2960
Sök

.:*:. _Wallis_ Grupp-A nu: Bygget uppskutet tills ?/20?? När jag har pengar/plats/tid. Sorry :(

4 506 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
_Wallis_ skrev:
_Spawned_ skrev:
Blir fint :) Vad har du för krav när det gäller sponsringen ?

Krav? kan man ha krav på sponsring :D ? eller vad tänkte du?

Tror han menade vad du måste göra för att de ska sponsra dig !? :P

Det är censur på det :D haha Lite Pumpa här å där, Hehe,

Nä men seriöst så:
Visa ett resultat av det när det är färdigställt.
MICRO ville att jag skulle slänga på en dekal, Så det får jag väll göra, Under huven dock, Då det är ju där jag är sponsrad så det syns ju bara när jag lyffter på huven.

Bildemonteringen vill inte ha ngt, Dom tyckte messt det lät skoj, Sj klart kommer jag göra ett tack kort å skika till dem..

Kolfiberföretaget såg det ochså som en rolig grej, Och vill inte bli nämda då dom inte sysslar med Kolfiber försäljning i små mängder och inte vill ha en massa onödiga samtal om det, Till dem ska jag skika en bild på resultatet, Sedan vart de bra med det värkar de som. Men ett STORT Tack till Leif och Tobias! Ni vet vilka ni är om ni läser här och Många många tack ska ni ha!

Epoxy företaget vill bli nämnda För att på så sätt få ut lite reklam så:
Nils Malmgren AB. Telefon : 0303-936 10  <--- Hör av dig dit om du vill köpa Epoxy te.x Väldigt bra suport, Och stora utbud av varor innom ämmnet. Där du även kan få hjälp och råd om hur du ska arbeta med matrialet, Hur mycket du behöver, Och vilket som passar dig bässt!

Sedan har jag eventuellt mer sponsring på gång, Då jag arbetar väldigt mycket med att söka det så hittar man någon ibland som kan tänka sig vara intreserad och så får man arbeta på det en del. Det blir många nej, Men har du tur så får du prata med rätt herre eller dam tillslut och då kan allt vara möjligt!
Sponsring är ju den ända vägen för mig jusst nu med tanke på min Ekonomiska sittvation.
Annars hade jag nog aldrig brytt mig om att söka så mkt!

Besvarade det frågan? :)

Och om du läser och är återförsäljare av något som jag skulle kunna nyttja! Så hör gärna av dig, Som du förstår så är jag väldigt öppen för Sponsring!

MVH _Wallis_

(BTW Pratade med ett företag idag ang en grej, Och det kanske kanske finns en möjlighet där, Säger ingenting förenns jag vet dock!)
Senast redigerat av _Wallis_ (22 november 2007)

Kan du andas kan du dö.

Maskinförare
1 163 Inlägg
22 november 2007
Ah, okej big_smile då vet jag.. smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

29 Inlägg
25 november 2007
Får hoppas du kommer någon vart med dina drömmar. Så man får se lite mera bilder på denna tråd.
Wall för fanken! Gillar dina idéer iallafall big_smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 november 2007
Joo, pallra dig nu hem och lägg dig så du bli frisk.. man ska inte vara ute på äventyr tongue

4 506 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
245_Olof skrev:
Får hoppas du kommer någon vart med dina drömmar. Så man får se lite mera bilder på denna tråd.
Wall för fanken! Gillar dina idéer iallafall big_smile

Halllooooo Olof! Jo tror jag behöver låna ditt garage lite, Måste Svetsa bakaxeln innan den rasar smile haha DUNKDUNKDUNK låter det när man börnar, Svetsar jag inte den snart kommer det låta Dunk, Sedan tysst, = Ingen drivning och det vill man ju inte..

*Har bara spytt 1gång idag, Så nu e jag tamefan frisk!

Kan du andas kan du dö.

8 156 Inlägg
25 november 2007
Krya på dig!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

4 506 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Krya på dig!

Tackar Tackar! Misstänker en Magkatar då jag under en lååång tid vart konstig i magen, Värk å skit. Det har blivit värre de sista tror jag, Eller så är det att man har blivit lite fjolli å börjat tänka påt..

