2234
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

4 670 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
ingen som har ett par 16 tums till nissan liggandes? behöver inte vara däck på dom?

45 Inlägg
10 februari 2008
Nu har ja kollat en sväng=) En intressant tråd, men roligare å se IRL...
Vad e det för bultmönster? 5/114,3?

190 2,3 16v... Vad mer behöver sägas?!?

terazzi
10 februari 2008
skitfin men tycker inte om vingen tongue
det e 4/114.3
Senast redigerat av terazzi (10 februari 2008)

4 670 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
vad alla klagar på vingen tongue hehe tycker den ser ok ut fast den andra kommer göra sig mycket snyggare!

Inom kort kommer det även komma på dekaler med våran teamlogga m.m på bilarna, kommer nog bli snyggt som tusan! Kommer även att finnas för allmänheten att tillgå. wink

Flickspanare
728 Inlägg
10 februari 2008
ya, very good rico.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
728 Inlägg
10 februari 2008
mickius skrev:
ingen som har ett par 16 tums till nissan liggandes? behöver inte vara däck på dom?

jasså du har tänkt att leva på mitt däcklager lollollollollol

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

645 Inlägg
10 februari 2008
Ser bra ut detta! Vingen retar väl alltid någon ( se bara dem som kommenterat den redan wink )

//Marcus Saari

4 670 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Gaijin skrev:
mickius skrev:

jasså du har tänkt att leva på mitt däcklager lollollollollol

Haha alltid=)

zajja: tackar.. jo det gör ju det.. lite roligt på det sättet med.. e ju jag som ska vara nöjd med bilen tongue

Low is a lifestyle
956 Inlägg
10 februari 2008
Tycker vingen gör sig bra. bara en sak jag tycker du ska testa. "sidorna" på vingen borde du byta sida på. så den som är på höger är på vänster. så går dom mer neråt än uppåt

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

4 670 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Geiros skrev:
Tycker vingen gör sig bra. bara en sak jag tycker du ska testa. "sidorna" på vingen borde du byta sida på. så den som är på höger är på vänster. så går dom mer neråt än uppåt

JO ja satt o funderade om ja skulle klätt in vingen i kolfiber skulle nog dom flesta tycka den va snygg.. konstigt nog så är det så. ja tycker den passa bra skulle varit lite större bara..  tackar för de ska testa de någon dag o se hur de blir..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 februari 2008
Blir snyggt detta big_smile
Rått kallar man det! tongue

Keep it up!
Mvh Kim

4 670 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Blir snyggt detta big_smile
Rått kallar man det! tongue

Keep it up!
Mvh Kim

danke danke! lol

1 752 Inlägg
10 februari 2008
Jävlar så najs det vart med sänkningen o det på plats då!!big_smile o angående baklysena så kommer det nog o passa bra som fan till den matta lacken!!big_smile Du får mer än gärna hojta till när bilen är färdig sen med om vi ska ta en fotosession på den!wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

4 670 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Kalle_Ponken skrev:
Jävlar så najs det vart med sänkningen o det på plats då!!big_smile o angående baklysena så kommer det nog o passa bra som fan till den matta lacken!!big_smile Du får mer än gärna hojta till när bilen är färdig sen med om vi ska ta en fotosession på den!wink

tackar.. jo måste bara få igång den så kan man köra den till något fint ställe o knäppa lite kort!smile

1 779 Inlägg
10 februari 2008
du e inte ensam om att ha en vinge som folk hatar tongue... tongue men gillar ditt bygge

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

4 670 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
akakaboto skrev:
du e inte ensam om att ha en vinge som folk hatar tongue... tongue men gillar ditt bygge

haha=) lite roligt de med.. reta folk lite.. nej men denna gjorde sig bra men den andra kommer blir riktigt fet! smile tackar!

10 Inlägg
11 februari 2008
Ser sjukligt bra ut måste jag säga. Aldrig sett en snyggare mattsvart bil smile

Precis som många andra tycker jag du ska skippa vingen, även den kommande vingen. Vinge på bil är som bajs i mat (varan-tv style). Men det är ju vad jag personligen tycker så låt dig inte hindras att göra mig ledsen, hehe.

En sak undrar jag över. Har du tänkt ha nå spacers så att däcken sitter längre utåt. Kitet sticker ju ut rätt mycket. Undrar även om du har planer på typ -3 camber fram och -0.6 camber bak och lite toe-inställningar så den går drifta med utan att den känns okontrollerbar i styrningen då det går brett. LSD och sportkoppling, är det sånt som kommer med tiden? big_smile

Eller går du mest på utseendet?

4 670 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
ericohman skrev:
Ser sjukligt bra ut måste jag säga. Aldrig sett en snyggare mattsvart bil smile

Precis som många andra tycker jag du ska skippa vingen, även den kommande vingen. Vinge på bil är som bajs i mat (varan-tv style). Men det är ju vad jag personligen tycker så låt dig inte hindras att göra mig ledsen, hehe.

En sak undrar jag över. Har du tänkt ha nå spacers så att däcken sitter längre utåt. Kitet sticker ju ut rätt mycket. Undrar även om du har planer på typ -3 camber fram och -0.6 camber bak och lite toe-inställningar så den går drifta med utan att den känns okontrollerbar i styrningen då det går brett. LSD och sportkoppling, är det sånt som kommer med tiden? big_smile

Eller går du mest på utseendet?

jo däcken kommer fixas så dom går ut mera men kommer köra med bredare däck med. som som sitter där är inte spec stora smile sitter ju 6 puckad på den nu ska testa den innan ja går till 4. tror de kommer funka fin fint me 6. o bakaxeln kommer svetsas litar mer på den än lsd, camber blir de till dom nya colivers som ska på senare i år.

nej just nu går jag på utseende för o få klar det på bilen o även insidan sen är det bara motor m.m som gäller.

10 Inlägg
11 februari 2008
Låter bra, låter bra! smile

Jo svetsat är ju billigaste alternativ och de säkraste sättet att få bilen som man vill. Jobbigt att hitta inställningar och modell som känns rätt då man söker bland lamell å viskodiffar.

Vet du om man kan besiktiga bilen och få den godkänd om man har svetsad diff? Är det en ha tur grej om dom inte kollar det. Eller är det helt lagligt att köra med svetsat.

Jo, däcken litar jag på att du vill byta ut big_smile

4 670 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
jo det är billigare men tycker det är mer driftsäkert..

Jag vet massor som besiktad med svetsad diff utan problem men vet inte om det är lagligt smile
Tror itne jag hört någon som fått nerslag på det ärligt talat men sök runt lite här o läs om du hittar något.
jo det kommer bli många uppsättningar med däck haha

Sök