4530
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

615 Inlägg
8 januari 2009
Griffin skrev:
Fizzer skrev:
SchumiSRM skrev:
Det är ju jättebra att alla tog hänsyn och inte körde kvälls/ nattid på Lången, det är ju skönt att vi slipper läsa om det i tidningen...eller inte!? Nu återstår det väl bara att se när bommar kommer upp då mad  Synd att allt roligt inte kan vara roligt med måtta så att alla kan fortsätta att ha roligt, nä det ska gasas mer och mer tills det skiter sig som vanligt. Sorgligt men sant tyvärr roll

Nu handlade det väl inte bara om nattetid utan även om dagtid att man inte kunde åka skridskor då för att det var bilar överallt tydligen..

Dem jag skulle vilja skälla på är dem som inte frågar ägarna till badplatsen innan dem kör. Och sen är det bara skitsnack från dem som klagar, man hör inte ett ljud förutom att det väser lite om däcken just när bilarna passerar förbi 20meter ifrån en. Så att dem inte skulle kunna snacka med varandra inne i sina hus är rent pensionärs-gnäll. Den där isen har plogats i 50år för bilkörning, tror inte att det bara slutar med en bom helt plötsligt, OM man nu frågar ägaren.

de spelar ingen roll om de är pensionärsgnäll! om folk inte gillar att de är bilar där hela nätterna och gnäller så är de ett problem och då blir de skit för alla som vill köra där!
alla gillar ju inte bilar och vi måste ju anpassa oss lite efter det!

Mvh Mats

Mm, men klagomålen rörde sig mest om de som kör på dagarna och motar bort skridsko åkarna och skidåkarna, det var en kort mening om att det hade körts sent i lördags natt, resen handlade om bilar som kör på dagarna över hela sjön.

Varför håller ni er inte bara till banan, ni som kör över hela sjön?

Men men vi får se, jag tror att jag och farsan ska iväg till ägaren kanske till helgen och göra upp ett schema vilka tiden man ska få köra, farsan har tydligen jobbat med tidigare ägaren, som är far till nuvarande ägare.

Och på tal om att anpassa, vad jag läste så hade Jörgen bara sett en(eller någon mer) skridsko åkare på flera timmar när bl.a Du var där och körde mitt på dagen, ta en liten funderare du också, det gör alltid gott.
Senast redigerat av Fizzer (8 januari 2009)

Let's stance!

Kanon..
1 473 Inlägg
8 januari 2009
Fizzer skrev:
Griffin skrev:
Fizzer skrev:

Nu handlade det väl inte bara om nattetid utan även om dagtid att man inte kunde åka skridskor då för att det var bilar överallt tydligen..

Dem jag skulle vilja skälla på är dem som inte frågar ägarna till badplatsen innan dem kör. Och sen är det bara skitsnack från dem som klagar, man hör inte ett ljud förutom att det väser lite om däcken just när bilarna passerar förbi 20meter ifrån en. Så att dem inte skulle kunna snacka med varandra inne i sina hus är rent pensionärs-gnäll. Den där isen har plogats i 50år för bilkörning, tror inte att det bara slutar med en bom helt plötsligt, OM man nu frågar ägaren.

de spelar ingen roll om de är pensionärsgnäll! om folk inte gillar att de är bilar där hela nätterna och gnäller så är de ett problem och då blir de skit för alla som vill köra där!
alla gillar ju inte bilar och vi måste ju anpassa oss lite efter det!

Mvh Mats

Mm, men klagomålen rörde sig mest om de som kör på dagarna och motar bort skridsko åkarna och skidåkarna, det var en kort mening om att det hade körts sent i lördags natt, resen handlade om bilar som kör på dagarna över hela sjön.

Varför håller ni er inte bara till banan, ni som kör över hela sjön?

Men men vi får se, jag tror att jag och farsan ska iväg till ägaren kanske till helgen och göra upp ett schema vilka tiden man ska få köra, farsan har tydligen jobbat med tidigare ägaren, som är far till nuvarande ägare.

Och på tal om att anpassa, vad jag läste så hade Jörgen bara sett en(eller någon mer) skridsko åkare på flera timmar när bl.a Du var där och körde mitt på dagen, ta en liten funderare du också, det gör alltid gott.

Vet inte hur det ser ut där men vore ju som sagt bra om man kunde hålla sig till en bit av sjön, kanske se till att parkera nån bil som barriär mellan skridskoåkare o bilar då jag gissar på att skridskoåkarna inte känner sig allt för trygga med att åka precis brevid sladdande bilar.

615 Inlägg
8 januari 2009
leksak skrev:
Vet inte hur det ser ut där men vore ju som sagt bra om man kunde hålla sig till en bit av sjön, kanske se till att parkera nån bil som barriär mellan skridskoåkare o bilar då jag gissar på att skridskoåkarna inte känner sig allt för trygga med att åka precis brevid sladdande bilar.

Ja visst vore det bra om man kunde skärma av, det tycker jag också. Dock tror jag att det blir väldigt svårt med tanke på upplägget av banan tyvärr hmm
Men å andra sidan så tycker jag inte att vi precis tar upp hela sjön, banan går precis utanför badstranden och sen bortåt åt vänster. Det finns goda ytor åt höger att åka skridskor med mera. Jag menar, banan har ju ändå plogats för bilåkare på lången i 50år nu. Så jag förstår inte varför det klagas, OM det nu inte är så att folk kör utanför bangränserna, vilket jag i så fall tycker är idiotiskt.

Let's stance!

597 Inlägg
8 januari 2009
Skogsby skrev:
Mr_EmCom skrev:
Skogsby skrev:
nej v70in som körde in i stolpen i helgen!
han påstår själv att den blev ramsne.