+ Pluggar ju fortfarande= Lättare sjuk. Fråga mig inte varför,
Samma sak som när det är skola är jag trött som fan på morgonan,
Men Är jag ledig och ska jobba, eller har praktik då kan jag gå upp hur tidigt som helst utan problem, Vart på Scram 1timma innan jag ingentligen skulle vara där hela tiden och det var inga problem, Men sedan var de skola igen och då vart man slö hehe.. Skoltrött?

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Jusst det! Var å hälsade på Bizzare i helgen å fick åka med en sväng i hennes 740Tic, Underlaget var slask på grusväg så det drogs inte på så mkt, Men fan va iriterad jag är att jag inte har ngn Turbo än.. Det känns så sjuk tråkigt böööh.
Som Manne? Tror de är han som citerar: Motor utan turbo. Suger wink haha..

Nä nu får jag se till att fixa ett bra Kvälls Kneg så jag får in lite kulor så motorn kan få sig en rejäl omgång ochså, Vill ha en FT 95 lr frammåt att stoppa i, Som ska upp i ärliga hk till att börja med.. Så man kan racea lite seriöst och gå på fina ställ även på tort underlag.

Nu ska jag lägga mig, Och gissa vad jag ska drömma om, Ett tipps är 240+Turbo+Grupp-A stuk!

Tillivippen!

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
PuttiNuttii text Uppdate.

Nu börjar det vääärkligen bli segt, Åkte iväg idag, men fick återvända hem igen då det kändes kasst. Så jäkla segt..

Han prata med killen vars garage jag ska få låna för att "AGA" Diffa bakaxeln innan den rasar helt.

Har även pratat med Företaget som ska göra Grupp-A dekoren till mig idag, Och jag har fått ett förmånligt pris ^^ smile Ska prata lite med han i Telefon ngn gång under veckan och pressa lite mer, Då jag inte känner mig fullt nöjd pga vissa grejer....

Tänkte även dra iväg och skaffa en alu plåt så jag kan börja bocka å böja på "lådan" till Optiflow filtret så det får sig en riktig låda med kallluffts intag.

Snubben med stolarna värkar ha försvunnit dessvärre, Jäkla pissigt! Han svarar inte enns på om jag kan sälja grejerna eller om vi skulle byta, Och det vore ju tråkigt att sälja grejerna och så svarar han helt plötsligt att han e på igen.. Rackans ligist.

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
UPPDATE: Den 27 November 2007. 14:11. Kolfiber Väven har landat på hemma plan!

Jupp Juppp
Sjuk även idag, Men så berättade morsan att jag hade fått ett paket på posten, Så efter en stund när jag kom och tänka på vad saken kunde gälla så blev jag frisk som en nötkärna och hoppade gämfota volter hela vägen ut till vardagsrummet!

Där låg det, Das Paket!
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/198545_flbehf.jpg

Mycheet Spännande, Jag började öppna försiktigt och kikade in, YES Kolfiberväven har annlänt!
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/198548_mocwrr.jpg

När jag packade ur väven blev jag förvånad över hur mycket Tobias har lyckats pakitera i det inte så överdrivet stora paketet, Kolla själv! 1st arbets väv, 1st spill att träna med!
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/198546_g7cfl7.jpg
Det blev några meter smile

Nu ska det vägas och så ska jag ringa upp http://www.nilsmalmgren.se/  som sponsrar mig med Epoxy till projektet!

Om man studerar väven irl och glor lite så blir det en 3D feeling över det, Väldigt skoj att få känna på matrialet när det är oarbetat, Det var några lösa trådar som hade lossnat, Jag tog upp en och började dra men satan va starkt det är, Fick sluta för att fingrarna höll på att sågas av haha.

Nu blir det ju helt klart mer än listerna som kommer att lamineras, Med denna mängden kan jag ju gå på en heldel grejer! Men först ska jag börja träna lite med spill matrialet på lite olika föremål för att lära mig hantera matrialet.

Tjiiiinixen!

