fönster tittare. läskit som fan ! uppdaterad

webdiddy Digital Designer
2 december 2007 · 198 Inlägg

megaman_k skrev:
Svårt med webkamera när det är så mörkt nuförtin.

Det finns flera som har mörkerseende.

"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.
Seat Leon 2.0 TFSI FR "bLaCk WiDoW" (2007)
Robbin_V90 Elektriker/Montör
2 december 2007 · 534 Inlägg

Om du skall sätta upp en webkamera (finns ju med nattläge) måste du sätta upp en "området är övervakat"-skyllt. Annars kan du åka på det.. Eller har jag helt fel... Man får ju inte filma hur man vill... Stå inne med en kamera eller sätt dig i skogen med en riktig kamera.. Läskigt iaf...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
webdiddy Digital Designer
2 december 2007 · 198 Inlägg
"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.
Seat Leon 2.0 TFSI FR "bLaCk WiDoW" (2007)
webdiddy Digital Designer
2 december 2007 · 198 Inlägg

Robbin_V90 skrev:
Om du skall sätta upp en webkamera (finns ju med nattläge) måste du sätta upp en "området är övervakat"-skyllt.

Man ju dra en vit lögn där man säger att man inte visste att den var på, dessutom tror jag inte att fluktaren ifråga kan läsa skylten i mörkret.

"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.
Seat Leon 2.0 TFSI FR "bLaCk WiDoW" (2007)
alain www.bimmerpower.org
2 december 2007 · 3 995 Inlägg

Tänk på vad han gör när han tittar, fömodligen var det natt, men det finns folk som gör det helt öppet, även i spårvagn eller bussar. det skulle behöva gå genom en hjärn operation som idag existerar.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
PG Avstängd
2 december 2007 · 298 Inlägg

Brrrr scary shit smile

kollar man på avtrycken så ser det ut som 2st personer.
dom ena avtrycken är räfflade och dom som står mot fönstret är inte det.

det ser även ut som liraren är hjulbent,tycker det ser ut som att avtrycken är vinklade,eller så lurar man sig av bilden.
garanterat ingen tjej av skoavtrycken att dömma.
tippar på att det antingen är det en utvecklingsstörd eller nån annan dåre.

kall måste personen vara.
en normal person som står och kollar in hos nån annan hade blivit minst lika rädd som du blir när du kollar ut.
personen saknar alltså rätt många spärrar.

låt polisen sköta det där då det inte är normal person du har att göra med.

fan man kanske skulle bli detektiv haha wink

Senast redigerat av PG (2 december 2007)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 december 2007 · 5 753 Inlägg

kanske nån polare som skulle kolla om du var hemma eller nått?? bara en tanke som slog mig smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Thorssa
2 december 2007 ·

Robbin_V90 skrev:
Om du skall sätta upp en webkamera (finns ju med nattläge) måste du sätta upp en "området är övervakat"-skyllt. Annars kan du åka på det.. Eller har jag helt fel... Man får ju inte filma hur man vill... Stå inne med en kamera eller sätt dig i skogen med en riktig kamera.. Läskigt iaf...

Det räcker inte med en skylt. För att övervaka allmänt område med videokamera måste du ansöka om tillstånd vilket är vädigt svårt att få för en privatperson. En som jag arbetade med fick tillstånd efter att henns bildäck blivit sönderskurna vid ett flertal tillfällen.

PG Avstängd
2 december 2007 · 298 Inlägg

_Glenne_ skrev:
kanske nån polare som skulle kolla om du var hemma eller nått?? bara en tanke som slog mig smile

nån polare utan mobil isåfall
vilka har inte mobil i dagsläget smile?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 december 2007 · 6 170 Inlägg

Skaffa en logitech webcam för ett par hundra så kan man dra ner ett program från deras sida (funkar med alla deras cams men en dyrare ger bättre bildkvalitet wink ) som spelar in på datorn så fort nånting rör på sig framför cammen.

Behöver ju inte vara en logitech-cam heller men det är iaf dom jag vet säkert att det funkar med.

