Audi a4 vs Volvo s40

Rigg0
22 november 2007 · 1 131 Inlägg

Kmr bli ny bil och Det blir förmodligen en Audi a4 1,8t. Men såg en Volvo s40 t4 idag.Inte lika snygg som audin, inte alls! Men den går väl bättre?

Ska jag hålla mig till Audin lr vore S40 ett bättre val?

Säg gärna vfr!

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Fredrik-79
22 november 2007 · 2 164 Inlägg

Vilken årsmodell gäller på respektive bil?

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Mido__
22 november 2007 · 276 Inlägg

jag är inte så insatt i volvo s40 men jag skulle hellre ha tagit audin mest pga att den är snyggare jag skulle aldrig köpa en bil som går bättre men är fulare. och a4:an är riiiiktigt snygg.. dessutom så e väl vad jag har förstått t4:an och 1,8T ungefär likvärdiga i prestanda skillnad är det ju om det hade vart en t5:a men som sagt inte så insatt

Volvo 360 GL "Douchebag" (1987)
Rigg0
22 november 2007 · 1 131 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
Vilken årsmodell gäller på respektive bil?

MVH

F

Nja, typ 96-98 på audin. Typ samma på s40.

För och nackdelar för respektive?
Audin ser mtk fräschare ut som sagt, å går juh rätt skapligt också va jag vet:)

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Mortalis VW-nörd?
22 november 2007 · 4 332 Inlägg

Bättre rostskydd på Audi, Vi Bilägare gav väl S40 2 eller 3 av 5 (testat av ett riktigt rostskyddsbolag) och audi ligger på 4-5. Iaf en nackdel/fördel

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 november 2007 · 10 427 Inlägg

Bättre att köpa en riktig Audi än en 'Mitsubishi' som ska likna en Volvo wink (mjeh mjeh mjeh)

Men S40 är rätt stiliga, bara att sätta på en 'riktig' grill gör mycket.

Rigg0
22 november 2007 · 1 131 Inlägg

steifan skrev:
Bättre att köpa en riktig Audi än en 'Mitsubishi' som ska likna en Volvo wink (mjeh mjeh mjeh)

Men S40 är rätt stiliga, bara att sätta på en 'riktig' grill gör mycket.

Hehe! tycker a4an är skön att köra och grymt fräsch! går att göra riktigt fin också dock!

Är det ett märkbart bättre drag om man sätter på ett öppet luftfilter och ett sport avgassystem? Typ från bsr, om det är bra grejer? Lr är det bara ljduet som blir skönare? smile

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
JoKKe Fortkörare
22 november 2007 · 99 Inlägg

A4 e väl mer kvalle o komfort. S40 T4 går mycket bättre o Fas 2 går att göra sjukt snygg med enkla medel enligt mig iaf.

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon
_Norrland_ Bilvårdstekniker
22 november 2007 · 766 Inlägg

Valde mellan dessa bilar när jag letade bil också men valde audin och det är jag glad för smile
Volvon ska ju som sagt gå bättre men audin har en klart högre kvalitetskänsla tycker då jag. Men det är ju du som ska ha bilen så åk och provkör båda modellerna så ser du vilken som du trivs bäst med smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Cruizr
22 november 2007 · 417 Inlägg

Köp Audin! Det skulle jag gjort om jag var du smile) Bättre kvalité!

mvh/Jocke

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 november 2007 · 10 427 Inlägg

..annars sparar du ihop ett par hundra tusen och köper den spritt nya A4:an som kommer nästa år (eventuellt nu? årsmodell 2008 iaf)

http://otctfc.com/UserFiles/Image/AUDI/A4%202008/Audi%20A4%202008%20F.jpg

jamennaa.. är ju inte den fulaste 'standardbilen' man sett direkt wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
22 november 2007 · 766 Inlägg

steifan skrev:
..annars sparar du ihop ett par hundra tusen och köper den spritt nya A4:an som kommer nästa år (eventuellt nu? årsmodell 2008 iaf)

http://otctfc.com/UserFiles/Image/AUDI/ … 08%20F.jpg

jamennaa.. är ju inte den fulaste 'standardbilen' man sett direkt wink

Neä rätt sjyssta big_smile
Såg en sån live här i umeå igår , mötte den två gånger som hastigast den hade tyska plåtar tongue

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
TheHumbleGangstas Gangsta medlem
22 november 2007 · 59 Inlägg

Nöjd med min s40 tongue, vet ej om A4 men har haft en audi S4 och den gick satans bra (dock en -01)

Akakapukko
22 november 2007 · 1 779 Inlägg

som ja såg nån skriva. en s40 går att få riktit fin med lite medel, e rätt nöjd med min iaf. den e lite speciellt, rätt deskret men drar ändå till sig blickar..

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
Rigg0
22 november 2007 · 1 131 Inlägg

_Norrland_ skrev:
Valde mellan dessa bilar när jag letade bil också men valde audin och det är jag glad för smile
Volvon ska ju som sagt gå bättre men audin har en klart högre kvalitetskänsla tycker då jag. Men det är ju du som ska ha bilen så åk och provkör båda modellerna så ser du vilken som du trivs bäst med smile

sant:)

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Akakapukko
22 november 2007 · 1 779 Inlägg

Rigg0 du kan få provköra min. big_smile

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
Pikey
22 november 2007 · 2 283 Inlägg

Om man jämför Orig. så. ENLIGT MIG! Sportigare snyggare och om du då har 190hk Audi så är den bra mycket vassare enligt några av mina polare som både kört min och orig. T4 i samma års.

Men visst det är helt upp till var och en men effektmässigt så enligt dem så är det stor skillnad mellan min och T4:an då min var den som hade bäst. Men bilar är individer, helt annorlunda.

R.I.P. Michael Jackson!
Rigg0
23 november 2007 · 1 131 Inlägg

akakaboto skrev:
Rigg0 du kan få provköra min. big_smile

Hehe:)

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
R_fused There is no replacement for displacement
23 november 2007 · 630 Inlägg

Tycker inte det är några fel på kvaliteten på s40:) Sen är det möjligt att Audin känns lite gedignare eller hur man ska säga, och om det dessutom gäller den äldre modellen av a4 tycker jag nog att s40n är minst lika snygg, inte bara för att jag har en själv. Köper du en fas2, dvs efter 01 så går t4an grymt bra redan orginal. Har svårt att tänka mig att en a4 1,8T skulle åka ifrån en sådan..
Sen hade jag undvikit 98orna om jag skulle köpa t4, många av dem har problem med styrboxen och de kan göra att de går dåligt, ryckigt mm.

Senast redigerat av R_fused (23 november 2007)

Pikey
23 november 2007 · 2 283 Inlägg

Köper du en fas2, dvs efter 01 så går t4an grymt bra redan orginal. Har svårt att tänka mig att en a4 1,8T skulle åka ifrån en sådan..
Beror på vilken motor A4:an har, har den 190hk drar den volvon enligt uppgifter från vänner då Audi räknar drivkraftshästar, dock gör inte Volvo det. Men kan säga att Volvon inte är slö heller!

Dessutom får man tänka på det att Volvo har mer utbud till delar till bilar jämfört med Audi, visst audi har mycket delar men det kostar därefter faktiskt hmm

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang