6723
Sök

Pioneer Fungerar inne, men inte med stegen i bilen (Pioneer DEH-P9800BT)

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Tjenare, har av vissa skäl kört med min pioneer 6900ib fram tills idag då jag skulle stoppa in min Pioneer DEH-P9800BT
MEN det fungerar inte, stereon startar osv, men det blir ett jävla oljud i alla högtalare, (högt så man inte vill ha det på mera än några sekunder) ifall man tar ut alla lågnivåkablar och st
Sartar stereon med BARA remoten inkopplad så brummar det också i högtalarna.

Kör jag stereon inne i huset på 12V med en högtalare inkopplad på bilstereons effekt så fungerar det som det ska !

Alla steg osv fungrade ju innan med min 6900ib så det är inte stegen det är fel på...

Är remoten bränd / förstörd på min nya ?

eller vad i helvete är det som är fel ?
Senast redigerat av tsdi (1 december 2007)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 december 2007
Vad händer om du bara lägger 12V plus på remotekabeln?
Då ska det ju bara vara knappt hörbart brum om man har lite vajsing på jorden.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Du menar att man ger stegen kontinuelig remote ? (tar tex tjuv ström från plusen som går till steget och drar en liten sladd till remoten på steget ?)

Har inte provat det, men ska göra det imorgon då det är ljust tack för tipset, flera är välkommna smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 december 2007
Ja eller en kabelbit mellan 30 (konstant) på iso kontakten till remote är ju smidigare...

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 december 2007
Jadu, tror att det är någon intern säkring, kommer inte ihåg vilken, men det är inte den på baksidan i alla fall. För min hade liknande bekymmer.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

391 Inlägg
4 december 2007
har med jordning att göra,  se över din jordpunkt att den verkligen sitter i ramen och inte i några balkar,  ett bra ställe brukar vara under baksätet i bältesfästena,  skrapa plåtrent och på med koparpasta,    har vi tur fungerar det bra nu, har vi otur är det steget eller hu som jorden är bränd på,  bara att använda uteslutningsmetoden,  // Andreas

16 197 Inlägg
4 december 2007
tror att de e bränd signaljord på stereon.. har haft de problemet själv förut..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
tror att de e bränd signaljord på stereon.. har haft de problemet själv förut..

Jo jag tror det är detsamma ! hmm FAN alltså, vad borde det gå lös på att laga ? har ingen lust att köpa en ny, eller går det på garantin ? den är trotsallt ny tongue

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
andreasl skrev:
har med jordning att göra,  se över din jordpunkt att den verkligen sitter i ramen och inte i några balkar,  ett bra ställe brukar vara under baksätet i bältesfästena,  skrapa plåtrent och på med koparpasta,    har vi tur fungerar det bra nu, har vi otur är det steget eller hu som jorden är bränd på,  bara att använda uteslutningsmetoden,  // Andreas

Det är i säkerhetsbältes bultarna, mätte jorden och den var så bra det går att få den ! tongue

230 Inlägg
4 december 2007
tsdi skrev:
andreasl skrev:

Det är i säkerhetsbältes bultarna, mätte jorden och den var så bra det går att få den ! tongue

0 ohm mellan jordpunkten och minuspolen?

Second place is the first loser

391 Inlägg
5 december 2007
tsdi skrev:
andreasl skrev:

toppen använd då uteslutningsmetoden så slpper du fundera.

// Andreas

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
empe skrev:
tsdi skrev:
andreasl skrev:

0 ohm mellan jordpunkten och minuspolen?

Mja eller typ 0,2 eller vad det nu blev, men så vart det även om man la ihop mät instrumentets stift med varandra, jaja får försöka fåtag i en ny stereo och se om det är den det är fel på smile

391 Inlägg
6 december 2007
mja hur har det gått då?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
andreasl skrev:
mja hur har det gått då?

Inte alls, bra ifall jag orkar så tar jag tag i det idag efter skolan, men jag har minimal lust att riva ner allt igen och börja om, för det är enda lösningen jag ser, eller iofs jag kan prova med en annan stereon, och ifall det fortfarande är konstigt då så måste det ju nästan vara lågninvåkablarna, eller strömmatningen till huvudengeten (orginal iso)

391 Inlägg
7 december 2007
tsdi skrev:
andreasl skrev:
mja hur har det gått då?

Inte alls, bra ifall jag orkar så tar jag tag i det idag efter skolan, men jag har minimal lust att riva ner allt igen och börja om, för det är enda lösningen jag ser, eller iofs jag kan prova med en annan stereon, och ifall det fortfarande är konstigt då så måste det ju nästan vara lågninvåkablarna, eller strömmatningen till huvudengeten (orginal iso)

om det fortfarande är konstigt tror jag det är steget = (

Egenföretagare
2 496 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
andreasl skrev:
tsdi skrev:
andreasl skrev:
mja hur har det gått då?

om det fortfarande är konstigt tror jag det är steget = (

Jo det kan ju vara det, men då skulle det i sånna fall även vara monosteget då ?
För även det är cp  hmm

16 197 Inlägg
7 december 2007
ta å dra en smal ,typ 0,75-1,5 mm2 kabel ifrån minus på lågnivån(yttre "skärmen") till chassit på stereo å den därifrån till jord på bilen..  de blev ja tvungen å göra på chevan.. (brände signaljorden på vår HU)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Egenföretagare
2 496 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
ta å dra en smal ,typ 0,75-1,5 mm2 kabel ifrån minus på lågnivån(yttre "skärmen") till chassit på stereo å den därifrån till jord på bilen..  de blev ja tvungen å göra på chevan.. (brände signaljorden på vår HU)

Okej tack så mycket, blir väll till att fixa med allt detta ikväll då om man orkar och kan låna garaget smile

zputnic
7 december 2007
Provat att gaina ned stegen, känns som du har högre utnivå på rca kontakterna med 9800bt jämnfört 6900ib. Så att du nu i sådana fall överstyr stegen?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
zputnic skrev:
Provat att gaina ned stegen, känns som du har högre utnivå på rca kontakterna med 9800bt jämnfört 6900ib. Så att du nu i sådana fall överstyr stegen?

Nej men det är 5v på båda spelarna, och gainen står på knappt hälften så hmm
Men jag ska prova jorda som evilaudio sa smile

Sök