Åh fan gick de så illa?
Tja, nu kommer väll polisena vara som hökar där sad

tror inte det blir någon störe skilnad faktist! har det inte varit förut smile
man vet hur en cevil bil ser ut dels en blå vit-gul tongue
så det är rätt lugnt! dels är det ju roligare att köra runt allt annat på marieberg än på parkeringen det är lite samma sak om och om igen

Har en liten film på v70in när den sitter i stolpen! http://www.garaget.org/video/8ha74hguz77t
Senast redigerat av Tirkedal (8 januari 2009)

#silence i kill you#

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 januari 2009
Med tanke på dagens väder så BÖR det knappast köras på isen på ett bra tag endå så nu blir dom säkert nöjda ett tag.

Var redan förra helgen strax över gränsen att det var ok och ge sig ut.. är knappst bättre nu

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Med.lem
3 759 Inlägg
8 januari 2009
Tirkedal skrev:
Skogsby skrev:
Mr_EmCom skrev:

Åh fan gick de så illa?
Tja, nu kommer väll polisena vara som hökar där sad

så det är rätt lugnt! dels är det ju roligare att köra runt allt annat på marieberg än på parkeringen det är lite samma sak om och om igen

Har en liten film på v70in när den sitter i stolpen! http://www.garaget.org/video/8ha74hguz77t

Har vi kommit på vem det är än?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Bröderna bus
118 Inlägg
9 januari 2009
Mr_EmCom skrev:
Tirkedal skrev:
Skogsby skrev:

jag vet vem det är men känns lite dumt att hänga ut han här!

172 Inlägg
9 januari 2009
känns väldigt fel att ni sitter och diskuterar öppet om vem det är, den som är drabbad säger det om den vill.

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

597 Inlägg
9 januari 2009
Skogsby skrev:
Mr_EmCom skrev:
Tirkedal skrev:

jag vet med vem det är men som skogsby säger så är det inte någon ide att hänga ut han här!
kan även hända den bästa!

#silence i kill you#

"Unloaded"
1 557 Inlägg
9 januari 2009
stroma skrev:
känns väldigt fel att ni sitter och diskuterar öppet om vem det är, den som är drabbad säger det om den vill.

Jag håller fullständigt med. Så bryr jag mig iofs inte heller om vem som gjort det.

Vad fan hände med konbaneträff? Vi måste ju styra upp det på riktigt till nästa snöfall!

"When innovation meets passion!"

Kanon..
1 473 Inlägg
9 januari 2009
Mechanimal skrev:
stroma skrev:

Jag håller fullständigt med. Så bryr jag mig iofs inte heller om vem som gjort det.

Vad fan hände med konbaneträff? Vi måste ju styra upp det på riktigt till nästa snöfall!

Kör den på isen?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
9 januari 2009
leksak skrev:
Mechanimal skrev:
stroma skrev:

Kör den på isen?

Men oss stackare utan pengar till isdäck/riktiga dubbdäck då? Och det känns lite labilt med att ta något sådant på is, men jag har iofs ingen större erfarenhet av sjö/is-åkning så..

"When innovation meets passion!"

Kanon..
1 473 Inlägg
9 januari 2009
Mechanimal skrev:
leksak skrev:
Mechanimal skrev:

Kör den på isen?

Men oss stackare utan pengar till isdäck/riktiga dubbdäck då? Och det känns lite labilt med att ta något sådant på is, men jag har iofs ingen större erfarenhet av sjö/is-åkning så..

Ingen större skillnad mot att köra på fastlandet sålänge man inte kör på blankis.

136 Inlägg
9 januari 2009
julles skrev:
jupp.. jag vet det.. har själv haft ett samtal med en stolpe i lundby...

Jadu Hörde om det. Hur man nu lyckas med det.. Det är ju 50 o nästintill raksträcka där Lr va sägger du M? smile
Btw synd på bilen såg hur den såg ut efteråt^ tur att du klarade dej oskadd iaf=)
Senast redigerat av Flawo0 (9 januari 2009)

615 Inlägg
9 januari 2009
leksak skrev:
Mechanimal skrev:
stroma skrev:

Kör den på isen?

Precis vad jag har tänkt föreslå, det skulle vara perfekt.

Sen får man dela in klasserna så att de med riktiga isdäck/rallydäck kör i en klass och de utan i en annan.

Let's stance!

Jag rullar med stil
344 Inlägg
9 januari 2009
Flawo0 skrev:
julles skrev:

Jadu Hörde om det. Hur man nu lyckas med det.. Det är ju 50 o nästintill raksträcka där Lr va sägger du M? smile
Btw synd på bilen såg hur den såg ut efteråt^ tur att du klarade dej oskadd iaf=)

åker man i 70km/h och svänger lite för snabbt så..

136 Inlägg
9 januari 2009
julles skrev:
Flawo0 skrev:
julles skrev:

Det jag syftade på. Det är 50 där xD

Jag rullar med stil
344 Inlägg
9 januari 2009
Flawo0 skrev:
julles skrev:
Flawo0 skrev:

så kan det gå när det är halt ute

Med.lem
3 759 Inlägg
9 januari 2009
Tirkedal skrev:
Skogsby skrev:
Mr_EmCom skrev:

jag vet med vem det är men som skogsby säger så är det inte någon ide att hänga ut han här!
kan även hända den bästa!

Ja jag hade verkligen inte tänkt hänga ut någon!

Skulle bara vilja se bilder på skadorna.
Men ni har nog rätt, han får själv gå ut med den om han han vill.

Med.lem
3 759 Inlägg
9 januari 2009
julles skrev:
Flawo0 skrev:
julles skrev:

så kan det gå när det är halt ute

För att du körde förfort har inget med saken att göra?

Sök