Ska beställa ljud, passar allt detta?

rwider
7 november 2007 · 50 Inlägg

Nu är jag absolut inte nåt "fan" av Kicker, men att generalisera på det sättet som du gör här är lite fel... Bara för att en SoloX kräver en hel del effekt så gäller ju inte det alla Kicker högtalare.

Jag föreslår fortfarande begagnat!!

Tex.
http://www.blocket.se/vi/14087793.htm?ca=23_11_s

UP6 (Morel) låter riktigt trevligt, du märker stor skillnad på att gå upp en tum, om du kan få in det.


--------------------------------------------------


Nej det tror jag verkligen inte det kommer göra eftersom Kicker gillar effekt precis som JBL, Rockford Fosgate osv.

Fredrik.Gustavsson
7 november 2007 · 2 123 Inlägg

rwider skrev:
Nu är jag absolut inte nåt "fan" av Kicker, men att generalisera på det sättet som du gör här är lite fel... Bara för att en SoloX kräver en hel del effekt så gäller ju inte det alla Kicker högtalare.

Jag föreslår fortfarande begagnat!!

Tex.
http://www.blocket.se/vi/14087793.htm?ca=23_11_s

UP6 (Morel) låter riktigt trevligt, du märker stor skillnad på att gå upp en tum, om du kan få in det.


--------------------------------------------------


Nej det tror jag verkligen inte det kommer göra eftersom Kicker gillar effekt precis som JBL, Rockford Fosgate osv.

Kan säga dig som så att alla kickers högtalare gillar effekt men att Solo X vill ha massor av det är rätt av dig. Både KS och ES serien som är dom billiga gillar effekt, kicker bygger inte sina högtalare för att vinna Hi-Fi utan för att spela högt i dB drag och liknande högljudstävlingar.
Men go ahead och säg en kicker serie som inte gillar effekt roll

Almgren Stressad fläkt
7 november 2007 · 93 Inlägg

Fredrik.Gustavsson:

Nej det tror jag verkligen inte det kommer göra eftersom Kicker gillar effekt precis som JBL, Rockford Fosgate osv.
Och effekt får man varken från ditt steg eller från din hillman stereo som jag fortfarande tycker du kan slänga åt helvete och köpa en riktigt ; )
Satsa på något mer lättdrivet som Dls, infinity eller kanske Gas som är garanterat billigast.
Men varför inte göra som alla rekomenderar att skrota det där med att ha så många högtalare som möjligt ?
Ett ordentligt framsystem drivet på stereon och sen en enkel bas på det ?
MVH Fredrik "





NEJ ska ha den stereon & efter jag köpt den ska jag fan övertyga dig om att den är underbar för mig wink

Okej kicker var fränt men inte för min budget...


Vadå så många högtalare som möjligt? två st i framdörrarna, en bas & två st lite kraftigare ibak också? det är väl t*mefan inte mycket högtalare? hmm


Men rekommendera HÖGTALARE & en bas för max 2200 då? för budget stereon ska jag ha så är det ! smile


Rwider:

Större högtalare får jag in, får plats me 2 st 18" om jag nu skulle vilja det wink

Men framdörrarna tror jag ja bnara får in 5,25.
Dom där högtalarna lät bra om man kollar på nypriset men såg värdelösa us om man kikar på dom. Eftersom de sitter så pass synligt skadar de ju inte om dom är fina också. men viktigast är 5,25orna & basen ser lite bättre ut!

Vad ska jag välja för 5,25or?

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
Tuppjuck
7 november 2007 · 63 Inlägg

håller med dom som tidigare sagt att du ska skrota iden om dvdn.
Köpte själv en dvdspelare från futureimport och det är itne i närheten i varken kvalitetsväg eller ljudkvalite mot en märkes spelare.
Sen att kicker vill ha effekt stämmer mycket välsmile
Jag skulle nog som folk föreslagit kollat på blocket. man kan göra riktiga klipp:)
lycka till iaf:D

Fredrik.Gustavsson
7 november 2007 · 2 123 Inlägg

DLS C5 Classis eller DLS RS5A Reference 5.25" framsystem
Basar
4ohm
Dls KW serien. W300 serien, W600 serien, W700serien, MW serien
2 ohm
DLS RW serien
Jag hade ju försökt utöka min budget lite och köpa ett referencesystem och en RW bas men annars är ju Classic välkänt och funkar bra. Och av dom andra basarna du hittat så finns det nog nån som skulle passa dig och din budget.
Alla basar finns på nardik.com
BTW finns det många fina cd spelare där också wink
MVH Fredrik

rwider
7 november 2007 · 50 Inlägg

DLS Reference är inte i närheten av UP serien när det kommer till ljudkvalitet.
Men det är ju kanske inte din högsta prioritet..
Men för 2200:- kan du få ett "ok" framsystem och en bas, om du handlar begagnat wink

rwider
7 november 2007 · 50 Inlägg

Såg värdelösa ut... sluta nu roll

Du ska lyssna på dom, inte titta på dom..
Vill du ha det flashigt så sätt några "coola" galler framför.. cool




