3499
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

615 Inlägg
4 januari 2009
Volvo__Mannen skrev:
Fizzer skrev:
Griffin skrev:
lite olämpligt att köra där kvällstid! de bor ju folk runt sjön.

riktigt fint med film och bilder från dagen! de var ju inte ens lite tråkigt att åka med isdäck. jag har ju sug för att modda min lite för iskörning nästa år big_smile

Mvh Mats

Lämpligare på kvällen, det är väl skridsko-åkare där på dagen.
Dom plogar ju upp bana för att man ska kunna köra så jag tror inte att dom störs...

jo men en öppen sjö så är de inte mycket som dämpar ljudet,

Jag kör hellre på kvällen när jag vet att man får, än riskerar att platta till nån liten unge på skridskor.
Konstigt nog så låter det faktiskt nästan ingenting, man hör inte bilarna på andra sidan banan när man står och kollar.
Senast redigerat av Fizzer (4 januari 2009)

Let's stance!

mickenyman.se
687 Inlägg
4 januari 2009
ååå va ja väntar o väntar. blir ju aldig sommar i detta jäkla land :S

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 januari 2009
Newman skrev:

nu ska vi inte vara sånna när vi har snö för en gångs skull wink

Jonas

615 Inlägg
4 januari 2009
SchumiSRM skrev:
När jag var där så såg jag en enda person på skridskor, var där 3 timmar skulle jag tro. Den som letar sig dit på skridskor vet nog inte vad den gör egentligen för isen är totalt obrukbar för skridskoåkning. Däremot var det 3 crosshojar där som chansade vilt att hinna före bilarna, vi var snuskigt nära en av dom med 245:an så de 3 hade lite taskig pejl på att det gör ont att bli påkörd av en bil i över 100 knyck. Får hoppas att det inte blir något sånt tok därute bara roll

Åfan, då kanske man skulle ta sig dit på dagen i morgon istället så kan man ju filma lite också big_smile

Let's stance!

Kanon..
1 473 Inlägg
4 januari 2009
Fizzer skrev:
SchumiSRM skrev:
När jag var där så såg jag en enda person på skridskor, var där 3 timmar skulle jag tro. Den som letar sig dit på skridskor vet nog inte vad den gör egentligen för isen är totalt obrukbar för skridskoåkning. Däremot var det 3 crosshojar där som chansade vilt att hinna före bilarna, vi var snuskigt nära en av dom med 245:an så de 3 hade lite taskig pejl på att det gör ont att bli påkörd av en bil i över 100 knyck. Får hoppas att det inte blir något sånt tok därute bara roll

Åfan, då kanske man skulle ta sig dit på dagen i morgon istället så kan man ju filma lite också big_smile

Ja kanske kan hänga me o fota lite också om jag inte ska åt andra hållet i landet o isrejsa...

Meister
6 763 Inlägg
4 januari 2009
Volvo__Mannen skrev:
Newman skrev:

Det kmr mer på torsdag tongue

Med.lem
3 759 Inlägg
4 januari 2009
camaro67 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Newman skrev:

Det snöar tydligen nu enligt min lur...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Meister
6 763 Inlägg
4 januari 2009
Mr_EmCom skrev:
camaro67 skrev:
Volvo__Mannen skrev:

Det snöar tydligen nu enligt min lur...

De säger min med. Den säger åxo att de är -18 så jag tänker inte gå och se om den ljuger eller ej tongue

136 Inlägg
4 januari 2009
Vart vid lången är det man åker in? Där vid badplatsen eller?smile Tänkte åka ut me polarn i morron o ta en titt

1 270 Inlägg
5 januari 2009
Dumma poliser vi mässan, förstörde min dag sad

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 januari 2009
J_Erixzzon skrev:

jaha, vad hände då?

Jonas

1 270 Inlägg
5 januari 2009
Volvo__Mannen skrev:
J_Erixzzon skrev:

jaha, vad hände då?

Neon rören inne i bilen lös för mkt så det vart grönt bakåt åå så fick man inte ha. Sen gnällde han på nått med skatten åå att jag gasa lite åå "sladda" tongue

236 Inlägg
5 januari 2009
Flawo0 skrev:
Vart vid lången är det man åker in? Där vid badplatsen eller?smile Tänkte åka ut me polarn i morron o ta en titt

Ni som vill köra på Lången, fråga dom som äger badplatsen innan,
annars kommer det bli som vanligt..
Vi va där i lördags kväll och åkte, det gick riktigt bra..

:]
469 Inlägg
5 januari 2009
Någon som ska köra på lången imorgon? smile

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 januari 2009
absolute_volvo skrev:
Någon som ska köra på lången imorgon? smile

Det vore ju skitkul.. kanske man ska prova smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Med.lem
3 759 Inlägg
5 januari 2009
Tid?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

271 Inlägg
5 januari 2009
J_Erixzzon skrev:
Volvo__Mannen skrev:
J_Erixzzon skrev:

jaha, vad hände då?

Neon rören inne i bilen lös för mkt så det vart grönt bakåt åå så fick man inte ha. Sen gnällde han på nått med skatten åå att jag gasa lite åå "sladda" tongue

Då tog de dig för nån vettig anledning då smile (med neon-röret)

102 Inlägg
5 januari 2009
Mr_EmCom skrev:
TurboKarlsson skrev:
JennyMicke skrev:
Btw. är det nån annan som har problem mä hugg och obalans, vibrationer( svårt o förklara) typ ratten och däcken när det är kallt ute?. v70 in va inte som hon skulle igår iaf. det kom ungefär 4 ggr.
men kolla alla däcken och allt omkring idag och så har hon stått i solen o tinat idag och inga problem alls då. Förslag?

Du har inte isklumpar fastfrusna i hjulhusen så hjulen hugger i där?

Det hände mig, blev ett islager i skärmkanterna så det skrapade som om jag hade 0 belägg när jag bromsade. Var bara sparka loss.

Ingen is vare heller sad. Men idag när vi va ut och åkte vart de bara värre och värre..så vi vet ju att de nå allvarligare fel. Hela bilen hugger och slår åt höger.  så fått förslag av mekaniker på drivknut, bussningar m,m. så var de nå annat som kunde va trasigt som inte syndes. så blir väl o lämna in te svartmekaniker tongue. //Jenny

"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 januari 2009
Går det bra med taskiga dubbdäck(ingen dubb, bara mönster) att åka på sjön med? ;D jag får kanske överge den idén tongue Men imorgon blir det säkert sladdning av diverse sort på diverse plats iaf.

"When innovation meets passion!"

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2009
Mechanimal skrev:
Går det bra med taskiga dubbdäck(ingen dubb, bara mönster) att åka på sjön med? ;D jag får kanske överge den idén tongue Men imorgon blir det säkert sladdning av diverse sort på diverse plats iaf.

Du vet väll hur de är på typ mässan när de blir riktigt polerat.. Det och lite värre kan jag tänka mig = okörbart tongue

Sök