Har själv en M$-cam och har inte hittat något liknande program till den så jag blev lite sur när jag såg att logitech har gjort ett sånt program till sina cams (brukar köpa logitech-grejor till datorn annars eftersom jag vet att det är bra grejor)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
henkeboy77
2 december 2007 ·

upp med över vaknings kamran eller camen till datorn!! och få reda på vem fan det är!!

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 december 2007 · 5 753 Inlägg

PG skrev:

_Glenne_ skrev:
kanske nån polare som skulle kolla om du var hemma eller nått?? bara en tanke som slog mig smile

nån polare utan mobil isåfall
vilka har inte mobil i dagsläget smile?

kanske glömde mobilen hemma, eller i bilen eller kanske så enkelt att personen inte hade några pengar på mobilen för tillfället... vad vet jag smile  kan ju vara nån polare iaf... inte säkert att det är nån läskig snusk gubbe/kärring ju tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Robbin_V90 Elektriker/Montör
2 december 2007 · 534 Inlägg

webdiddy skrev:

Robbin_V90 skrev:
Om du skall sätta upp en webkamera (finns ju med nattläge) måste du sätta upp en "området är övervakat"-skyllt.

Man ju dra en vit lögn där man säger att man inte visste att den var på, dessutom tror jag inte att fluktaren ifråga kan läsa skylten i mörkret.

Spelar väl ingen roll om fluktarn ser den.. Bara den sitter där.. Men det var tydligen inte så enkelt. Man var visst tvungen att ha tillstånd... Kan inte fastighets ägarn fixa det då??
Undra om han/hon varit där innan snön kom också??
Lycka till hur du än gör...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
PG Avstängd
2 december 2007 · 298 Inlägg

_Glenne_ skrev:

PG skrev:

_Glenne_ skrev:
kanske nån polare som skulle kolla om du var hemma eller nått?? bara en tanke som slog mig smile

nån polare utan mobil isåfall
vilka har inte mobil i dagsläget smile?

kanske glömde mobilen hemma, eller i bilen eller kanske så enkelt att personen inte hade några pengar på mobilen för tillfället... vad vet jag smile  kan ju vara nån polare iaf... inte säkert att det är nån läskig snusk gubbe/kärring ju tongue

jo men va fasen då säger man väl till att man har varit utanför lägenheten och kollat
när man väl får tag på personen.

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
3 december 2007 · 1 781 Inlägg

Eller så skickar man in en ansökan om tillstånd för videoövervakning, med bilderna av fotavtrycken så skulle det nog vara enklare att få tillståndet.. faktum är ju att det är bevis, om att det finns någon/några som står och tittar på dig/din flickvän/fru om nätterna

Team Insane Racing
_fillan_ med lem
3 december 2007 · 1 925 Inlägg

henkeboy77 skrev:
upp med över vaknings kamran eller camen till datorn!! och få reda på vem fan det är!!

säger detsamma,  !! det skulle jag gjort direkt smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
SwenssonGTI
3 december 2007 · 358 Inlägg

riktigt läbbigt !

GrebyAxel
3 december 2007 · 524 Inlägg

ett par skoavtryck utanför fönstret är inga bevis...

Pikey
3 december 2007 · 2 283 Inlägg

Robbin_V90 skrev:
Om du skall sätta upp en webkamera (finns ju med nattläge) måste du sätta upp en "området är övervakat"-skyllt. Annars kan du åka på det.. Eller har jag helt fel... Man får ju inte filma hur man vill... Stå inne med en kamera eller sätt dig i skogen med en riktig kamera.. Läskigt iaf...

Det är bara att säga att du filmar där inne, det är när du filmar utifrån då du har kameran utanför.

Sen om ni säger: "Men de har ju sånna skyltar i affärer" så är det för att det är nästan en allmän plats och det är inte ditt hus/lägenhet/rum etc.

Vet detta då min pappa och mamma har en affär och känner till reglerna med att ha kameror uppe.

R.I.P. Michael Jackson!
henkeboy77
3 december 2007 ·

och tråkigt nog så kan du inte få tillstånd och se använda inspelningen som bevis heller....men då vett du vem det är vartfall....så får du ta han på bar gärning ute ifrån eller det gamla goda sitlen....boll trä jakt:Dsmile fan vad det finns konstigt folk runt oss som msn inte vett om!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang