2618
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

4 670 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Jyrran skrev:
ja kommer ju köra drifting jaa.. får hoppas för ja har inte råd att köpa alla kläderna nu åtmisntone big_smile

kan ju trösta dig med att dom finska reglerna är lika komplicerade och ofattbara smile

jo ja har ju gått efter reglerna 07 så det är rätt mycket annat som måste kollas över.. som batterilådan om den kan vara på baksätet eller måste vara vid bakluckan.. SBP krävde bara att det inte var vid fötterna fram. huvudsaken var att de satt fast.. så får se om man måste köpa ännu mera kabel sad

258 Inlägg
3 mars 2008
mickius skrev:
En väldigt snäll kille har pillat lite i PS på en framtida lack jag funderar på vad kan ni tro om denna sen?

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/271104_0zztwf.jpg

Den blev ju riktigt fet! big_smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

4 670 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
minievo skrev:
mickius skrev:
En väldigt snäll kille har pillat lite i PS på en framtida lack jag funderar på vad kan ni tro om denna sen?

Den blev ju riktigt fet! big_smile

smile jo den kommer nog lackas så tycker det är förjävla snyggt
men det kommer bli efter sommaren!

4 670 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Jaha matte har  åkt på bröstsmärtor och förhögt blodtryck så blir o hämta bilen imorgon igen.

se om man kan fixa det skälv då fast man aldrig gjort komptest eller sådan förut :S

se om man får in bilen i garaget då bilen är ju rätt låg så avgassystemet skrapar i hela tiden. men men bara ta tag i de o försöka!

Ni duktiga mekare,

Hur gör man komptest?
hur exakt ska kamremmen sitta?
vad kan strula mer om den bara tänder på 2 sylindrar o allt har ström?
Senast redigerat av mickius (3 mars 2008)

406 Inlägg
3 mars 2008
Du får placera batteriet där baksätet ska sitta. Läste något om att den inte får sitta framför linjen "baksida av förarstolen". MEn den måste vara i en batterilåda

My way or the highway? I take both sideways

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
3 mars 2008
Tycker inte du ska lacka bilen så, känns som en riktig rippoff av Johans 200sx fast med lite ljusare lack, bilden verkade ju rent av vara hans fast med dina fälgar wink .

Men men du gör ju som du vill givetvis tongue .

- Time Attack -

4 670 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Pillevinken skrev:
Du får placera batteriet där baksätet ska sitta. Läste något om att den inte får sitta framför linjen "baksida av förarstolen". MEn den måste vara i en batterilåda

okej vad bra för då räcker kablarna jag har!

NIzmO: haha jo men det är så snyggt med gult tongue

bonntrimmare
655 Inlägg
3 mars 2008
mickius skrev:

ser mer ut som nån lagt in fälgarna på bilen o bytt bakgrund... för varför ser man gräs när man kollar på pasagerar rutan ?? tänk på copyright lagen!

1 752 Inlägg
3 mars 2008
Jag tycker att lacken var sviiiiingrym!big_smile O va fan gör det om det finns 2st så klockrena 200sx:or i detta avlånga land?wink Go Micke go!!Hur gick det i helgen förresten? (inte läst så noggrant...roll)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

4 670 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Kalle_Ponken skrev:
Jag tycker att lacken var sviiiiingrym!big_smile O va fan gör det om det finns 2st så klockrena 200sx:or i detta avlånga land?wink Go Micke go!!Hur gick det i helgen förresten? (inte läst så noggrant...roll)

Jo tycker det skulle passa förjävla snyggt i gult smile

Matte åkte på nått i kroppen så han fick tydligen inte meka för sin läkare så det ända han hann kolla var strömmen.

så jag måste kolla kompet och ställa tänningren o sådant som ja aldrig gjort innan :S

Får se om någon firma kan ha tid så får ja lämna in skiten istället.

4 670 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
BOLUND skrev:
mickius skrev:

ser mer ut som nån lagt in fälgarna på bilen o bytt bakgrund... för varför ser man gräs när man kollar på pasagerar rutan ?? tänk på copyright lagen!

ja du det är ju inte jag som gjort bilden!
Varför kommer du in här o klagar på den gör den bättre skälv då?
copyright lagen! Berätta vad som är kopierat om du kollar på alla bilderna på min sida?

4 670 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Nu har man beställt tid för komptest och kolla kamremmen m.m

Lika bra o lämna in det så blir de förhoppningsvis rätt gjort!

så dom kommer komptesta imorgon för o va på säkra sidan är det komp på alla 4 så ska dom kolla kamremmen oc kamaxelgivaren får dom allt rätt där o den fortfarande inte går så vet i fan vad som är fel sad

har ju ström över allt o allt ska funka vid tänningen men sådant som märks

933 Inlägg
4 mars 2008
Hoppas det ordnar sig

kevlar_soul
4 mars 2008
Ahh det får vi hoppas..

4 670 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Ahh det får vi hoppas..

Bara hoppas det värsta är väl att pengarna kommer gå till reparationer så finns de inget kvar te elmia sad

4 670 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Nu har jag fått jobb big_smile ska börja den första April som greenkeeper på mjölby golfklubb tongue

sitta o åka åkgräsklippare hela dagarna haha

Känns skönt o veta att man kommer ha bra ekonomi i sommar - MYCKET bildelar tongue

Ryggen pallar tyvärr inte med lackeringen. Läkaren bad mig se över mitt jobbval som lackerare pga den.
Tyvärr men så är det tänker inte förstöra ryggen med flit.
Senast redigerat av mickius (4 mars 2008)

Inläggskritiker
990 Inlägg
4 mars 2008
mickius skrev:
Nu har jag fått jobb big_smile ska börja den första April som greenkeeper på mjölby golfklubb tongue

sitta o åka åkgräsklippare hela dagarna haha

Känns skönt o veta att man kommer ha bra ekonomi i sommar - MYCKET bildelar tongue

Ryggen pallar tyvärr inte med lackeringen. Läkaren bad mig se över mitt jobbval som lackerare pga den.
Tyvärr men så är det tänker inte förstöra ryggen med flit.

Hehe behövs nog mer än bildelar för att få snurr på den där wink

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

4 670 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
haha... ja du.. får ju reda på imorgon troligtvis vart felet ligger..

96 Inlägg
4 mars 2008
hehe

4 670 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Idag har jag träffat skönheten igen, kändes skönt o sätta sig i den o le lite:P

Har dragit den till verkstaden med så dom börjar med den imorgon. bara hålla tummarna nu!
Vet att dom är riktigt duktiga där o brukar lösa det mesta

Var även nere hos speedart och pratade lite.. kan bli svarta stolar i bilen istället.

Strålande väder har vi i mjölby med,

bilen är väldrigt skitig pga att vi drog den till matte så regnade det så måste tvätta den!

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/272136_t2c8ak.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/272137_3ek2dx.jpg
Senast redigerat av mickius (4 mars 2008)

Sök