Almgren skrev:
Fredrik.Gustavsson:

Rwider:

Dom där högtalarna lät bra om man kollar på nypriset men såg värdelösa us om man kikar på dom. Eftersom de sitter så pass synligt skadar de ju inte om dom är fina också.

tsdi Egenföretagare
7 november 2007 · 2 496 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Pioneer DEH-3900MP - 1095kr
JBL GTO1260BT 12" baslåda - 1095 kr
JBL GTO 507c framsystem 5.25" - 1295kr
Sen driver du basen på steget och kör framsystem på HU:n.
Då har du ett system som spelar ifrån alla dessa proson, avant, hillman och denver grejor.
Pris - 3485kr.

Så jävla värt, mot det andra skräpet, kan ju till och med lägga på ett steg till framsystemet, såg att fynda hade ett kenwood steg för 995 man kan ha till framsystemet så det blir vettig midbas, http://www.fynda.se/index.php3?prodid=2552

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Almgren Stressad fläkt
7 november 2007 · 93 Inlägg

Dvdn ska jag ha!

Sen vill jag ha något tillräckligt! länka gärna!!

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
Fredrik.Gustavsson
7 november 2007 · 2 123 Inlägg

rwider skrev:
DLS Reference är inte i närheten av UP serien när det kommer till ljudkvalitet.
Men det är ju kanske inte din högsta prioritet..
Men för 2200:- kan du få ett "ok" framsystem och en bas, om du handlar begagnat wink

Skämtar du med mig eller ?
Klart jag vet att UP spelare bättre en Reference men nu var så inte fallet eftersom killen vill komma billigt undan och bara UP systemet kostar 2700kr så det är inte att tänka på.
Och sen har rwider rätt, du ska väl inte sitta och kolla på högtalarna utan lyssna. Kolla ska du ju göra på din dvd från hillman roll
Bara så du vet kommer jag fortsätta retas tills du köper en ordentligt spelare från Pioneer, Alpine, Sony, JVC, Kenwood eller liknande.
Men kolla begagnat marknaden också, där kan man göra riktiga kap : )
Länka kan jag inte eftersom det inte går från nardiks hemsida.
MVH Fredrik

rwider
7 november 2007 · 50 Inlägg

1000:- kostade UP6´orna.. tongue
Bättre finns inte för dom pengarna.

Det är bara o såga lite i dörren, köp en bra begagnad 12"a för resterande 1200:-
Sen har du BRA ljud. (Ja, skippa 6x9).

smile



Fredrik.Gustavsson skrev:

rwider skrev:
DLS Reference är inte i närheten av UP serien när det kommer till ljudkvalitet.
Men det är ju kanske inte din högsta prioritet..
Men för 2200:- kan du få ett "ok" framsystem och en bas, om du handlar begagnat wink

Skämtar du med mig eller ?
Klart jag vet att UP spelare bättre en Reference men nu var så inte fallet eftersom killen vill komma billigt undan och bara UP systemet kostar 2700kr så det är inte att tänka på.
Och sen har rwider rätt, du ska väl inte sitta och kolla på högtalarna utan lyssna. Kolla ska du ju göra på din dvd från hillman roll
Bara så du vet kommer jag fortsätta retas tills du köper en ordentligt spelare från Pioneer, Alpine, Sony, JVC, Kenwood eller liknande.
Men kolla begagnat marknaden också, där kan man göra riktiga kap : )
Länka kan jag inte eftersom det inte går från nardiks hemsida.
MVH Fredrik

Fredrik.Gustavsson
7 november 2007 · 2 123 Inlägg

rwider skrev:
1000:- kostade UP6´orna.. tongue
Bättre finns inte för dom pengarna.

Det är bara o såga lite i dörren, köp en bra begagnad 12"a för resterande 1200:-
Sen har du BRA ljud. (Ja, skippa 6x9).

smile



Fredrik.Gustavsson skrev:

rwider skrev:
DLS Reference är inte i närheten av UP serien när det kommer till ljudkvalitet.
Men det är ju kanske inte din högsta prioritet..
Men för 2200:- kan du få ett "ok" framsystem och en bas, om du handlar begagnat wink

Skämtar du med mig eller ?
Klart jag vet att UP spelare bättre en Reference men nu var så inte fallet eftersom killen vill komma billigt undan och bara UP systemet kostar 2700kr så det är inte att tänka på.
Och sen har rwider rätt, du ska väl inte sitta och kolla på högtalarna utan lyssna. Kolla ska du ju göra på din dvd från hillman roll
Bara så du vet kommer jag fortsätta retas tills du köper en ordentligt spelare från Pioneer, Alpine, Sony, JVC, Kenwood eller liknande.
Men kolla begagnat marknaden också, där kan man göra riktiga kap : )
Länka kan jag inte eftersom det inte går från nardiks hemsida.
MVH Fredrik

Nu är jag inte med för fem öre, vart hittar du ett UP6 system för 1000kr ?
I så fall köper jag det direkt.

gurenius
7 november 2007 · 1 631 Inlägg

Puttson skrev:
varför 6*9 gurenius?    om han satsar på ett bättre framsystem och en bas så kommer han att få det där dunket.    och ett steg till framsystemet också.

