9222
Sök

hur ska man gör för att en bil som ska spinna lös på 1 o 2an utan turbo?

221 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
hur ska man göra för  att bilen ska spinna loss  i 1an o 2an utan turbo`?

1 297 Inlägg
31 oktober 2007
de är lätt.. jäääääääääävligt slitna däck och liiiiiiiiiiite olja på backen

folkvagn performance
60 Inlägg
31 oktober 2007
4 - 5 tusen varv o dumpa koplingen i 2an..

.......
2 655 Inlägg
31 oktober 2007
lätta å sugtrimma tongue. i sommras spann min 1:an 2:an någolunda på hel torr asfalt, på blött så spann den hejdlöst på 2:an, och nu är den mer trimmad och lättad 175kg och ökar så de blir spännande å testa till nästa sommarn tongue...

511 Inlägg
31 oktober 2007
MrTobias skrev:
de är lätt.. jäääääääääävligt slitna däck och liiiiiiiiiiite olja på backen

äsch, kör på bara fälgarna så ska du nog se att du tar några växlar till än bara 1-2 tongue

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

12 086 Inlägg
31 oktober 2007
Ja, effekt är en bra förutsättning.
Full gas och släppa koppling på 2an kommer bara ge ett litet krafs och bränd koppling.
Min mazda med 90hk kan ge ifrån sig ett krafs vid övergången till 2an vid full jävla platta. Men absolut inget spinnande =P Forden lika så, men inte mkt mer.

Med din 240 kommer du aldrig kunna spinna på 2an på asfalt. Men snart är vintern här, då kan du spinna som en jävla galning smile

-utan 940
1 728 Inlägg
31 oktober 2007
Byt till V8.

510 Inlägg
31 oktober 2007
JapMax skrev:
Ja, effekt är en bra förutsättning.
Full gas och släppa koppling på 2an kommer bara ge ett litet krafs och bränd koppling.
Min mazda med 90hk kan ge ifrån sig ett krafs vid övergången till 2an vid full jävla platta. Men absolut inget spinnande =P Forden lika så, men inte mkt mer.

Med din 240 kommer du aldrig kunna spinna på 2an på asfalt. Men snart är vintern här, då kan du spinna som en jävla galning smile

haha, en 240 kan visst spinna i 2an .. Testa bara att svänga och dumpa kopplingen + lite gas haha .. Ha inte så breda däck så spinner det lättare .. Volvo ger inte ifrån sig några krafs för lite slirning på kopplingen wink .. Men det kommer inte hålla i längden .. Mvh Johan

220 Inlägg
31 oktober 2007
det brukar ju vara att man INTE vill spinna men men, är kul en liten stund sen vill man ha ner kraften i backen iaf smile

3 140 Inlägg
31 oktober 2007
Bromsa fast bilen på ettan en bra stund först sen är det bara att lägga i tvåan smile
(Bromsa fast: Varva till strax innan varvstopp, kliv av kopplingen bestämt, bromsa direkt lite försiktigt och fortsätt håll foten på bromsen)
Däcken blir ju hala efter några minuters burnande och då går det lättare och lättare.

1 418 Inlägg
31 oktober 2007
Man köper sig en bmw istället för en trött gammal traktor big_smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

9 108 Inlägg
31 oktober 2007
Låser pga dum fråga. Sök på "trimma 240" så får du nog upp några trådar om hur du ska göra.

Här t.ex. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=59690

Sök