Ska beställa ljud, passar allt detta?

Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

Nu ska ja beställa lite budget ljud som jag är säker att jag kommer bli nöjd med!

Om jag länkar upp allt så kan ni svara om allt fungerar med varann osv? vad mer kan behövas och så.



stereo: http://www.itsajten.com/product_info.ph … cts_id=643

2st Dörrhögtalare: http://www.fynda.se/show_prod.php3?prodid=1390

2st 6x9 bakom främre stolarna: http://www.fynda.se/show_prod.php3?prodid=1388

2st Basar: http://www.fynda.se/show_prod.php3?prodid=1618

Slutsteg: Gas alpha 2x100watt  ev om jag behöver ett till steg?

Plus ett kabelpaket

Kommer detta funka ihop?

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
MRapollo
6 november 2007 · 400 Inlägg

ja då det funkar jag hade nog kört me ett till steg till 6.9orna för att få ut lite mer effekt ur dom smile

Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

Är du säker på att allt lirar och så?

Kan du rekommendera något billigt steg till dem då?

Vart köpa billigt & bra kabelpaket?

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
Fredrik.Gustavsson
6 november 2007 · 2 123 Inlägg

Nu ska vi ta det här från början.
Jag har själv aldrig hört något posetivt om Hillman, så varför ens köpa en sådan enhet ?
BRL säljer ut billiga spelare från diverse större märken till superbra pris och även Nardik säljer billiga spelare.
Har hört en glad kund som köpt Proson, har hört mer glada kunder från Netonnets Avant basar så det är heller inte bra grejor.
Vill du ha bra ljud i bilen så skippa 6x9" helt och skippa de dubbla 12"orna du ville ha och köp 1 bättre, bara 1 alltså !
Så du får ett system med 1 framsystem 6.5", 1 enkel bas och ett slutsteg. Vill du komma så billigt undad räcker ditt steg till att driva basen men inte nåt mer. Och ha ett framsystem på stereon är inget att rekomendera, jag vill gärna ha iaf lite musik när jag lyssnar.
Så det bästa vore om du köpte ett 4kanals steg, 2kanaler till framsystemet och 2 kanaler bryggade till basen.
Eller varför inte köpa en aktiv bas och ha steget till framsystemet ?
MVH Fredrik

Wee
6 november 2007 · 501 Inlägg

Hillman är riktiga budget saker,dock så funkar dom. Hade en hillman i min bil i somras, och tjejen har en i sin. har inte strulat ett dugg.

Dom är helt okej, men är man kräsen så köp nått annat. Dom är lite sega på att ladda skivor och ljudkvaliten är "okej" men inte mer.

jag har plockat ur min hillman och lagt den på hyllan.

Men vill du ha en billig dvd så köp. Men om du vill ha bra ljud, så köp en vanlig cd istället.
eclipse, pioneer eller alpine har alla möjliga cd´s som är riktigt bra.

OBS: Ironi
Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Nu ska vi ta det här från början.
Jag har själv aldrig hört något posetivt om Hillman, så varför ens köpa en sådan enhet ?
BRL säljer ut billiga spelare från diverse större märken till superbra pris och även Nardik säljer billiga spelare.
Har hört en glad kund som köpt Proson, har hört mer glada kunder från Netonnets Avant basar så det är heller inte bra grejor.
Vill du ha bra ljud i bilen så skippa 6x9" helt och skippa de dubbla 12"orna du ville ha och köp 1 bättre, bara 1 alltså !
Så du får ett system med 1 framsystem 6.5", 1 enkel bas och ett slutsteg. Vill du komma så billigt undad räcker ditt steg till att driva basen men inte nåt mer. Och ha ett framsystem på stereon är inget att rekomendera, jag vill gärna ha iaf lite musik när jag lyssnar.
Så det bästa vore om du köpte ett 4kanals steg, 2kanaler till framsystemet och 2 kanaler bryggade till basen.
Eller varför inte köpa en aktiv bas och ha steget till framsystemet ?
MVH Fredrik

Du jag kan säga att ajg har hört tillräckligt bra från Hillman, + 1års garanti är det.

