hastighetsspärr? ford probe?

timpan_87
11 november 2005 · 781 Inlägg

finns det nåt sånt som kan sitta på en 93 års modell probe från usa?

lr varför passerar inte mättaren 200km/h när bilen vara 4 tusen varv typ?

mysko tycker ja när han drar den som den ska i dom andra växlarna *autumatlåda* lr toppar inte en autumatare mer?

lr är de nåt annat fel?

turbotompa fritidsprofessor
11 november 2005 · 1 197 Inlägg

HA HA HA... den går ju inte fortare fattar du väl!! de e ju en fårrd!!!

TeQuilla
11 november 2005 · 764 Inlägg

turbotompa skrev:
HA HA HA... den går ju inte fortare fattar du väl!! de e ju en fårrd!!!

Bullshit..... wink

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
11 november 2005 · 1 660 Inlägg

Har tyvärr ingen koll, men min / våran 440 "orkar" inte mer än runt 4500-5000rpm på 5an (manuell). Runt 180 190 tror jag det var, ville kolla mer på vägen än på mätarn...

frasse4
11 november 2005 · 736 Inlägg

Det ska väl inte vara så svårt att räkna ut... gick accelerationen segt som attan i slutet så är det nog möjligt att den inte går fortare, men stannar den upp vid 200 är det nog en spärr... Det är dock ganska stort luftmotstånd vid de farterna...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
timpan_87
12 november 2005 · 781 Inlägg

de roliga är ju att den inte går så fruktansvärt segt upp dit den pinnar bra upp till 197 typ sen segar den nån killometer till.


fast inns de nåt skojj man kan göra för å få lite mer blås i den?

nån som vet? som inte kostar shortan

Kimmen
12 november 2005 · 245 Inlägg

GT90 skrev:
Har tyvärr ingen koll, men min / våran 440 "orkar" inte mer än runt 4500-5000rpm på 5an (manuell). Runt 180 190 tror jag det var, ville kolla mer på vägen än på mätarn...

De toppar inge mer än så, har också haft en 440 GLT -89 för ett par år sedan.
Den kom också "bara" upp i strax över 4500rpm på 5an, då gick de i 170-175km/h!!
Körde skiten ur 440n över en helg, var på en tripp i Värmland och växlade aldrig under 5000rpm hela helgen, sen på hemvägen Karlskoga-Västerås gick den med gasen i botten hela vägen hem wink

Kom hem och sålde den dagen efter big_smile

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
Kimmen
12 november 2005 · 245 Inlägg

timpan_87 skrev:
de roliga är ju att den inte går så fruktansvärt segt upp dit den pinnar bra upp till 197 typ sen segar den nån killometer till.


fast inns de nåt skojj man kan göra för å få lite mer blås i den?

nån som vet? som inte kostar shortan

Finns risk för att den inte går fortare än så, skulle kunna vara nånting med utväxlingen som hindrar den för att gå snabbare? För Jag tror inte den har elektronisk hastigehetsspärr som nya bilar har?!
Hur mycke varvar den i 200 km/h då? Så de inte är varvstoppet du ligger på?

Annars vore de kul om du ligger i 197 km/h så kommer jag o glider om dig med min gubbvolvo ;D

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
Ghost_Face
12 november 2005 · 517 Inlägg

Probes har  lågutväxling i växelådorna så toppfarten är ju inte den högsta, men det är ju mindre viktigt hur högtoppfart en bil har för det är ju snarare accelerationen som räcknas och det skämms ju inte proben för.
fast en 6:e växel hade ju inte skadat =P

Senast redigerat av Ghost_Face (12 november 2005)

timpan_87
12 november 2005 · 781 Inlägg

nee toppen brukar inte va så hög kanske:P skulle varit manuel låda i min bil så hade nå accet varit lite bättre ocksåtongue den är lite seg i början..


den vara nån stans mellan 4/5 tusen varv.. när ja ligger i runt 200 blås.. å den växlor upp typ bara några kilometer innan den når den  hastigheten.. så det kanske är utväxlingen som gör att den inte går mkt fortare:P fast är lite förraligt å bli ifrånkört av en vanlig familjebil:P

_Street_ 200sx Driver
12 november 2005 · 366 Inlägg

Min golf toppade 240km/h när den var orginal så det kan vara mkt möjligt att den inte går nå fortare.. tongue

-=Nissan 200sx s13 =-
frasse4
13 november 2005 · 736 Inlägg

Hehe tittade på din bil, en så strömlinjeformad bil med 170 hästar ska nog inte ha några problem att nå 200, det gör ju till och med min Volvo 240...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
calibrafromfinland v6<33
13 november 2005 · 118 Inlägg

200 låter lite för din bil..vill inte skryta men min calibra går mätaren till 230 när plattan är i mattan och den är automat

AdamOpel DraMinBil.nu
13 november 2005 · 1 016 Inlägg

ja som sagt det låter skumt.. min vectra -97:a med 115hk tar det där utan problem tongue.

och då har du ju ett par hästar till + lägre bil och ja, det mesta.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
timpan_87
14 november 2005 · 781 Inlägg

mm de ja me tycker är jäkligt märkligt:P den kunde iallafall gjort 220-230:P

vulgar_swede
1 december 2007 · 9 Inlägg

Jag kan ju säga så mycket som att min Probe stannar inte vid 200 iaf smile

A nail through my cock leaves me hanging.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang