2588
Sök

4000kr böter!

Medlem 34530
908 Inlägg
13 november 2007
zander skrev:
låter som om jag är körd vad jag än gör!!.. jepp jag visa mitt kort!

Det är väl inte säkert. Om det är så att de påstår att du körde en viss hastighet, så begär in ett intyg om att hastighetsmätaren på polisbilen är kalibrerad. Är den inte det, så vägra att betala ev. försök förhandla ner hastigheten till under gränsen för att slippa bli av med kortet wink för är den inte kalibrerad kan man ju inte vara säker på att den visar rätt, var det så att de hade vinterdäck på vid det tillfälle de stoppade dig. Så måste den vara kalibrerad efter däckbytet, annars är det bara att totalvägra. för det kan ju skilja massor mellan omkretsen på ett sommar o vinterdäck roll men det spelar ingen roll, för det ska göras, för att det inte ska bli några problem om någon skulle överklaga big_smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

371 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Dem sa att dem hade bevis på plats, men bevisade inget,. jag skrev inte på något i sthlm, sa inte heller hur fort jag körde.

Life is a bitch, then u die

2 283 Inlägg
13 november 2007
Överklaga, håller med ovanstående.
Bara tjabba emot och försök med allt.

MVH Pikey

R.I.P. Michael Jackson!

leo_m83
13 november 2007
de har inget att komma med. Det är bara att förneka allting. Kan de inte komma med bevis som sagt, kommer de ingenstans wink . Lycka till

238 Inlägg
13 november 2007
Anubis skrev:
zander skrev:
Tju!!

För en månad sedan blev jag stanad av en civil polis (legitimerade inte sig) men var äkta endå smile.... dem  sa att dem kört i 170-190 och hade inte kommit ifatt mig!

Dem sa även att dem skulle rapportera detta (detta hände i sthlm)

Igår fick jag brev av sollentuna åklagare!

Att jag kört i 150km/h och fick 4000kr i böter.

Snackade med arbetspolarna dem säger att,. godkänner du böterna så kommer dem ta ditt körkort endå! (40km/h för mkt,. var 110 väg) dem säger att jag ska överklaga.

Civilpoliserna visade inget bevis på hur fort jag hade kört!!

Vad ska jag göra!!

Jag hade ju överklagat tills ja verkligen fick se bevis blev av med mitt kort i aprill då visa dom ju upp lasern på hur fort ja hade kört o så o då finns de ju inte mycke o göra men ett sånt här fall hade jag defenitift gått vidare med

jag åkte ditt jag med och vart av med kör kortet..
men man kan begära ett kaliberings intyg på lasern. har dem inte det så kan dem inte fälla en..

34 Inlägg
13 november 2007
Det är lurigt det där. Jag blev stoppad av en stursk nyutexaminerad polis som va på väg till jobbet, (alltså inte i tjänst men viftade ändå med brickan ). Han hävdade att han släppte mig med sin civila 850 vid 150 km/h. Han ville "upplysa" mig om att om han varit i tjänst hade tagit kortet på stället. Detta gick inte som tur va eftersom han inte hade några bevis alls. Så överklaga. Oskyldig tills motsatsen bevisats sägs det ju. Finns kanske nåt prejudikat.
Lycka till!!

Kom på att snuten oxå borde bli av med kortet eftersom han körde 150 på 90 väg?? Eller behöver man inte lyda lagar på väg till jobbet bara för att man e polis?? Blir inte klok på dom ibland. Lättare att jävlas med bilentusiaster än att gripa palmemördaren.....

1 754 Inlägg
13 november 2007
En fråga:

Är det menat att polisen ska ha bevis för att jag har kört för fort?

Jag kan inget om allt.

3 650 Inlägg
13 november 2007
Erkänn att du körde för fort men bara max 130 big_smile så kanske du slipper bli av med plastbiten

34 Inlägg
13 november 2007
Ord mot ord har ju förekommit. Eftersom snutar oftast jobbar i par väger deras ord tyngre. Funkar det inte så oxå?? Sen e man ju inte så kaxig när man står vid vägkanten heller så det kan va svårt att va rationell....

208 Inlägg
14 november 2007
tyvärr går polismans ord före i rätten. både på gott och ont, och tyvärr så utnyttjar dom det också.

satt dom två poliser i bilen så tror jag att det är kört. sorry. även om din polare säger att det int gick snabbare än 134km/h så faller det nog i rättsalen iaf. har egan erfarenheter av sånt där. som tur var så var polisen själv i bilen. och han filmade ej. men vi satt i hans bil efter att jag blev stannad *153hm/h på 70väg* och pratade seriöst. han blev lite arg när han int kunde göra nått. men han gav mig lite tips och råd. citerar hans ord : kör int så jävla snabbt grabben. komihåg att det int bara är ditt liv det hänger på utan även andras.

så sorry.. tror du tyvärr åker dit denna gång rejält..

Wrum!

...
227 Inlägg
14 november 2007
zander skrev:
Tju!!

För en månad sedan blev jag stanad av en civil polis (legitimerade inte sig) men var äkta endå smile.... dem  sa att dem kört i 170-190 och hade inte kommit ifatt mig!

Dem sa även att dem skulle rapportera detta (detta hände i sthlm)

Igår fick jag brev av sollentuna åklagare!

Att jag kört i 150km/h och fick 4000kr i böter.

Snackade med arbetspolarna dem säger att,. godkänner du böterna så kommer dem ta ditt körkort endå! (40km/h för mkt,. var 110 väg) dem säger att jag ska överklaga.

Civilpoliserna visade inget bevis på hur fort jag hade kört!!

