Låter inte som någon har sådär jättemycket erfarenhet av ett sånt här läge.
Min gudfar blev stoppad av en civilare som hade hängt på honom. Han hade inte det minsta lilla bevis för att han kört för fort. Min gudfar höll en bra bit över gränsen för att bli av med lappen.
Han nekade på plats. Dök upp ett brev där dom skrev att han kört så snabbt som snuten sa att han gjorde när han blev tagen. Han sket i det, sen dök det upp ännu ett brev där de skrivit ner hastigheten, men fortfarande så att han skulle bli av med lappen. Han sket i det också. Till sist kom där ett tredje brev där som skrivit ner hastigheten ytterligare, denna gång under gränsen för att bli av med lappen. Han betalade och va nöjd

En annan sak man kan göra (inte säker på att det är såhär längre) är att neka på platsen och skita i att hämta ut brevet som delger en misstanke om brott. Detta gick hur bra som helst innan de införde förenklad delgivning iaf.
Detta betydde iaf att man bara behövde hålla sig gömd i 2 år tills preskibtionstiden för brottet gick ut.
Om man inte hämta ut delgivningen så kom snuten och knacka på dörren för att delge en misstanke.
Jag har inte full koll på det här med förenklad delgivning, men jag vet iaf att de behöver bara ringa till en och fråga om det är du. Svarar du ja så är du körd, då kan de delge en misstanke

Hur som helst, testa att överklaga. Jag vet hur surt det är att vara utan lappen, så varje chans man får att slippa vara av med den tycker jag man ska ta.
Lycka till!