2639
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 208 333 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
569 Inlägg
6 februari 2009
Mats kommer aldrig att komma i mål, han har för många idéer för att det ska ta slut. Det kommer att stå en 9-5a parkerad strax innan mållinjen eftersom Mats har kommit på något nytt som bara måste göras. Att den hamnar på elmia tror jag helt på, men att en bil blir "färdig", har det någonsin inträffat i den här branchen? smile

Har du funderat något mer på railsen? Jag är inte helt säker längre på att jag tycker att du ska ha de kvar, kan nog bli snyggt oavsett hur du gör smile Mina kommer definitivt att få sitta kvar, eftersom jag tänkte ha kanoten på taket, men det behöver ju kanske inte du? smile

Björn J - Projekttråd V40

171 Inlägg
6 februari 2009
Gluttat igenom hela din tråd nu Mats. fan trodde inte det om dig faktiskt. Grymt imponerande av dig detta kommer bli så bra. Måste fan komma ner och kolla närmare på bilen. Sj ska min häck iväg på lack snart.

Fortsätt

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

LillNaisarn
6 februari 2009
Det är ett bra tag sen man kommenterade denna tråd men måste säga att jag gillar skarpt din lösning på tanklocket och huvemblemet. Man blir lika imponerad varje gång man kikar in i din tråd och ser vad du håller på med.

1 964 Inlägg
6 februari 2009
riktigt bra jobbat Mats big_smile blir imponerad varjegång du är i gång big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 februari 2009
Nu gäller det att vi springer ut i förådet och letar upp ett sådant emblem till Mats!
Har aldrig funnits nån Saab här hemma tyvärr, men finns säkert nån Saab-nörd här som har ett smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Soubee
7 februari 2009
Har läst mycket (orkade inte läsa allt idag) och det ser otroligt bra ut, emblemet blev kanon!
Bara jobba på i samma anda! smile

104 Inlägg
9 februari 2009
såg att du söker ett klassiskt märke.Ska höra med far vad han har i verkstan uppe i värmland lr hos min barndomsvän som fortf äger en saab med de emblemen på.Ge mig en vecka så har jag bättre info.

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

1 892 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Hillu hillu,  helgen har gåt och som vanligt har inte så mycket hänt under den tiden, men idag har jag fortsatt med bakluckan,   slipat  alla små rostpepplor, bakluckan är en uttsatt rackare :S 
Har slipat o grundat där jag slipat..
imorrn tänkte jag börja spackla lite..
Jobbar natt denna vecka, det gör tyvärr att man inte orkar såå mycket annat än jobba o sova, men en halvtimme häro där går att klämma in ;D
Jag hittade ett emblem på tredera nyss, men dett såg slitet ut,  vet inte om de går att kroma om??
Vill helst inte lacka dom.
Jaja jobbet väntar big_smile
Natti

1 964 Inlägg
9 februari 2009
låter spännade mats big_smile ja tycker du gör rätt i att sova när du jobbar natt , tror du mår bäst av de wink mvh Jimmy

glidare
105 Inlägg
10 februari 2009
Ska nog inte vara några problem att kroma om men de kostar rätt mycket säger dom som har gjort de.
Men ja har svårt att tänka mig att de blir några större pengar för ett par sånna emblem.

Vilken bil satt dom emblemen på? Min granne har nämligen en saab v4.
Av för mig okänd årsmod.

Kan kolla om de sitter såna emblem på den, isåfall kan du ju få dom mot en fraktkostnad eftersom han ändå skall skrota bilen.

MVH Myran

är dock ingen saab nörd big_smile

Rquired skrev:
men finns säkert nån Saab-nörd här som har ett smile

member off brownridge hellracers

1 010 Inlägg
10 februari 2009
shit va läckert! Grymt emblem!!

Hmm är de ovanliga? undra hur svårt det är att fräsa ut?
Om du vill så kan du skicka en bild rakt ovanifrån å sen lite mått så kanske jag kan cadda fram en modell som du kan lämna in för fräs...
PMa isf! smile

347 Inlägg
10 februari 2009
Härligt att se guben!!!
Har även jag tagit mig tid att läsa igenom helat tråden.. Du har många fräna och framför allt ovanlig  lösaningar och det är se som göra att du kommer att blie en av dom som kommer att stå "där framme" islutet av säsongen,,
Men glöm inte att jag kommer att stå bredvid dig ;-)

Det skall var brett....

1 892 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
I Löve emblemet!!  big_smile
Har köpt 2 st men det ena har jag lagt bort nånstans, det köpte jag innan jag ens hade köpt min första saab, redan då var planerandet igång.. Men skulle visst ta många många år innan jag ens börjat,

Ska ha en bra bild nånstans på emblemet,  ska kika tongue
Vad kul att du Sahlin tagit dig tid att läsa genom min tråd!!   Det uppskattar jag!!
Just hemkommen från jobbet :S  sova nu, ja tack smile

"Roger över, roger ut..."
Senast redigerat av krutmats (10 februari 2009)

Billjuds byggare
139 Inlägg
10 februari 2009
Jag har lagt ut några krokar på ett emblem jag med så får vi se om det ger något.
Ha det bra Mats så hörs vi big_smile

1 892 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Tack TK!!
Måste göra en ny förfrågan!!
Jag har lånat en långslip av en kompis, men skulle behöva ha en annan långslip, en med det "Vassa" kardborren,,  eller en med klammor så man kan klämma fast slippappret,
Kan nån hjälpa mig med detta, Har du en Långslip jag kan få låna??
Tyvärr hade UmeåBilfärg slut på denna produkt och den var restnoterad hos leverantören...
Tyvärr är det ganska bråttom med detta...
Mvh/Mats

171 Inlägg
10 februari 2009
Mats När blir man inbjuden på besök i garaget då?

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

8 Inlägg
10 februari 2009
Ruggit häftigt! Gått igenom hela tråden nu. Mycket lärorikt!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
10 februari 2009
Vet ju en gammelskrot där det står en hel hop med saabar, men det är ju en BRA bit härifrån...

Bilder därifrån finns här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … p;cat=5879

Gubben som äger stället är lite speciell, men absolut inte omöjlig om man bara är trevlig och ärlig, däremot har jag sett honom jaga bort tjuvar från området med en ton som INTE var trevlig alls... Annars tror jag absolut det går att hitta det du behöver där.

Ligger nära norska gränsen, om man följer E18 mot Oslo, har du någon i faggorna där uppe som kan tänka sig att ta sig an uppdraget  så ger jag gärna vägbeskrivning. (Alternativt någon som vill plocka upp mig här och hänga med dit så fixar jag det åt dig - har längtat upp dit i flera år nu men varit i för dåligt skick för att kunna köra dit!)

Kram / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 964 Inlägg
10 februari 2009
ja har en lång hand slip om det duger? men ja köpte min på biltema, kolla om dom inte har kvar dom i sitt sortement? mvh jimmy

3 295 Inlägg
10 februari 2009
krutmats skrev:
Tack TK!!
Måste göra en ny förfrågan!!
Jag har lånat en långslip av en kompis, men skulle behöva ha en annan långslip, en med det "Vassa" kardborren,,  eller en med klammor så man kan klämma fast slippappret,
Kan nån hjälpa mig med detta, Har du en Långslip jag kan få låna??
Tyvärr hade UmeåBilfärg slut på denna produkt och den var restnoterad hos leverantören...
Tyvärr är det ganska bråttom med detta...
Mvh/Mats

som ovan sa, det finns "handdrivna" såna på biltema, köpte en i somras när jag pyssla med min bil. Btw det blir skitbra med bilen!! wink

Sök