Tråkigt när folk inte kan betala sina skulder!

Mellqvisten
19 december 2007 · 279 Inlägg

968turbo skrev:

Mellqvisten skrev:
r

968turbo skrev:

Ja vad ska man säga... Undanflykterna fortsätter. Men om du bytte bort hojen kan du ju inte fixat felet på förgasarna. Jag är fortfarande helt övertygad att en synkning var det enda som skulle behövas. Förgasare blir nämligen inte "skrot" efter 3000 mil.

Det är ju bra att denna tråd ligger ute så alla kan se hur du utför dina affärer. Hoppas att du sköter dina affärer på ett snyggare sätt i framtiden!

//PG

haha ja mina affärer e d inga bekymmer för,efter affären me dej så har ja insett att d e likabra o skriva kvitto,o mcn hade att gått mer än 3tusen så om du hfar bytt förgasare ngn gång d har ja ingen aning om,.
Så håll gärna kvar tråden för min del för då ser folk va bra du oxå e o göra affär med.ha d fint o lycka till.

Nu får du ge dig. Håll dig till sanningen någon gång! Hojen hade 3300 mil när jag sålde den till dig och det fanns inte en repa på den. Det var två märken på tanken som var 1 mm i diameter. Jag har mycket svårt att tro att inte mätarställningen inte skulle stämma. Jag hade inte bytt förgasare under tiden jag har haft cykeln. Dessutom var det när jag kom ner till Grums som hojen börja gå illa på låga varv, det hade den inte gjort tidigare.
Du kollade, provkörde och godkände hojen i det skick den var när affären gjordes. Jag talade om att den gick illa på låga varv och att förgasarna behövdes kollas över. Vad har jag gjort för fel då?

Sen är det ju så att jag hittade massor med skavanker när jag kom hem på din BMW som jag bytte åt mig, och dessa har jag inte ens nämn något om än. Jag vill inte att denna tråd ska sjunka lägre än vad den är nu... Så jag tycker att du ska inse att du inte skött denna affär speciellt bra. Som tur är så har jag också lärt mig att man ska ha kvitto på allt. Speciellt om när man gör affär med sånna oseriösa personer som Mellqvisten!!!

//PG

tål du inte o få höra tillbaka så vrf starta du tråden om den e så låg? har ingen aning om va långt den gått så ja säger inge om den..har bara sagt att den gick som en kratta o dom ja skicka den te sa att d inte va ngt man bara ställde in utan att den skulle bytas ut..punkt slut...o frågar folk så svarar ja dom så vill du inte ha tråden kvar får du väl ta bort den,mej kvittar d..o ja skiter i om d va nå repor eller inte på hojjen för d hade lixom inge me o göra hur den gick...ja d fanns säkert nån skavank på bmwn me men d gör d alltid om man köper bil o ja visste nog inte om nå fel utom dom ja sa till dej..ha d bra

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
klinder ...
19 december 2007 · 227 Inlägg

Jag antar att du inte hade haft skriftlig kontakt med honom innan affären, då det ser ut som han knappt vet något om den svenska gramatiken...

Känns dock som detta är din "vinst" då alla hans argument sög hårt. Spec, om han inte sagt något till dig innan om hojen!

Senast redigerat av klinder (19 december 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
MrTurbo Better than God \o/
19 december 2007 · 1 882 Inlägg

Minns jag inte helt fel är "någon" fortfarande skyldig mig 6000:- för en MC. Sen ca 10 år tillbaka, får man lägga på ränta tro....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
968turbo PG
20 december 2007 · 15 Inlägg

MrTurbo skrev:
Minns jag inte helt fel är "någon" fortfarande skyldig mig 6000:- för en MC. Sen ca 10 år tillbaka, får man lägga på ränta tro....

Visst är det tråkigt... Det känns ju som om att Mellqvisten tänker betala mina pengar heller. Så vi kan nog känna oss lika blåsta både du och jag... sad Nu har det förvisso bara gått ett år för min del.

En god jul kanske kan få oss på bättre humör! smile

//PG

Porsche 968 Turbo CS "Sally" (1994)
Porsche 911 (996) turbo "9ff Molly" (2001)
Mellqvisten
8 januari 2008 · 279 Inlägg

MrTurbo skrev:
Minns jag inte helt fel är "någon" fortfarande skyldig mig 6000:- för en MC. Sen ca 10 år tillbaka, får man lägga på ränta tro....

trodde nästan du mena att han blåst dej me på en mc...o förresten trådskaparen så va d inte ens ja som provkörde den som du skrev o du sa att d bara va o justera förgasaren o d förlita ja mej på..så gnäll på i denna tråden du,bryr mej inte om va dina polare skriver om mina argument ja vet iaf va dumt d va o byta te sig mcn..ha d fint

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
__r0b1n
8 januari 2008 · 726 Inlägg

968turbo skrev:
Hej!

Tänkte kolla läget hur ni ställer er till att "hänga ut" medlemmar från garget.org som inte gjort rätt för sig i samband med en bilaffär. Jag tycker att det är förjävligt när man inte kan lita på folk som säger att de ska betala så fort de får möjlighet och sen skiter i det.

Jag har gjort en bilaffär med en kille som är mycket aktiv på denna sajt, men han vägrar att prata med mig, han svarar inte på PM och han svarar inte när jag ringer och så vidare. Jag antar att det är för han inte vill betala. Nu är det inte så mycket pengar det handlar om utan några tusenlappar, men jag tycker allafall att det är så sjukt dåligt att folk inte kan göra rätt för sig.

Därför fundera jag på att hänga ut personen på detta forum. Vad tycker ni om det?

//PG

håller med vissa föregående om att du ska säga vem det är så folk kan akta sig från att göra affärer med honom/henne om personen i fråga inte kan göra rätt för sig

SOLFILM Ocean Race NR:1
8 januari 2008 · 475 Inlägg

__r0b1n skrev:

968turbo skrev:
Hej!

Tänkte kolla läget hur ni ställer er till att "hänga ut" medlemmar från garget.org som inte gjort rätt för sig i samband med en bilaffär. Jag tycker att det är förjävligt när man inte kan lita på folk som säger att de ska betala så fort de får möjlighet och sen skiter i det.

Jag har gjort en bilaffär med en kille som är mycket aktiv på denna sajt, men han vägrar att prata med mig, han svarar inte på PM och han svarar inte när jag ringer och så vidare. Jag antar att det är för han inte vill betala. Nu är det inte så mycket pengar det handlar om utan några tusenlappar, men jag tycker allafall att det är så sjukt dåligt att folk inte kan göra rätt för sig.

Därför fundera jag på att hänga ut personen på detta forum. Vad tycker ni om det?

//PG

håller med vissa föregående om att du ska säga vem det är så folk kan akta sig från att göra affärer med honom/henne om personen i fråga inte kan göra rätt för sig

Om du läser lite längre upp, så hade du nog märkt att personen ifråga han vll hänga ut, redan finns med i själva tråden!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
chrizz Administratör
8 januari 2008 · 11 783 Inlägg

Får nog anse det här vara ett personligt ärende. Ta det med polisen om du känner dig blåst...

Fram tills att någon blivit dömd så är alla oskyldiga så som jag ser på det och ingen förtjänar alltså någon så kallad "uthängning". Du kan själv åka dit på en uthängning dessutom. Det kallas förtal och är straffbart... så jag rekommenderar dig att inte blanda in en hel community. Ta det med polisen och låt honom ta sitt straff om han nu visar sig har gjort något brottsligt.

Låser härmed den här tråden.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang