1902
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

4 670 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
I veckan blir det nog rätt lungt med bilen, ska väl kanske plocka ur diffen och svetsa den om jag hinner med de,

Ska väl börja slipa ner lacken och maskera för o kunna sprutlackera den istället

Men detta känns riktigt bra o få plocka isär motorn för o lära sig hur saker o ting ser ut, man får en helt annan bild på saker o ting o hur allt verkligen fungerar + att ju fler gånger de blir ju snabbare hinner man fixa det när tidsschemat är pressat under sommaren

Men detta år kommer iaf motorn o kupèn vara i vitt tema, har varit inne på o lackera bilen ordenkligt med mattsvart = blir en helt annan typ av färg

Eller om man ska lacka den gul med svart motorhuv

tiden får utvisa det men mattsvart e förjävla snyggt

kevlar_soul
21 april 2008
Mattsvartlack tycker jag!smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 april 2008
ser bra ut smile
varför inte mattsvart med gul huv gult tak och gul bagage lucka ? big_smile

kevlar_soul
21 april 2008
Fult tongue

4 670 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Haha tiden får utvisa vad det blir för lack sen smile

1 278 Inlägg
21 april 2008
Den gula som cim (Kevlar_soul) hade på sin bmw den var riktigt fin.. men det kanske inte passar på en 200sx

Street Knight

4 670 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
jag har redan kollat ut några gula lacker men tycker ju mattsvart e läckert med

men nu är det motorn som är i fokus och lacken får komma senare sen,
Lacken som är på nu ska bara snyggas till innan sommaren så allt är perfekt till gatebil!
o förhoppningsvis rullar bilen då med

Har även puttat in bilen i säkert förvar där ingen kommer in i första taget big_smile Rikligt larmad byggnad haha känns tryggt!

Ni här omkring östergötland har ni några bra ställen o rekomendera för planing av både topp och block + kontrolering av vev ev. slipning av denna? bara hittat linköping motorshop och en i åtvidaberg med denna hade ej tid förns om 1-1,5 månader och har inte lust att vänta så länge

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/321835_ang9de.jpg
Där står läckerbiten just nu big_smile
Senast redigerat av mickius (21 april 2008)

2 122 Inlägg
21 april 2008
umeå motorslip finns sen finns de nån i malmö?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 april 2008
Uppsala motorslip är att rekommendera! där ja gjorde alla min sådan saken me min samt ena killen som byggde ihop pb-z 1051 hästars skyline smile skit trevliga och tipsar och bra snabb service!
Senast redigerat av E30Tompa (21 april 2008)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

4 670 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
E30Tompa skrev:
Uppsala motorslip är att rekommendera! där ja gjorde alla min sådan saken me min samt ena killen som byggde ihop pb-z 1051 hästars skyline smile skit trevliga och tipsar och bra snabb service!

okej men skulle gärna vilja att det var i östergötland då jag inte känner för o åka x antal mil för de, blir väldigt många upp till uppsala isf, borde väl finnas några inne i lkpg, norrköping motala?

2 644 Inlägg
22 april 2008
Hmm ring och prata med motor öst i norrköping.. sen har du ju musen eller vad han kallas från åtvidaberg.. smile

Johan Lindgren

4 670 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Nu har man hittat en som ska ta sig an jobbet,

Verkade bra denna kille ska även ta med mig svänghjul, stakar m.m så ska han mäta allt så det stämmer eftersom bilen ska köras hårt!

Bara hoppas det blir bra med big_smile skulle ta ca 2 veckor med planingarna och för honom att kontrollera allt annat så det ser bra ut,

Så imorgon bär det av emot lkpg för o lämna in sakerna sen är det bara vänta o se glad ut!

2 644 Inlägg
22 april 2008
mickius skrev:
Nu har man hittat en som ska ta sig an jobbet,

Verkade bra denna kille ska även ta med mig svänghjul, stakar m.m så ska han mäta allt så det stämmer eftersom bilen ska köras hårt!

Bara hoppas det blir bra med big_smile skulle ta ca 2 veckor med planingarna och för honom att kontrollera allt annat så det ser bra ut,

Så imorgon bär det av emot lkpg för o lämna in sakerna sen är det bara vänta o se glad ut!

Härligt!!

Kom ihåg att säga att du har bra jävla bråttom så det blir lite fart på honom smile

Johan Lindgren

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
22 april 2008
snygg parkering big_smile Synd bara omd et drar in massa sand i IC:n big_smile

Ableton Live

4 670 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Qwaffe skrev:
snygg parkering big_smile Synd bara omd et drar in massa sand i IC:n big_smile

nej då det ska de inte göra då hålen är stoppade så det varken kommer in eller ut wink

4 670 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Nu har man lastat in allt i bilen så runt 3 bär det av emot linköping för o lämna in alla sakerna!

Sen är det bara vänta o se glad ut tills det blir klart så man kan montera tillbaka allt igen,

Kommer nog bli intressant o se hur det blir, måste sätta mig ner någon kväll o kolla alla moment hur det ska sitta osv, så om någon vet på vilka sider momenten står i manualen så kan ni väl skriva dom?

kevlar_soul
23 april 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/17626/323381_qgfw93.jpg
Snälla Micke, kör på samma stuk på din.. mattorange med mattsvarta detaljer.. Fan vilken Showstopper!!

4 670 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/17626/323381_qgfw93.jpg
Snälla Micke, kör på samma stuk på din.. mattorange med mattsvarta detaljer.. Fan vilken Showstopper!!

riktigt jävla läckert men nackdelen är att saabjohan203 har sin lackad orange men nårr liknade sådant har ja varit inne på så kan bli det med! får tiden utvisa big_smile

4 670 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Nu är allt iaf inlämnat

Skönt o ha de gjort nu är det bara vänta på att det ska bli klart men han hade rätt mycket o göra

Så det som kommer göras är

Planing av topp och kontrollera ventiler m.m så allt är bra där
Planing av block
Han kommer montera dit vevaxel, svänghjul, tryckplatta, stakar, kolvar m.m för o kolla så allt är rätt

Om allt står rätt till så poleras ev slipas vevaxel, står de inte rätt till så kommer allt balanseras i hela motorn så det håller i sommar

så mycket som kommer hända med motorn där inne!

4 670 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
idag köptes lite nya slangar m.m till bilen ska även hämta ut ny varvräknare + lite annat godis som ska in i bilen när den startas upp, blir nog på söndag o köpa lackspruta + färg o spruta om hela bilen ev nästa helg elller helgen där på!

Kommer ju flytta denna helg så efter de kommre jag inte ha nått internet förns hemtelen kommer igång i nya lägenheten

Så kommer inte bli många uppdateringar men ska försöka fixa de på jobbet så ni får se lite av det som händer!

Men kort kommer imorgon på alla nya delar som är införskaffade!

Sök