Vad ska jag göra!!

dem  sa att dem kört i 170-190 och hade inte kommit ifatt mig!

2 poliser... Jag tror det räcker med att dom bara skrivit upp eller spelat in att dom ligger bakom en bil i den hastigheten dom kör samt regnr på bilen.. Sen tog dom ju ditt namn när dom stannade dig.. = dom har bevis att dom körde så fort och du låg framför och höll samma fart.

Jag blev av med mitt körkort för att jag sladdade 1½ varv i en rondell... Jag erkände inget på plats, och vid rättegången säger polisen som va där som vittne att när han såg mig i rondellen stannade han bilen direkt .. då påpekade jag att det inte va han som körde bilen... Hans svar då va något i stilen med "Jaja, man kan ju inte komma ihåg allt..."
Men jag blev fortfarande av med körkortet...

Så jag kan bara tro/säga att det är jävligt kört för dig.

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

25 Inlägg
14 november 2007
överklaga!
utan bevis går d ej.

hoppas d löser sig!

113 Inlägg
14 november 2007
Låter inte som någon har sådär jättemycket erfarenhet av ett sånt här läge.
Min gudfar blev stoppad av en civilare som hade hängt på honom. Han hade inte det minsta lilla bevis för att han kört för fort. Min gudfar höll en bra bit över gränsen för att bli av med lappen.
Han nekade på plats. Dök upp ett brev där dom skrev att han kört så snabbt som snuten sa att han gjorde när han blev tagen. Han sket i det, sen dök det upp ännu ett brev där de skrivit ner hastigheten, men fortfarande så att han skulle bli av med lappen. Han sket i det också. Till sist kom där ett tredje brev där som skrivit ner hastigheten ytterligare, denna gång under gränsen för att bli av med lappen. Han betalade och va nöjd smile

En annan sak man kan göra (inte säker på att det är såhär längre) är att neka på platsen och skita i att hämta ut brevet som delger en misstanke om brott. Detta gick hur bra som helst innan de införde förenklad delgivning iaf.
Detta betydde iaf att man bara behövde hålla sig gömd i 2 år tills preskibtionstiden för brottet gick ut.
Om man inte hämta ut delgivningen så kom snuten och knacka på dörren för att delge en misstanke.
Jag har inte full koll på det här med förenklad delgivning, men jag vet iaf att de behöver bara ringa till en och fråga om det är du. Svarar du ja så är du körd, då kan de delge en misstanke tongue

Hur som helst, testa att överklaga. Jag vet hur surt det är att vara utan lappen, så varje chans man får att slippa vara av med den tycker jag man ska ta.
Lycka till!

...
227 Inlägg
14 november 2007
DoomDevil skrev:
Låter inte som någon har sådär jättemycket erfarenhet av ett sånt här läge.
Min gudfar blev stoppad av en civilare som hade hängt på honom. Han hade inte det minsta lilla bevis för att han kört för fort. Min gudfar höll en bra bit över gränsen för att bli av med lappen.
Han nekade på plats. Dök upp ett brev där dom skrev att han kört så snabbt som snuten sa att han gjorde när han blev tagen. Han sket i det, sen dök det upp ännu ett brev där de skrivit ner hastigheten, men fortfarande så att han skulle bli av med lappen. Han sket i det också. Till sist kom där ett tredje brev där som skrivit ner hastigheten ytterligare, denna gång under gränsen för att bli av med lappen. Han betalade och va nöjd smile

En annan sak man kan göra (inte säker på att det är såhär längre) är att neka på platsen och skita i att hämta ut brevet som delger en misstanke om brott. Detta gick hur bra som helst innan de införde förenklad delgivning iaf.
Detta betydde iaf att man bara behövde hålla sig gömd i 2 år tills preskibtionstiden för brottet gick ut.
Om man inte hämta ut delgivningen så kom snuten och knacka på dörren för att delge en misstanke.
Jag har inte full koll på det här med förenklad delgivning, men jag vet iaf att de behöver bara ringa till en och fråga om det är du. Svarar du ja så är du körd, då kan de delge en misstanke tongue

Hur som helst, testa att överklaga. Jag vet hur surt det är att vara utan lappen, så varje chans man får att slippa vara av med den tycker jag man ska ta.
Lycka till!

Min gudfar blev stoppad av en civilare som hade hängt på honom. Han hade inte det minsta lilla bevis för att han kört för fort.

Känns som du klargjorde det där rätt bra själv... EN polis måste bevisa det bra mycket mer än två...

Två poliser däremot går knappt säga emot.
Senast redigerat av klinder (14 november 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

371 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Ringde åklagaren idag, dem trodde att att kortet redan var draget på plats! och att jag skulle kontakta länsstyrelsen om dem kmr dra kortet lr ej. Samt skulle jag neka och det blir rättegång så står dem för det! såfall rättegång i sthlm!

371 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Fått brev nu.. ska på rättegång i februari. Ska bli kul detta... NOT

IT-Tekniker
376 Inlägg
7 december 2007
i februari ? yikes

men men, då får ju leka av dig så länge medans det är snö ute smile
och sen får vi väl se om du blir av med kortet eller inte wink

1 754 Inlägg
7 december 2007
Jag tycker att det är.. nästan... Lite fel att 2 poliser kan bötfälla utan några bevis...

Jag kan inget om allt.

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
7 december 2007
Du har alltid rätt att kräva både konkreta 'bevis' på att du har kört för fort samt platsprotokoll där deras sk. 'kontroll' ägde rum.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

BMW-328I
7 december 2007
Finns inga bevis, alltså verkligen inga bevis så behöver du egentligen inte vara rädd men du kan ha otur.

Sök