Jag rekommenderar 6x9or eftersom killen är nybörjare. Ett schysst framsystem i alla ära men endast 5.25 får plats. Det kommer inte hänga med en bas när volymen åker upp. Speciellt inte när det ska drivas av en billig spelare. Dessutom har jag i åtanke att det är mycket lättare att få ett par 6x9or i en hatthylla att spela ordentligt än ett framsystem. Här finns också ett steg att tillgå. Framsystemet kräver en del i monteringen också, att bara stoppa dem i originaluttagen gör ingen glad.

Så jag upprepar. Bästa ljudet med dina förutsättningar är ett par bra 6x9or drivna av steget. Strunta i basen tills du hört hur det spelar!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
gurenius
7 november 2007 · 1 631 Inlägg

Almgren skrev:
Men rekommendera HÖGTALARE & en bas för max 2200 då? för budget stereon ska jag ha så är det ! smile

Som sagt innan, både bas och högtalare bör du inte köpa. Du saknar budgeten för att få okej prylar om du ska ha allt! Däremot så räcker pengarna till bra grejor om du inte handlar så mycket...

Jag väljer alla gånger ett par bra 6x9or med steg framför en bas och dåliga högtalare... Må så vara att mesta ljudet kommer bakifrån men det är skit samma i budget-anläggningar. Roligare då med lite tryck och att grejorna har hög party-faktor!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Almgren Stressad fläkt
7 november 2007 · 93 Inlägg

Har hjärnsläpp nu vet inte alls vad jag ska göra tongue

Gurenius: känns osm ditt alternativ låter bra men kommer sakna de där jävla bas dunkat aj vill ha när man lyssnar på en skön jävla techno låt smile

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
Almgren Stressad fläkt
7 november 2007 · 93 Inlägg

GRABBAR, HAR JAG HITTAT LÖSNINGEN? http://www.blocket.se/vi/13053112.htm?ca=5_s

Det där e ju ett kanonpris för bra grejer?

Det är fan lit eför dyrt men jag kan ta 2 tusen från andra pengar & lägga till stereon ja ska ha då om det där e bra.


För nog borde det där vara JÄVLIGT bra?

Senast redigerat av Almgren (7 november 2007)

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
gurenius
7 november 2007 · 1 631 Inlägg

Almgren skrev:
Har hjärnsläpp nu vet inte alls vad jag ska göra tongue

Gurenius: känns osm ditt alternativ låter bra men kommer sakna de där jävla bas dunkat aj vill ha när man lyssnar på en skön jävla techno låt smile

Nä, det kommer du inte sakna. Däremot blir det lätt tvärtom när du bara hör djup bas och inte nånting annat. Dvs du saknar resten av musiken! Tro mig, bara bas tröttnar man fort på... Men man kan leva länge på ett system utan bas bara det rockar på! "Dunket" du efterlyser kommer inte från baslådan.


PS: Så som du håller på och ändrar dig så är det inte lätt att ge tips. tongue

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
rwider
7 november 2007 · 50 Inlägg

Nej det är absolut inte jävligt bra, sorry! roll

Men som Gurra var inne på, det kan nog passa in till dig..
Du lär kunna spela hyfsat högt och du har garanti på grejerna.
Dessutom ingår kablage som du inte har räknat med tidigare..

Men det är inget jag skulle köpt!



Almgren skrev:
GRABBAR, HAR JAG HITTAT LÖSNINGEN? http://www.blocket.se/vi/13053112.htm?ca=5_s

Det där e ju ett kanonpris för bra grejer?

Det är fan lit eför dyrt men jag kan ta 2 tusen från andra pengar & lägga till stereon ja ska ha då om det där e bra.


För nog borde det där vara JÄVLIGT bra?

Almgren Stressad fläkt
7 november 2007 · 93 Inlägg

Okej skiter i det med då eftersom de blev lite för dyrt
och att det inte vr riktigt bra. jaja då var vi tbx då. får fel på de här skitet vet inte hur ja ska göra.

Hillman e klart iaf.

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t
rwider
7 november 2007 · 50 Inlägg

Hahhaah du är omöjlig ju wink

Mitt sista tips (igen)..
Begagnat!!!

Märkesvaror..
Dvs. Inga Sharkattack, boombass, super duper grejer..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang