2338
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 203 760 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
569 Inlägg
5 juli 2010
krutmats skrev:
Tog en sån jäkla tid för jag hade 2 bekymmer, 
* dels så small det till från motorn och bilen gick på 300 varv och höll sig knappt vid liv [...]

Vad var det för något med motorn då? smile

Björn J - Projekttråd V40

37 Inlägg
5 juli 2010
Awesome bil! Brukar inte tycka om stylade Saabar så värst, men denna var snygg.

Ska bli kul att se den på WestCoast big_smile Känner killen som vann People Choise förra året ^^

1 892 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Motorn var så simpelt som IC-slang som hoppade av,  men jag trodde givetvis det var det värsta tänkbra, lätt för att ivra upp mig i onödan över ser verkar det som :S

Jasså vem vann People´s choise ifjol?
Ska bli kul, har aldrig varit där ens o tittat så detta ska bli skoj smile

5 089 Inlägg
5 juli 2010
krutmats skrev:
Motorn var så simpelt som IC-slang som hoppade av,  men jag trodde givetvis det var det värsta tänkbra, lätt för att ivra upp mig i onödan över ser verkar det som :S

Jasså vem vann People´s choise ifjol?
Ska bli kul, har aldrig varit där ens o tittat så detta ska bli skoj smile

det var en lokalbo som vanligt som vann people choise. Knappast värd priset men har man kompisar så har man smile

Syns där. kommer ställa ut min med:P

\Lindgren

1 892 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
trevligt trevligt då ses vi där, Trollhättan då har du inte långt dit, härligt för dig smile

1 964 Inlägg
5 juli 2010
har du börjat putsa på bilen än mats wink det är inte många dagar kvar nu smile

1 892 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Framrutorna är bytta, draget är borta, bromsarna är på och provkörda.
smile kvar är tvättning och polering och dammsugning och puts invändigt smile  Själv då?? big_smile

Think Better Cars
447 Inlägg
5 juli 2010
krutmats skrev:
Ja Fy fan vad skönt det är att ha det gjort nu!!
Tog en sån jäkla tid för jag hade 2 bekymmer, 
* dels så small det till från motorn och bilen gick på 300 varv och höll sig knappt vid liv,
och bekymmer2
*  bromsarna, dom var svampiga trots att jag luftat minst 25 gånger, vridit av 2 luftningsnipplar, plockat isär huvudbomscylindern för att se efter fel, Bytt huvudbromscylindern, och luftat 10ggr till :S

Tillslut efter samtal med Maptun så var problemet löst,
Bakoken satt på fel sida och därmed upp o ner, 
Men var inte tokgivet för dom sitter så högt upp så luftningsnipplarna lutar inte direkt nerååt så för mig var det inte giviet direkt,
Men irriterande var det!! för det har stulit en månad minst,

MEN som sagt nu är den fit4fight och ska ut på dom träffar som är kvar, och som sagt närmast WCMS i Vänersborg,
smile

Besiktningsmannen var skitbra!!  Skojade och pratade på och fråga en massa om bilen, var inga bekymmer alls big_smile   Men jag har varit nervös och oroat mig i nästan 3 år för besiktningen!!

Såg just en intervju av Jan Åke Jonsson på Tv4 ojoj vilken förebild!!

gött gött mats att den gick igenom men du fick inte ombesktning på dessa 2 grejor då tongue ?

heheheh smile ... verkar som du har även fått i gång din dator igen efter som du är innte på garaget big_smile
hahah tongue

eller kanske små smurfar hos någon annan tongue.... ja du får väl se om det blir någon bil träff i år för mig har lite utgifter på huset just nu heheh ett förråd som ska byggas innan vintern och sedan lite annat skoj som ska göras i vinter sedan tongue heheheh smile grattis till att den rullar nu på egna hjul smile

Mvh // Djem

171 Inlägg
6 juli 2010
Mats jag måste ta med 200an och kika in nån kväll på kaffe om du har tid. Har ju inte hunnit sett din i färdigt skick.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

1 892 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Jo jag fick ombesiktning på dom tvåorna men för mig så gick den igenom för jag hade väntat mig mycket värre saker ...  Helbilsgod...  mmm   så ombesiktning på hjulbultar och halvljus kan jag ta wink
Ja klart du ska komma förbi på en kaffe Magnus ! bara att höra av sig innan så jag är hemma smile
Hur har det gått med din 200?

Plåtis
948 Inlägg
6 juli 2010
2a på hjulbultar?  Vad var det som inte var bra med dom?

171 Inlägg
6 juli 2010
krutmats skrev:
Jo jag fick ombesiktning på dom tvåorna men för mig så gick den igenom för jag hade väntat mig mycket värre saker ...  Helbilsgod...  mmm   så ombesiktning på hjulbultar och halvljus kan jag ta wink
Ja klart du ska komma förbi på en kaffe Magnus ! bara att höra av sig innan så jag är hemma smile
Hur har det gått med din 200?

Jo då det har gott bra. Den är ju hel ännu, men börjar se lite sliten ut. Men nya chassit är underbart.

1 964 Inlägg
6 juli 2010
joo det är samma för min, tvätt utvändigt, damsugning mm =)men ska se om ja inte hinner göra det i dag senast i morgon smile

1 892 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Jag sanade hjulbultar, hade inter alla 5 på, ett slarvfel men     
1: jag var skitsen som vanligt och hade inte koll på dom bultar som var avskruvade,  Anledningen att jag hade 3 eller 4 bultar på hjulen var efter alla jäklöa luftningar så tyckte jag det var onödigt att ha alla bultar eftersom jag ändå skulle ta av dom snart igen (utan att ha kört bilen)  då måste jag bara tillägga att jag MINST har luftat ALLA sidor 20 ggr  :S
2:  Jag trodde faktiskt att bilen skulle klara sig med 3 eller 4 bultar genom besiktningen för det har jag hört andra som gjort.
Dumt men så är det big_smile

Fint med nytt chassi Magnus, när tävlar du nästa gång??

Ja jag hålelr på att tvätta den nu, ska ddammsuga, polera sätta dit sidokjolarna..  fullt upp nu
smile

171 Inlägg
6 juli 2010
Beror på den 22 aug är de tävling men innan dess är det action meet. Beror på om jag löser de med transport. köpte mig en skoda octavia som jag tänkte dra med. så nu är det bara däck som fattas.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 juli 2010
Kul med massa egna idéer smile

122 Inlägg
6 juli 2010
sablar så läcker Saab..... VARFÖR köpte jag en VOLVO???

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
6 juli 2010
Säger till dig Mats som jag sagt till Jimmy tidigare - passar det är ni välkomna in här på vägen till eller från Vänersborg. Hojta till så ser jag till att det finns fika! smile

Och - är jag i skick att ta mig ner tänkte jag försöka ta mässan också, just nu är jag inte i skick att ens ta mig till parkeringen men en dag i taget så får vi se hur det löser sig. smile

Ja, självklart också - GRATTIS till besiktningen! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

VW Ägare
1 011 Inlägg
6 juli 2010
Vi ses i helgen. big_smile

Henrik Eberlund

1 892 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Tack Ellen,  vilket fint erbjudande! Vi får se hur tidsplanen ser ut, men jag hoppas att du snart mår bättre!
Hur är det annars? går det bra med V40n?

Tjenare min elmia-granne smile
Jag har haft fullt upp med att få min besiktad sedan elmia, det är ju så man skämms, men det blir min första utställning efter Elmia smile  Men nu ska jag köra dit den smile
ses i helgen smile

Sök