Jag har somsagt inte behov av något superdunk som ska spela bäst! Jag nöjer mig med att kunna spela lite bara å få ett skönt dunk som säkert räcker med dessa grejer.

Med en inkomst i 1000 per månad till allt räcker det inte så länge som du förstår. Tnkte jag kunde firra detta i julklappar nu & detta bli 3000 & mer kan jag inte köpa för.

Så vad rekommenderar du som är så mycket bättre en dessa?

btw, 6x9orna spelar väl itne så jävla dåligt, jag fick med 2st 6x9 & 2st 5,25 som var hälften sönder spelade och dom provade jag hemma i rummet med min vanliga stereo & det tyckte jag att kommer räcka bra i bilen tsm med lite bas!

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

Wee skrev:
Hillman är riktiga budget saker,dock så funkar dom. Hade en hillman i min bil i somras, och tjejen har en i sin. har inte strulat ett dugg.

Dom är helt okej, men är man kräsen så köp nått annat. Dom är lite sega på att ladda skivor och ljudkvaliten är "okej" men inte mer.

jag har plockat ur min hillman och lagt den på hyllan.

Men vill du ha en billig dvd så köp. Men om du vill ha bra ljud, så köp en vanlig cd istället.
eclipse, pioneer eller alpine har alla möjliga cd´s som är riktigt bra.

Jo jag vet att det e budget, men det kommer duga bra till mig + att det var lite roligt att det var dvd & en sån skärm medföljde.  Jag behöver inte ha värsting grejer, det är min första bil (vet att man kan flytta över ljud) så behövs inget värre.




Jag är nöjd med ljudet i mitt rum som är 2x50watt på ett par lite större äldre högtalare och nog komemr det blir bättre en det i bilen så det är nog inga problem!?


Har redan hål i dörrarna för 5,25 så det vill jag ha.  Sen ska detta sitta i min Okapade a-traktor ,så det kommer bli som en förlängd hatthylla med en liten vägg upp till taket. Istället för baksätet. Då tänkte jag två basar i mitten där det sluttar neråt & sen 6x9or brevid.


Ett till ex. Morsans Ibiza -06 med orginal grejer med med en Pioneer stereo av de billigare modellerna spelar dugligt det med.

Så kräsen e jag inte direkt. bara det inte sprakar och skramlar, det ska det väl itne behöva göra i detta fall?

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
Puttson
6 november 2007 · 296 Inlägg

jag hade skippat 6,9" och skaffat ett bra framsystem istället. men då behövs ett steg. antingen ett 4 kanligt eller 1 2-kanaligt och 1 monoblock   (rekomenderar 2 alternativet)
carpower har bra steg.

jag har bara lyssnat på prosson 4" funkar det gör dom men satsa på ett kit av lite kändare märken, tror ja köpte proson på biltema/jula eller nått sånt för 3år sen...

ja att det låter bättre i ditt rum kan jag tänka mig men det är en helt annan värld du kan inte jämnföra  en bil med ett rum. 

hoppas det hjälpte lite
/Patrik

zetec
6 november 2007 · 603 Inlägg

Jag kan slänga mig in och rekomendera kabelpaket ifrån US Blaster på Totalljud.
Strömkabel med säkringshållare och säkring, jordkabel, RCA med remote-kabel, högtalarkabel samt ring, och gaffel -kabelskor.
http://www.totalljud.se/prod_show.asp?I … =579125407

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

Jag var in på clasohlsson nyss där dom sålde denver stereo i samma prisklass som hillman & den verkade då helt klart ok! Såg även ett 4kanalit 4x75w steg för under tusenlappen som jag tänkte införskaffa kanske också.

med bättre framsystem menar du alltså att köpa ett par bättre 5,25or å ha i dörrarna å skita i 6x9orna? jag tyckte 6x9orna spela ganska bra endå?

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=19442309 4x100w var det!


