2762
Sök

Högerstyrning, Går det verkligen ??

silver-line
54 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
#1
Okej,  Högerstyrning?? Jag funderar lite på om det är nån här inne i garaget som kör en högerstyrd bil?

Hur lång tid tar det att vänja sig ungefär med det? & blir man lika bra förare om man kör en högerstyrd bil, när  man är van att köra vänster?
Är tacksam för alla råd som ges..

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
:: AUDI ::
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

4 571 Inlägg
9 november 2005
#2
Det är ju en vanesak bara. jag har kört en högerstyrd en gång och efter 20 min så tänkte jag inte på det mer.  det enda som jag tyckte var krångligt i börjarn var att växla med vänstern annars var det inga problem


silver-line
54 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
#3
Aha, tare inte längre tid än så altså... intressant big_smile  aa jag oroar mig också mest över växlingen, buhu*, kommer ligga i diket efter nån timme =/

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
:: AUDI ::
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

JohanDJ
56 Inlägg
9 november 2005
#4
det finns ju företag som bygger om till vänsterstyrning.

4 571 Inlägg
9 november 2005
#5
att anlita företag att bygga om till vänsterstyrning kostar förmodligen nästan lika mycket som bilen å sen får man ju en massa fula stag och liknande.

vad är det för bil du lurar på att köpa då?


Wankel
1 080 Inlägg
9 november 2005
#6
diurhuus skrev:
det finns ju företag som bygger om till vänsterstyrning.
och vad skulle det kosta ?

MDS Västerås

silver-line
54 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
#7
Ja okej, ja ja blev lite nyfiken på va priset är för mobtggnad, nägon som har nån länk eller så till en sådan firma?? smile

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
:: AUDI ::
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

Säljare
341 Inlägg
9 november 2005
#8
kan ju vara lite problem vid omkörningar... om ingen sitter på passagerarstolen vill säga...
annars får man ju svänga ut ganska mycket för att se om det kommer nån.. iaf om det är en lastbil man ska om..

85 Inlägg
9 november 2005
#9
Bygga om till vänsterstyrning kostar hur mycket som helst!! Du måste ju ha ny inredning, kabelage mm inte värt om du inte är gjord av pengar=P

Varför tanga när man kan ha boxer?

1 417 Inlägg
9 november 2005
#10
Ni sa något om problem med växlingen. Backspegeln då, kommer inte det bli konstigt?


draminbil.nu
1 382 Inlägg
9 november 2005
#11
Montera en kamera riktad frammåt i vänster ytterbackspegel, och sedan en skärm inne i bilen så ser du bättre frammåt än du gör om du sitter i vänstersätet wink


silver-line
54 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
#12
hahah tongue Hmm jag tror jag skippar köpet av högerstyrd bil, låter som att det kan bli besvärligt... Fast jag är J*kligt sugen på dendär 300Zx TT´n ^^

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
:: AUDI ::
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

460 Inlägg
10 november 2005
#13
Köra högerstyrt är inte svårare än att lära sig köra automatväxlat när man tidigare bara kört manuella bilar.
Hade en högerstyrd 12 meters husbuss en gång i tiden och det var inga problem att köra den,tom i stadstrafik gick utan problem

15 Inlägg
10 november 2005
#14
Leta upp en 300zx Singelturbo istället smile

edit: gjordes fram till -89 och är vänsterstyrda..!
Senast redigerat av JoCkeWe (10 november 2005)


645 Inlägg
10 november 2005
#15
Skyracer här på forumet sa att man vänjer sig snabbt med högerstyrt, de e inge problem med det.

Den enda jag kan tänka mig är som sagt vid omkörningar, men det väl bara att lägga dit en kamera så fixar sig allt. :}


433 Inlägg
10 november 2005
#16
Ta jobb som tidningsbud ett par veckor..å kör golfarna där..hehe..har kompisar som gör det. Dom säger att man vänjer sig på en gång och sen tänker man knappt på att man sitter på "fel" sida..fast dom är ju ifs automat..mycket lättare då..

184 Inlägg
17 december 2005
#17
Högerstyrning känns inge konstit alls , jobbar som Brevbärare och kör varge dag Rally med bilarna , Ja tycker det är nästan skönare ovs så kör ja inte manuel, fast vill man träna upp sig kan du ju alltid sitta brevid din pollare när han kör och växsla åt han big_smile haha

174 Inlägg
17 december 2005
#18
ja undra oxå de tills ja praktiserade på ett förtag som servar postbilar... sen när ja fick köra en sån bil(astra tror ja de va) då tänkte ja inte på de längre, förrän 10 min senare när ja satt o körde... ingen som helst skillnad tyckte ja... bara att man får se till o va på sin vägbana:P


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 april 2007
#19
xBjorlingx skrev:
Ta jobb som tidningsbud ett par veckor..å kör golfarna där..hehe..har kompisar som gör det. Dom säger att man vänjer sig på en gång och sen tänker man knappt på att man sitter på "fel" sida..fast dom är ju ifs automat..mycket lättare då..
jag har jobbat på posten i några år.. jag kan säga dig.. högerstyrd är skönare att köra,, fast varning när du ska köra om en långtradare.. inte mkt man kan se när man sitter då på höger:P sen när de gäller fick parkering? då är de 1000ggr lättare att sitta på höger än vänster.. sen när du sitter på höger? och ha en sån bil dvs 300zx tt? lovar jag dig de är många som hetsar upp sig vid rött ljuset o vill räca:P


1 231 Inlägg
12 april 2007
#20
Det var en ny tråd du hitta wink

Men som folk säger vänjer man sig otroligt snabbt och ser det absolut inte som något problem.

Mitt projekt: Evo III


Sök