17 april 2008
Trådstartare
Nu har man varit runt o kolla på lite sidor på saker som ska beställas till bilen
Kommer bli helt ny oljetrycksmätare, laddtrycksmätare, varvräknare med shiftlight, avgasbandage och toningsspray till bakljusen, ny oljetempsmätare har jag liggandes ifrån speedart
Även inne på o spruta hela bilen 1 gång till för o få det riktigt bra då vi har rätt bra grejjer på jobbet
men allt beror på hur det går med motorn
Första som kommer göras är o ta bort tråget för o kolla in lagrena och packningen som sitter mellan motor och v-låda då det läcker där
efter det blir det o montera bort veven och plocka ur kolvar + lyfta toppen för o spola ur block och lacka det vitt kommer även lägga ny svart färg på tråget
sen om det finns pengar så lämnas toppen in på portning och planing även blocket innan det monteras igen,
kolvar o stakar får nog vänta tills nästa vinter ändå vill fan ha ut bilen i sommar så blir många timmar för o få ihop allt förhoppningsvis.
toppen skulle ju vara bra o spola ur med men det får jag nog lämna bort då jag inte vill montera bort o dit allt i toppen bättre o vara på säkra sidan där uppe
O förhoppningsvis kommer väl bilen hålla denna sommar efter detta, spridarna kommer bytas eller borras upp tilll 444 cc får se hur mycket det skiljer i pris på detta
Skulle ju viljat bygga bur innan sommaren men det får nog vänta eftersom det kostar o tar lång tid
Så nu har ni fått lite mera info om saker o ting
Senast redigerat av mickius (17 april 2008)