jepparna! inte ändre än -98 dock.

Ska användas som Stads bil och inte i skogen!

Tack i för väg. big_smile

Mvh
Marcus

grand cherokee diesel drar inte en droppe bensin ..

motorerna i dom nyare är ju kanon motorer, (merca motorer)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
D_Jag
27 oktober 2007 · 77 Inlägg

LAND ROVER!!!!

Oslagbara om man skulle "köra i diket". Är förbannat bra i terräng men dock ganska icke plånboksvänliga! Syftar på nyare modeller... Jobbar som mekaniker på Jaguar och Land Rover i Borås. En Range Rover -02 eller helst nyare är guld att glida i...smilesmile

Dont take life to serious, You never get out of it alive
newBadboy
27 oktober 2007 · 340 Inlägg

En som är billig att köpa är Opel Antara, ser bra ut men kvaliten vet jag inget om.

Batta
27 oktober 2007 · 1 353 Inlägg

Annars om du vill ha en bra terräng bil så ju Lada Niva rena drömbilen wink

dvs. om du inet gillar farter över 80 km/h smile

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Baua
27 oktober 2007 · 7 Inlägg

Du hittar ingen billigare och bättre SUV än en Grand Cherokee. Har själv en 95a V8, som jag tänkte byta mot en mindre 4wd typ Audi eller Xc70, men hittar ingen med samma komfort till detta pris. En 98a borde du få för 65-80.000, och då finns det rätt mkt pengar kvar till bensin. Jag har valt att ha kvar vår.

Jaguar XKR (2003)
blacken
27 oktober 2007 ·

Baua skrev:
Du hittar ingen billigare och bättre SUV än en Grand Cherokee. Har själv en 95a V8, som jag tänkte byta mot en mindre 4wd typ Audi eller Xc70, men hittar ingen med samma komfort till detta pris. En 98a borde du få för 65-80.000, och då finns det rätt mkt pengar kvar till bensin. Jag har valt att ha kvar vår.

Vanliga cherokee är bättre och billigare  i drift och andra kostnader än Grand cherokee, som för övrigt är en riktig skitbil!.

steifan DR!FTT3KN!K3R
27 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

En kusin har en brunaktig Hyundai Santa Fe.. tror den har funkat bra åt honom wink
Såna är ju rätt vanliga så lär väl inte vara värsta skräpbilen.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Unknown_Hummer Matros
27 oktober 2007 · 57 Inlägg

snackcalahan skrev:
chevroltet trailblazer, escalade, mb ml, bmw x5. Men om du gillar jeep och volvon så varför inte nån av dem, du kommer knappast ner i lägre ägande kostnader än volvo xc90 D5 och 2,5T är de trevliga motorer T6 är inte helt fel heller

problemet e ju att T6'an suger i sig mer än vad mina två v8er gör tillsammans, typ, en bil jag skulle rekomendera skulle vara en 2wd ford bronco, den är billigare än chevan, + att den har högre kvalitet och EFI motor från -88 o uppåt, fördelarna med 2wdn är att den är en 3-500 kg lättare, alltså mindre soppa, men också att 2wd har bättre svängradie än en 4wd

* Nothing Beats Cubic Inches *
Finnmerchant Oseriös Aktör
6 november 2007 · 592 Inlägg

Yamaha_Exciter skrev:
Hej!
Jag kan rekomendera Nissan Patrol, min far har en -00, går grymt bra.
TurboDiesel på 3L, 158hk, grymt bra vrid.. vi drog upp en v70 awd ur ett dike på tomgång en gång!!
Drar en liter på landsväg/blandad körning.
Du kan få köpa den om du vill!
Hör av dig till mig om du vill veta lite mer!
Mvh Alex

ja fiifan mera patrol åt folket. fin stor bil inte speciellt dyr och rätt maffiga

Senast redigerat av Finnmerchant (6 november 2007)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Baua
7 november 2007 · 7 Inlägg

Jag har haft bägge. Lilla Cherokeen är ingen dålig bil, dock rätt tråkig. Har aldrig haft några allvarliga problem med med min GC. Vet ej om du haft någon GC eller ej, men har du inte haft någon GC kan det ju vara svårt att göra en rättvis bedömning. Hur som helst är Jeep alltid Jeep. Resten förblir kopior.

blacken skrev:

Baua skrev:
Du hittar ingen billigare och bättre SUV än en Grand Cherokee. Har själv en 95a V8, som jag tänkte byta mot en mindre 4wd typ Audi eller Xc70, men hittar ingen med samma komfort till detta pris. En 98a borde du få för 65-80.000, och då finns det rätt mkt pengar kvar till bensin. Jag har valt att ha kvar vår.

Vanliga cherokee är bättre och billigare  i drift och andra kostnader än Grand cherokee, som för övrigt är en riktig skitbil!.

Jag har haft bägge. Lilla Cherokeen är ingen dålig bil, dock rätt tråkig. Har aldrig haft några allvarliga problem med minGC. Vet ej om du ägt någon GC eller ej, Men har du inte haft någon GC kan det ju vara svårt att göra någon rättvis bedömning. Hur som helt är Jeep alltid Jeep. Resten förblir kopior.

Senast redigerat av Baua (7 november 2007)

Jaguar XKR (2003)
blacken
7 november 2007 ·

Baua skrev:
Jag har haft bägge. Lilla Cherokeen är ingen dålig bil, dock rätt tråkig. Har aldrig haft några allvarliga problem med med min GC. Vet ej om du haft någon GC eller ej, men har du inte haft någon GC kan det ju vara svårt att göra en rättvis bedömning. Hur som helst är Jeep alltid Jeep. Resten förblir kopior.

blacken skrev:

Baua skrev:
Du hittar ingen billigare och bättre SUV än en Grand Cherokee. Har själv en 95a V8, som jag tänkte byta mot en mindre 4wd typ Audi eller Xc70, men hittar ingen med samma komfort till detta pris. En 98a borde du få för 65-80.000, och då finns det rätt mkt pengar kvar till bensin. Jag har valt att ha kvar vår.

Vanliga cherokee är bättre och billigare  i drift och andra kostnader än Grand cherokee, som för övrigt är en riktig skitbil!.

Jag har haft bägge. Lilla Cherokeen är ingen dålig bil, dock rätt tråkig. Har aldrig haft några allvarliga problem med minGC. Vet ej om du ägt någon GC eller ej, Men har du inte haft någon GC kan det ju vara svårt att göra någon rättvis bedömning. Hur som helt är Jeep alltid Jeep. Resten förblir kopior.

Jag har ägt en GC aldrig mer, bara skit rätt igenom. Absolut den sämsta bil jag någonsin ägt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang