6068
Sök

Slö 400 låda ..

427 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Har ju som det förtäljer en G20 Van ...
Den har stått i ca 10 år med undantag för uppstart till och från ...
Bilen fungerade bra i motor och låda när den stäldes av, men växlar "slött" nu ..

Jag har bytt olja, ca 5 liter som rann ur tråget .. bytte även filter ..
Visst den växlar bättre men den känns slö fotfarande ...

Kan inte köra längre sträckor då den är avställd o oförsäkrad just nu .

Ska jag byta olja igen så all olja blir nyare . eller finns det lite andra knep på dessa automatlådor..?  Har hört det kanske släpper efter ett tag ...

Lite kommentarer tack ..!!

Tobbe

/ Tobbe

Smålänning
7 887 Inlägg
1 november 2007
Kan släppa om ett tag, men du borde ta ner tråget och byta alla olja och oljefiltret eller silen i lådan.
annars så är det en renovering som gäller.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

427 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Köp nya Wheels. Där hade de en lite guid om automater med en hel del bra saker om lådorna.

S: Tack för tipset sticker direkt köper.. smile

Kan släppa om ett tag, men du borde ta ner tråget och byta alla olja och oljefiltret eller silen i lådan.
annars så är det en renovering som gäller.

S: Har haft nere tråget bytt filter oh städat ur ...
Ska köra med den mer och se vad som händer ..
Annars åker en 700 Låda i

/ Tobbe

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
1 november 2007
Du ska byta all olja, även den som är i konvertern. Det finns nog en liten plugg i den som du tar ut så rinner det ut olja där. Töm även oljetråget igen och fyll på helt ny olja i hela lådan. blir ca 10 liter då istället...

427 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
whitesnake skrev:
Du ska byta all olja, även den som är i konvertern. Det finns nog en liten plugg i den som du tar ut så rinner det ut olja där. Töm även oljetråget igen och fyll på helt ny olja i hela lådan. blir ca 10 liter då istället...

Kommer man åt "pluggen " i konvertern från trågsidan . ?
ska forska lite..
Nu har jag varit och handlat nya Wheels .. ska läsa lite .. smile

Tack .. cool

/ Tobbe

Sök