2921
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 april 2009
attackhamster skrev:
myran skrev:
http://orb.skrotad.org/

kommer väl kanske dyka upp lite bilder där titt som tätt från kvällsaktiveter.. pm:a om någon bild ogillast av någon anledning.

gillar  alla noteringar på sidan smile

Lär bli flera.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

"Unloaded"
1 557 Inlägg
5 april 2009
Lite offtopic men Elmia sker ju snart, någon slags karavan inplanerad från Örebro månne, på lördagen vid lämpligt tidig tidpunkt? vet att det går en från Mjölby men det är ju nästan halva vägen till JKG från ORB.
Var det inte ett stort led från Eurostop förra året? Återigen; ursäkta för offtopic.

"When innovation meets passion!"

295 Inlägg
5 april 2009
eurostop känner även karavaner från andra städer till så varför inte köra som förra året Plantagen  parkeringen mitt emot Max går inte o missa om man svänger av motor vägen in mot Eurostop! första man ser är plantagen! mässtan känner inte så många till utefrån.. tänkte typ folk från etuna eller v-ås m.m sen är de bara knöligt för den att trockla sig in till mässan för att mötas upp.. Eurostop plantagen kanon!! eller? tid eller datum spelar mindre roll

om ja får bestämma så skulle ja köra typ 09.00 Lördag på plantagen dels så hinner alla LÅNGA köer som står utanför elmia runnigt igenom sen har man sparat sig lite lätt till kvällen me..

Med.lem
3 759 Inlägg
5 april 2009
Mechanimal skrev:
Lite offtopic men Elmia sker ju snart, någon slags karavan inplanerad från Örebro månne, på lördagen vid lämpligt tidig tidpunkt? vet att det går en från Mjölby men det är ju nästan halva vägen till JKG från ORB.
Var det inte ett stort led från Eurostop förra året? Återigen; ursäkta för offtopic.

Är väll intr så OT, det handlar ju om "träffar" i Örebro, vi ska ju "träffas" nånstans och sen glida ner till Elmia...

Jo förra året var det Eurostop, fast i år låter det som det blir på mässan.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

3 390 Inlägg
6 april 2009
Nu ska jag komma in och vara dum igen men ni har en Karavan tråd här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121419  smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Bröderna bus
118 Inlägg
6 april 2009
Vill inte förstöra något men, man får inte vistas på coop parkeringen efter kl 22 eller 23 då är det fina böter!

296 Inlägg
6 april 2009
Skogsby skrev:
Vill inte förstöra något men, man får inte vistas på coop parkeringen efter kl 22 eller 23 då är det fina böter!

Märkligt... Tycker de att det är bättre att stället är öde så inbrottstjuvarna får jobba ostört? Vi borde få betalt för att stå där och hålla vakt! smile

295 Inlägg
6 april 2009
taway skrev:
Skogsby skrev:

Märkligt... Tycker de att det är bättre att stället är öde så inbrottstjuvarna får jobba ostört? Vi borde få betalt för att stå där och hålla vakt! smile

lite onödigt skrivet kanske men men!

kan vi inte alla dra in ett brev till örebro kommun om att vi vill ha tillbaka stortorget tongue Unge bus åkan bra med ljus o så träffar man fler folk

296 Inlägg
6 april 2009
vw-mannen skrev:
taway skrev:
Skogsby skrev:

kan vi inte alla dra in ett brev till örebro kommun om att vi vill ha tillbaka stortorget tongue Unge bus åkan bra med ljus o så träffar man fler folk

Onödigt vet jag inte, man läser ju om inbrott på Marieberg väldigt ofta i tidningen men betalt behöver jag inte ha, det var på skoj smile Tycker bara det är märkligt att man inte får vara där. Är det bommar på den parkeringen också?

Seriösa träffar på Stortorget vore drömmen ja men det kommer nog inte att gå. Alternativt ska de säkert ha sjukt med betalt för att öppna för en träff. Det vore bra publicitet för oss motorintresserade, såvida folk kan hålla sig från att busköra inne i centrum... Stängdes inte torget för att boende klagade på att det lät för mycket på kvällar/nätter? De flesta av oss kör ju inte med originalavgas precis wink

Kanon..
1 473 Inlägg
6 april 2009
taway skrev:
vw-mannen skrev:
taway skrev:

Onödigt vet jag inte, man läser ju om inbrott på Marieberg väldigt ofta i tidningen men betalt behöver jag inte ha, det var på skoj smile Tycker bara det är märkligt att man inte får vara där. Är det bommar på den parkeringen också?

