SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage
  • 93 Följare
  • 1 168 183 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 maj 2015
JKDesign
13 februari 2015 · 4 442 Inlägg

Vafan du hade ju redan feta d2 bromsar? Var dom inget att ha eller fel färg på oken;)

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
krutmats
13 februari 2015 · 1 892 Inlägg

Inga fel på D2 bromsarna men Ny Samarbetspartner är MapTun och hur feta är inte dessssa??? tongue

krutmats
14 februari 2015 · 1 892 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/905/905-e3d9c5c011b83a281c833d818ebcaaea.jpg¨

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/905/905-d8f8b829cb096308967a4059d4208f20.jpg

JKDesign
14 februari 2015 · 4 442 Inlägg

krutmats skrev:
Inga fel på D2 bromsarna men Ny Samarbetspartner är MapTun och hur feta är inte dessssa??? tongue

Kommer fylla ut riktigt fint smile

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
JKDesign
14 februari 2015 · 4 442 Inlägg

krutmats skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/1/905/905-e3d9c5c011b83a281c833d818ebcaaea.jpg¨

http://www1.garaget.org/gallery/images/1/905/905-d8f8b829cb096308967a4059d4208f20.jpg

Väldigt intressant bild på helheten. Misstänker att detta är en gammal bild och att skärmar och front inte är original längre tongue

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
krutmats
14 februari 2015 · 1 892 Inlägg

Stämmmer  det är en jäkligt tidig bild .. bläddrade genom några mappar och tyckte dennna var lite rolig att se tillbaka på big_smile

JKDesign
14 februari 2015 · 4 442 Inlägg

Härligt! Kommer bli grymt!

Bredden på fälgarna talar sitt tydliga språk smile

Känns som det kommer bli battle mellan dig och mr.frank igen då han får sin breddad till elmia också 😉

Dock lär ju din få lite bättre fitment tack vare luften tongue

Senast redigerat av JKDesign (14 februari 2015)

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
krutmats
16 februari 2015 · 1 892 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/905/905-2f5e6e08ca2a9cc85668b8b3795a7af5.jpg
jag ser inte nånting som battttle  utan riktigt roliga byggen med egna ideeer
Och jag är nyfiken på att se hur Peter valt att bygga sin och vilka lösningar han har gjort .
Alltid kul att se nya byggen big_smile

Connyconny
16 februari 2015 · 276 Inlägg

Allt är väl en tävling jämnt??? Klart att de är!!! Finns den andra deltagaren i battlet på garaget???

kothethaman Byfåne
16 februari 2015 · 189 Inlägg

Galet projekt, kul att det är i närheten också! smile

Mazda Mx-5 (1992)
krutmats
16 februari 2015 · 1 892 Inlägg

Finnnns ingen batttttllle !! Inte för mig iallafalll..
Jag uppskattar allas byggen eller.modifikationer...stora som.små !!


Ja.ställdalen är ju flr fasen nästgårds big_smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 februari 2015 · 3 519 Inlägg

krutmats skrev:
Finnnns ingen batttttllle !! Inte för mig iallafalll..
Jag uppskattar allas byggen eller.modifikationer...stora som.små !!


Ja.ställdalen är ju flr fasen nästgårds big_smile

Och det kan jag intyga att du gör. I jämförelse med dina stora byggen mot mina små så är du alltid lika glad när man kommer och ska dona, haha

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
krutmats
16 februari 2015 · 1 892 Inlägg

StaticFreak skrev:

krutmats skrev:
Finnnns ingen batttttllle !! Inte för mig iallafalll..
Jag uppskattar allas byggen eller.modifikationer...stora som.små !!


Ja.ställdalen är ju flr fasen nästgårds big_smile

Och det kan jag intyga att du gör. I jämförelse med dina stora byggen mot mina små så är du alltid lika glad när man kommer och ska dona, haha

Ja men vi alla samlas ju runt ett gemensamt intresse. bilar motorer fordon stance orginal jänkare drifting japanbilar... men i grunden har vi samma intressse och vi bygger efter olika mål olika ideer och olika ambitioner..  jag är imponerad av allt för jag vet att ägaren elle byggaren har haft en egen vision , kommit på ideer och lagt massa energi på sin bil  i stort och i smått...
Det är det jag tycker är kul med allas byggen!!
I en utställning är det självklart kul att få pris. men jag bagelliserar aldrig något bygge eller någons idee.
Jag älskar bilar i alla dess former..

