Vilken lilla del? Den som tar i menar du? Vill ju helst inte lägga all belastning på bultarna så får svarva upp navhålen istället, blir till att ringa runt och höra om det finns någon i närheten som kan det.
Tänkte på den som är rundad, om den går att få lös.
Jo muttern för att få bort hela paketet sitter väl där under så vitt jag vet
Mät diametern då, får se om de finns plats i svarven där jag ska sommarjobba
Fanns lite bromsokfärg hemma så passade på att måla, blev ett idag, får se om jag hinner med resten senare ikväll annars tar vi det på självaste nationaldagen imorgon, fälgarna ska jag få fixade i helgen också.
Tänkte måla navet också men det vill jag ha svart så får vänta tills jag inhandlat den färgen, ska rengöras där inne i hjulhuset och runtomkring också innan jag monterar fälgarna så lugna och fina.
Kollat igenom lite av tråden (orkade inte hela ) Ser jäklilgt bra ut Fälgarna kommer passa skitbra när dom kommer på Blir ju dessutom ännu bättre me dom röda bromsoken
Tackar! Imorgon drar jag av resten av hjulen och börjar borsta av det värsta av rosten och kanske hinner måla innan man drar in till stan och knäpper många kalla. Så jobbigt med all mygg ute vid den här tiden, annars hade man ju kunnat vara ute och skruvat dygnet runt!
Det satt ju centrumring på fälgarna, nice! Bara att åka till någon däck/fälgfirma på måndag och be dem fixa. Även svetsat klart och spacklat rosthålet, bara försöka få till en hyffsad nyanslikhet nu. Farsan är just i detta nu också och köper svart hammarlack till mig.
Andra sidan nu också målad, hängde på fälgen också för att se hur det blir, GODIS! Imorgon får jag eventuellt centrumringar också så jag kan montera, en kamrat hade liggandes till sin Galant så får hoppas på att dem passar.