4783
Sök

Störningar i baslåda!

161 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
tjena smile
Har ett litet problem med min baslåda då basen står och susar och dunkar till när jag har volymen på 0. Testade att byta RCA kablarna och skulle se om störningen slutade då! Men det gjorde den ikke. Har dragit strömmen till slutsteget till vänster i bilen och RCA kablarna til höger. Vad kan det vara som gör att jag får sånna störningar?
Kan det vara fel på stereon? slutsteget ?
Väldigt irreterande och skulle uppskatta snabba svar smile

Mvh Robban

391 Inlägg
4 november 2007
jorden antingen til stereon eller slutsteget.

Team Autohifi!
865 Inlägg
4 november 2007
kolla om du kan testa med en annan CD. det kan vara signaljorden på stereon som är bränd, ett ganska vanligt fel tyvärr.

Good luck!

324 Inlägg
4 november 2007
Händer samma sak för mig.. Men ja har allt kopplat till datorn..  Har funderat och tror att det kan ha med att förstärkaren för arbeta för mkt eller nått.. tongue  Lycka till!

Eh? Jaha! Okej!

161 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Tack för alla svar :smile Ska testa detta imorron smile  fler förslag? isåfall bara skriv ner dem smile alltid värt att testa jue smile

Tack på förhand smile / Robban

796 Inlägg
4 november 2007
köp dig ett störningsfilter finns på brl mfl.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

161 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
ronne skrev:
köp dig ett störningsfilter finns på brl mfl.

tar det bort sådanna störningar?

Allt i allo
358 Inlägg
4 november 2007
Men detdär problemet har jag också i min bil, men jag tror det har något med strömförsörjningen att göra, för när jag har bilen på tändning blir det massa störningar men när den är igång så är det ingenting.

De é nice !

161 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Ramneborg skrev:
Men detdär problemet har jag också i min bil, men jag tror det har något med strömförsörjningen att göra, för när jag har bilen på tändning blir det massa störningar men när den är igång så är det ingenting.

Jag har både när bilen är igång och avstängd tongue
så jag får testa det med jordningen imorron och se om det är den som strular smile
Men tack för svaret smile

Sök