Men alltså ge tips då,

Detta ska jag ha! Hillman stereon+ dvdskärm, 900w 4x100w slutsteg, 2x100w slutsteg.

Sen får ni ge tips på bas & högtalare! kanske kan ha de billigaste skit som ja hittar i framdörrarna för att bara ha något där ist för hål & sen ha ett par större i hatthyllebygget precis bakom de främre stolarna? ska ju inte ha något baksäte satt.

Senast redigerat av Almgren (6 november 2007)

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
rwider
6 november 2007 · 50 Inlägg

Rekommenderar helt klart att du kollar på begagnatmarknaden i stället.
Några 4x100 watt är det garanterat inte i dom där stegen från Clas..

Som tidigare nämnt dra ner på antalet prylar och ta en liten glutt på blocket.
Det kommer garanterat att låta bättre än dom där sakerna du har listat..

Nisse-h
6 november 2007 · 202 Inlägg

Almgren skrev:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=19442309 4x100w var det!


Men alltså ge tips då,

Detta ska jag ha! Hillman stereon+ dvdskärm, 900w 4x100w slutsteg, 2x100w slutsteg.

Sen får ni ge tips på bas & högtalare! kanske kan ha de billigaste skit som ja hittar i framdörrarna för att bara ha något där ist för hål & sen ha ett par större i hatthyllebygget precis bakom de främre stolarna? ska ju inte ha något baksäte satt.

Din ekonomi var ju kass, så varför köpa hillman för 1800:- när du kan få Kenwood eller Pioneer för en tusen lapp.
Clasohlson steget har inga 4*100 rms watt.

Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

Nisse-h skrev:

Almgren skrev:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=19442309 4x100w var det!


Men alltså ge tips då,

Detta ska jag ha! Hillman stereon+ dvdskärm, 900w 4x100w slutsteg, 2x100w slutsteg.

Sen får ni ge tips på bas & högtalare! kanske kan ha de billigaste skit som ja hittar i framdörrarna för att bara ha något där ist för hål & sen ha ett par större i hatthyllebygget precis bakom de främre stolarna? ska ju inte ha något baksäte satt.

Din ekonomi var ju kass, så varför köpa hillman för 1800:- när du kan få Kenwood eller Pioneer för en tusen lapp.
Clasohlson steget har inga 4*100 rms watt.

Konstigt hörru grabben när ma nhar en inkomst på tusen spänn i månaden som ska gå till, kläder & allt !

Men 4 tusen är max!

Nej jag vill ha den där stereon med dvd. gillar den jävligt starkt!

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
evilaudio
6 november 2007 · 16 195 Inlägg

som sagt..du får inte mycke DVD för dom pengarna... funkar säkert men inte mer än så.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

evilaudio skrev:
som sagt..du får inte mycke DVD för dom pengarna... funkar säkert men inte mer än så.

Fan vad alla är negativa. Då ska jag ta och beställa det här skitet för att se om det verkligen e så dåligt . Jag tror till 80% att det duger bättre en bäst för mig .

räcker att börja med!

Det största jag undrade var om allt passade eller om det & det inte fungerade ihop för den stödjer inte det & det. blabla?

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
gurenius
6 november 2007 · 1 631 Inlägg

Allt passar ihop.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

gurenius skrev:
Allt passar ihop.

Så jag behöver inget extra slutsteg? eller ska ja köpa 4kanals steget för 900 också?

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
boxarhandsken
6 november 2007 · 311 Inlägg

köp på blocket nå paket nån säljer.. ja köpte 4 kanals slutsteg och 12 tums bas med kablar för 2500 å det är jag jävligt nöjd med..

Pv med preppad b20..
Volvo L3314 "Valp" (1962)
Volvo 142 (1969)
Almgren Stressad fläkt
6 november 2007 · 93 Inlägg

boxarhandsken skrev:
köp på blocket nå paket nån säljer.. ja köpte 4 kanals slutsteg och 12 tums bas med kablar för 2500 å det är jag jävligt nöjd med..

Värsta är att dem kan va trasiga om man inte åker dit & köper dem.

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang