2180
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 207 288 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
Medlem 34530
908 Inlägg
20 maj 2009
krutmats skrev:
Kan/vill du prova med den nya gripen?   dän där mer aggresiva?? 
wink

Fixar det imorgon wink

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

född blåvit
624 Inlägg
20 maj 2009
Jag var helt inne på enfärgat typ subarublå, tills jag såg 6C...läckert smile

MEN jag vete fasen med gripen alltså..den passar liksom inte med de fräscha rena dekalerna..
Så 6C med enbart sponsordekaler!
Senast redigerat av dabby (20 maj 2009)

1 892 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Jag gillar det vita och det blåa,  vill helst inte ha silver då det enligt mig är vitt som gäller, men glad att alla säger vad dom tycker,
Och victor, jag tror jag 'ändrar mig angående den nya gripen, ska nog vara den där som du gjort,
Jag gjorde ett fynd och det är Pinnsvetsen, för bara 500:-   och lite blixljus och kabel o sånt big_smile du då Björn??
Men tycker det är jäkligt synd att MICRO läggs ner, för där har man alltid fått den hjälp man velat haft och mycket personligt, Jag kommer sakna MICRO !

569 Inlägg
21 maj 2009
krutmats skrev:
Jag gillar det vita och det blåa,  vill helst inte ha silver då det enligt mig är vitt som gäller, men glad att alla säger vad dom tycker,
Och victor, jag tror jag 'ändrar mig angående den nya gripen, ska nog vara den där som du gjort,
Jag gjorde ett fynd och det är Pinnsvetsen, för bara 500:-   och lite blixljus och kabel o sånt big_smile du då Björn??
Men tycker det är jäkligt synd att MICRO läggs ner, för där har man alltid fått den hjälp man velat haft och mycket personligt, Jag kommer sakna MICRO !

Jag tycker också att det är synd att Micro försvinner, mångfald är bra och de har har alltid haft så hjälpsam och trevlig personal i örebro. Jag köpte lite kabel, spraylim och sådan där dämpmassa på spray som jag tänkte prova på insidan av dörrsidorna. Kan man svetsa en reservhjulsbalja med pinnsvets? smile

Hur du än väljer att lacka bilen, så kommer den fortfarande vara grym och annorlunda!

Björn J - Projekttråd V40

1 964 Inlägg
21 maj 2009
fy faan så läcker 6 c är smile många nya ideer blir de hehehe smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 maj 2009
Välj 6C!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

167 Inlägg
21 maj 2009
Håller med 6C men luta upp gripen lite, ser baktung ut.

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

60 Inlägg
24 maj 2009
rolle är inte så jävla dyr.. har du kollat nå med han??

krutmats skrev:
Jag har ändrat mig angående blå kulör,
jag ska ha Subarus Blå.  Men frågan är om min lackare vill/kan göra ghostflames då jag inte har råd att skicka den till Rolle eller nån annan just nu, även om jag skulle vilja.. :S

TSW evolution is the shiit

60 Inlägg
24 maj 2009
varför måste du reg.besikta den för??? när ja besikta min gröna, som va röd från början, skrev dom bara att den var flerfärgad o lite gnäll för att dom var tvungna o trycka på lite extra knappar på apparaten..

VictorW skrev:
krutmats skrev:
Wow!!
Vad ska jag säga jag är så glad att ni engegerar er och speciellt Victor!

Jag är riktigt förtjust i sista bilden!
Det jag kan tänka mig är om det blir fel att jag har flygplanet fram o bak som emblem sedan gripen på sidan, men visst fan vore det coolt!

Den första bilden där det är helt blå tycker jag ser cleant ut och ger ett snyggt intryck.

Min största fundering är över reg. besiktning, går dom inte genom hela bilen då? allt som är fel blir anmärkning?   eller räcker det att dom gör reg. besikning av bara färgen som skriver den som flerfärgad?
För det är väl större chans att bilen inte går genom då jag gör en Reg.besiktning eftersom så mycket annat är gjort med bilen?? 
Drömmer mardrömmar om dagen D för besiktningen...

Det är bara kul att hjälpa till. Jag ville inte använda flygplanet, då jag har för mig att du skulle ha det på sidokjolarna eller är det ändrat. Kan göra om några bilder med flygplanet på. Har några ideer där big_smile

Men är det den helblå eller 5A som är intressantast??

// Victor

Medlem 34530
908 Inlägg
30 maj 2009
Har varit lite dåligt med bilder ett tag, men min dator kraschade i måndags. Så jag har fått sparka igång den gamla datorn big_smile

Här kommer en bild som visar vad Mats o jag kommit fram till...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/671798_q5zyei.jpg
Hoppas ni har bilden klar för er nu lol wink

// Victor

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"

569 Inlägg
30 maj 2009
VictorW skrev:
Har varit lite dåligt med bilder ett tag, men min dator kraschade i måndags. Så jag har fått sparka igång den gamla datorn big_smile

Här kommer en bild som visar vad Mats o jag kommit fram till...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/671798_q5zyei.jpg
Hoppas ni har bilden klar för er nu lol wink

// Victor

Det var ju precis sådär jag tänkte lol

2 788 Inlägg
30 maj 2009
Du har jobbat på riktigt bra här Mats! big_smile Verkligen inte mycket kvar nu alltså...tongue Lackförslaget 6C tyckte jag också var bäst, men skippa alla smådekaler! Alla ingrepp på karossen du har gjort är cleana, och det skulle förstöras genom att klabba på en massa dekaler :S Satsa på så mycket lack som möjligt och inga dekaler smile
Tycker att du ska köra samma sorts tema på huv mm. smile Vore häftigt om du kunde lackera om fälgarna också, så att de matchade lacken på bilen smile Annars är ju fälgarna snygga som de är (Dotz- fälgarna).

Hur som helst tror jag det kommer bli riktigt fint när du fått på lacken smile Ser fram emot det med spänning, lycka till!

1 270 Inlägg
1 juni 2009
6c såg inte allt för dumt ut big_smile kör på det wink

Medlem 34530
908 Inlägg
1 juni 2009
J_Erixzzon skrev:
6c såg inte allt för dumt ut big_smile kör på det wink

Det är sant, men hur det verkligen kommer att bli visar sig när bilen är klar wink

Tror inte att Mats kommer att visa så mycket mer innan bilen är klar. Det börjar ju närma sig nu big_smile Och lite måste han ju få hålla hemligt tills bilen blir klar cool

// Victor

569 Inlägg
1 juni 2009
Lite får man väl hålla hemligt, men blir det för mycket så åker jag förbi med lite mutor och en kamera :-D

60 Inlägg
5 juni 2009
men hur går de här då?? vill se hur den ser ut nuuu..

Medlem 34530
908 Inlägg
5 juni 2009
strongis skrev:
men hur går de här då?? vill se hur den ser ut nuuu..

Jag har ju lagt upp en bild, du får nog nöja dig med den ett tag wink

// Victor

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
15 juni 2009
Varför hålla allt hemligt? tongue Du kan väl fotografera en strömbrytare eller liknande som alla andra. big_smile

Men nu börjar jag bli riktigt nyfiken. tongue

Sök