Kan du andas kan du dö.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 november 2007
åh, detta komme bli bra smile
jag vill oxå ha väv, skulle vara snyggt på mercan tongue
Men har ju inga kontaktër till kolfiberväv hmm
Lycka till!
mvh kimpan

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 november 2007
Är det någon speciell sorst epoxy du använder när du jobbar med kolfiber eller är det bara en annan sorts blandning än vanligt?
Kan bli en cool 240 det här *det tog emot å säga wink *

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

4 506 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
Mäki skrev:
Är det någon speciell sorst epoxy du använder när du jobbar med kolfiber eller är det bara en annan sorts blandning än vanligt?
Kan bli en cool 240 det här *det tog emot å säga wink *

Haha då kanske jag börjar lyckas då! För det är tanken att den ska vara intresannt ovavsett vad du kör för bil själv!

Epoxyn som jag kommer andvända mig av heter: Laminering 275A.
Den har en temeratur tollerans upp till strax över 50 gradet, Alltså lagom för att använda innuti en bil, Men om man skal använda det till något under huven så rekomenderas det att ha en med högre Värmetålighet.

_Wallis_

Kan du andas kan du dö.

Maskinförare
1 163 Inlägg
27 november 2007
Ahhh, vill också ha.. yikes ska fan komma och ta det av dig ;D

4 506 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Ahhh, vill också ha.. yikes ska fan komma och ta det av dig ;D

Ur mina döda händer isådanafall smile har fått många bra ideer nu när jag fått så mycket att arbeta med, Om jag klirrar det och lär mig att få det snyggt så kommer det bli mycket detaljer stora och små som lamineras! Skoj Skoj smile

Ett senare projekt blir väll att lära sig gjuta i Kolfiber men för att kunna göra det så krävs det mycket arbete, Platts, tid och grejer då det är lite speciellt.
Men det hade ju inte vart fel med en Kolfiber huv,bagagelucka m,m smile

Kan du andas kan du dö.

Maskinförare
1 163 Inlägg
27 november 2007
ur dina döda händer... hmm... Ska väl gå att ordna ?! ;D nädå, kommer bli grymt snyggt big_smile

Avstängd
653 Inlägg
27 november 2007
fan detta projektet är ju min favorit här på garaget, ändå är det ett budget projekt och desutom handlar det om en 240!! jag vet inte hur men du har lyckats få mej intresserad;)

Jag har rätt i vad jag än säger.

4 506 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
airflow skrev:
fan detta projektet är ju min favorit här på garaget, ändå är det ett budget projekt och desutom handlar det om en 240!! jag vet inte hur men du har lyckats få mej intresserad;)

Haha ja men det var ju roligt som fan att höra! En Saab kille som uppskattar ett 240 bygge! då är du Bilentisuast och kan se förbi vissa hinder (i ditt fall Volvo) smile

Jo buddget kan man lungt säga, Jag är så pank man kan bli och lite till, har inte enns råd att tanka bilen nu.
Men det värkar som jag fått ett till jobb nu, Som jag kommer hinna att arbeta på, Bandet på volvo 17:00-00:00 så då hinner jag ju jobba efter skolan, Och kan skuta på med lite egna pengar ochså i projektet!

Men tanken är att hålla kostnaderna nere, Och få så mkt Freebees som möjligt!
Och när jag börjar tjäna pengar har jag ju råd till en 531topp.
Och jag får uppgiffterna utav ett företag på Sam toppen= 150-160 sug hästar, Så då blir det ju lite roligare tills jag har råd till en Turbo snurra!

_Wallis_

Kan du andas kan du dö.

8 156 Inlägg
27 november 2007
Nice. Jag skulle behöva något ton kolfiber till min bil. Dvs bygga hela bilen i kolfiber smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

4 506 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Nice. Jag skulle behöva något ton kolfiber till min bil. Dvs bygga hela bilen i kolfiber smile

smile hehe det blir inga ton! Tror att en kolfiber kaross väger mellan 50-70kg om jag inte minns fel! Så smile Det är bara till å handla in! smile

Kan du andas kan du dö.

Sök