Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Var ju tvungen att göra lite här med även om det inte var tänkt inför elmia, men ville iaf ha en schysst elinstallation med säkringarna, så blev lite här med
Ser skitbra ut Men jag funderade lite på fastsättningen av batteriet fram om du tänkt att ha det så framöver? Jag är lite osäker på om de gillar den lösningen med spännbandet vid besiktning. Jag kan ha fel bara en fundering. Ska bli spännande o se fortsättningen!
Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Snabbt förklarat hur du kan ersätta alla motstånden med ett. inte den enklaste formeln i just detta fallet men men.
Går i många fall att strunta i motstånd om man kopplar ett visst antal dioder tillsammans - då detta kommer ge samma totala motstånd.
Dock brukar det fungera bäst med ett motstånd per diod och skulle något gå sönder behöver man inte byta hela systemet.
Nja nu missförstår du nog hur jag menar. Du kan inte koppla många dioder om du seriekopplar dom. om du sätter ett motstånd och sedan paralellkopplar alla dioder har du inget problem ju och om nått går sönder skulle det vara vad..? lysdioder håller ganska länge enda som kan gå sönder är undermåliga lödningar.
man kan dock inte koppla på så enormt många på en enda resistor, då den kan brinna av, fast då ska det ju handla om ca 50-100 per resistor.
"Spännbandet" som sitter över batteriet satt över batteriet orginal så det ska väl hålla iaf, Diodrarna ska ingå i ljudbygget mer säger jag inte nu
Jag hade ingen att rådfråga om diodrarna och ett motstånd per diod vet jag funka fint, så då blevv det så
jag påstår inte att du ljuger, men jag har mycket svårt att tro att det där är sant.. båda våra saabar har batteriet fast skruvat med bult och en grej som "klämmer" mot batteriet.. så jag har svårt att tro att dom endast satte en rem på din bil...
det är väl inte konstigt att det tar lång tid när du gör det ordettligt och ja vet hur mycket annat du brukar kunna hitta på och du har många ideer i luften och du tänker jävligt mycket, men bra som faan blir de. föresten har ja inte hört någon om skinnet än men det borde väl komma snart