Seriösa träffar på Stortorget vore drömmen ja men det kommer nog inte att gå. Alternativt ska de säkert ha sjukt med betalt för att öppna för en träff. Det vore bra publicitet för oss motorintresserade, såvida folk kan hålla sig från att busköra inne i centrum... Stängdes inte torget för att boende klagade på att det lät för mycket på kvällar/nätter? De flesta av oss kör ju inte med originalavgas precis wink

Det är inga bommar nej, men som jag sa tidigare så är Marieberg syd vettigare tycker iaf jag.
Lite fräsiga ställen som BRL osv att ta kort framför o sådär big_smile

296 Inlägg
6 april 2009
leksak skrev:
Det är inga bommar nej, men som jag sa tidigare så är Marieberg syd vettigare tycker iaf jag.

Ja Babyproffsen är ju jättetufft! big_smile

På fredag ska jag ut iaf. Blir första träffen för mig i år.
Senast redigerat av taway (6 april 2009)

3 390 Inlägg
6 april 2009
Ang. stortorget så hade jag det som förslag till Garaget On Tour i sommras. Men då ska dom först besluta om man överhuvudtaget for tillåtelse till en träff. Bara ansökan har jag för mig kostade 600-700:-

Sen vad kostnaden för att få vara där är, efter att beslut tagits, har jag ingen aning om. Men tror inte någon privatperson är villig att lägga ut alla dessa pengar.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Kanon..
1 473 Inlägg
6 april 2009
taway skrev:
leksak skrev:

Ja Babyproffsen är ju jättetufft! big_smile

På fredag ska jag ut iaf. Blir första träffen för mig i år.

En babyblå bil framför babyproffsen, kan de bli bättre? big_smile

295 Inlägg
7 april 2009
a varför inte bra med parkering.. snygg parkering o allt samt platts för parkering på andra sidan me.. så varför inte!! typ utanför intersport.. o den biten.. sen övrig parkering rakt över gatan..

296 Inlägg
7 april 2009
Japp jag tycker vi siktar på att vara där i fortsättningen. Skönt med lite mer ljus också.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
7 april 2009
Visst är M-berg syd perfekt med sina parkeringsytor. Vet dock att fastighetsägaren inte är speciellt intresserade av att ha den nedskräpning och förstörelse som tillkommer.
Så om ni skall hållas där gäller det att det sköts och inte förstörs.
Annars kan ni nog räkna med i bästa fall bortkörning, i värsta fall skadestånd/böter. Det är trots allt privat mark.

296 Inlägg
7 april 2009
J-P-R skrev:
Visst är M-berg syd perfekt med sina parkeringsytor. Vet dock att fastighetsägaren inte är speciellt intresserade av att ha den nedskräpning och förstörelse som tillkommer.
Annars kan ni nog räkna med i bästa fall bortkörning, i värsta fall skadestånd/böter. Det är trots allt privat mark.

Absolut måste man sköta sig. Jag fattar inte varför folk inte kan lägga skräpet i en papperskorg eller i bilen istället för på marken. Dessutom skulle jag gärna se en tillställning där även passagerare är någorlunda nyktra. På en del tillställningar är det ganska mycket öl. Det hör inte ihop med bilkörning anser jag. Ser bara illa ut. Supa kan man väl göra på krogen senare på kvällen?

Vi får väl hjälpas åt att säga till folk som inte sköter sig. Burnisar på parkeringen vore också bra att undvika tror jag...

171 Inlägg
7 april 2009
Händer de nå i örebro i helgen.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

Kanon..
1 473 Inlägg
7 april 2009
J-P-R skrev:

Precis... man kan ju hoppas på att de som är skötsamma är de som orkar åka ut dit medans de andra stannar kvar på mässan.
Vore riktigt kul att kunna åka ut dit o kolla på fina bilar o våga ställa sin egen bil/hoj var som helst o strosa runt lite...

3 390 Inlägg
7 april 2009
Fast som någon skrev så blir det väl så att flyttar de "seriösa" till en annan plats så följer givetvis de andra efter... Är väl bara att ha en nolltolerans mot all buskörning m.m... Det räcker ju tyvärr inte med att klaga dagen efter på internet.

Vill vi få bort det måste det nog tas på en gång på plats...

Sök