/ M

kothethaman Byfåne
16 februari 2015 · 189 Inlägg

krutmats skrev:
Finnnns ingen batttttllle !! Inte för mig iallafalll..
Jag uppskattar allas byggen eller.modifikationer...stora som.små !!


Ja.ställdalen är ju flr fasen nästgårds big_smile

Världen är liten big_smile

Mazda Mx-5 (1992)
JKDesign
16 februari 2015 · 4 442 Inlägg

krutmats skrev:

StaticFreak skrev:

krutmats skrev:
Finnnns ingen batttttllle !! Inte för mig iallafalll..
Jag uppskattar allas byggen eller.modifikationer...stora som.små !!


Ja.ställdalen är ju flr fasen nästgårds big_smile

Och det kan jag intyga att du gör. I jämförelse med dina stora byggen mot mina små så är du alltid lika glad när man kommer och ska dona, haha

Ja men vi alla samlas ju runt ett gemensamt intresse. bilar motorer fordon stance orginal jänkare drifting japanbilar... men i grunden har vi samma intressse och vi bygger efter olika mål olika ideer och olika ambitioner..  jag är imponerad av allt för jag vet att ägaren elle byggaren har haft en egen vision , kommit på ideer och lagt massa energi på sin bil  i stort och i smått...
Det är det jag tycker är kul med allas byggen!!
I en utställning är det självklart kul att få pris. men jag bagelliserar aldrig något bygge eller någons idee.
Jag älskar bilar i alla dess former..

/ M

Jag håller med och förstår dig fullt ut.

Dock kvarstår ju faktumet att det kommer stå 2 stycken 9-5or som är breddade och står på breda fälgar med stretchade däck. Visst det är ingen "battle", men ändå svårt att inte jämnföra byggena med varandra.

Fortsätt med jobbet du gör och stort lycka till inför kommande säsong! Hoppas på några pokaler till wink

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 februari 2015 · 3 519 Inlägg

JKDesign skrev:

krutmats skrev:

StaticFreak skrev:
Och det kan jag intyga att du gör. I jämförelse med dina stora byggen mot mina små så är du alltid lika glad när man kommer och ska dona, haha

Ja men vi alla samlas ju runt ett gemensamt intresse. bilar motorer fordon stance orginal jänkare drifting japanbilar... men i grunden har vi samma intressse och vi bygger efter olika mål olika ideer och olika ambitioner..  jag är imponerad av allt för jag vet att ägaren elle byggaren har haft en egen vision , kommit på ideer och lagt massa energi på sin bil  i stort och i smått...
Det är det jag tycker är kul med allas byggen!!
I en utställning är det självklart kul att få pris. men jag bagelliserar aldrig något bygge eller någons idee.
Jag älskar bilar i alla dess former..

/ M

Jag håller med och förstår dig fullt ut.

Dock kvarstår ju faktumet att det kommer stå 2 stycken 9-5or som är breddade och står på breda fälgar med stretchade däck. Visst det är ingen "battle", men ändå svårt att inte jämnföra byggena med varandra.

Fortsätt med jobbet du gör och stort lycka till inför kommande säsong! Hoppas på några pokaler till wink

Vad man fått se av Franks bygge här på Gorg så tycker jag att den knappt är breddad om man jämför med Mats. Men det är ju skitsamma egentligen. Bägge bilarna är grymma! Mats har iaf lagt ner sjuk mkt tid och pengar på bilen, så nu ska det bli kul att se det färdiga resultatet big_smile
Dock kommer inte jag ta mig ner till Elmia för att se bilen, kommer ha fullt upp med min egna bil, men hoppas jag får se den innan dess cool

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
MrFrank
17 februari 2015 ·

Staticfreak. Min bil ser bredare ut än vad den ser ut att vara. Vi har 2 helt olika byggstilar. Själv rullar jag på 11 tum bak med. Skall bli kul att se den på Elmia i påsk mats

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2015 · 3 519 Inlägg

MrFrank skrev:
Staticfreak. Min bil ser bredare ut än vad den ser ut att vara. Vi har 2 helt olika byggstilar. Själv rullar jag på 11 tum bak med. Skall bli kul att se den på Elmia i påsk mats

Jag förstod det smile
Jag vet ju även vad Mats kör på, men är tyst som en mus big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
MrFrank
18 februari 2015 ·

Förstår att du är tyst som en mus.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang