Spridare till volvo 850???

Lenholm
9 december 2007 · 101 Inlägg

Tjennare funderar på att trimma bilen lite till med andra spridare skulle vilja ha lite köp och monterings råd och var man kan köpa dom och hur mycket mer effekt det blir???

tacksam för svar....

Marlboroman
9 december 2007 · 8 228 Inlägg

Att enbart byta spridare ger ingenting. Såvida du inte har chip / mappning som kräver större spridare så är det bortkastade pengar.

Bryt bort skyddet över spridarna och lossa kontakterna. lossa de 2 10mm bultarna som håller fuelrailen. Dra loss den från insuget och dra loss spridarna. Sätt i de nya (med nya o-ringar såklart samy nya tätningar mot insuget)i fuelrailen, tryck fast den igen i insuget, dra åt bultarna. Sätt tillbaks kontakterna och skyddet, sen har du bytt spridare.

Köpte mina från www.pure-pf.com

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Lenholm
9 december 2007 · 101 Inlägg

Okej....då vet jag de har ett chipp i min 850, skulle väl ge 285-290hk med chippet sa han som jag köpte det av lät rätt mycke för bara ett chipp, tror du jag skall sattsa på större spridare??????

freddeboyen
9 december 2007 · 106 Inlägg

Lenholm skrev:
Okej....då vet jag de har ett chipp i min 850, skulle väl ge 285-290hk med chippet sa han som jag köpte det av lät rätt mycke för bara ett chipp, tror du jag skall sattsa på större spridare??????

kolla vad de är för färg på spridarna när du tar bort do msen kan du söka på bosch numret på google så får du säkert upp fakta om dom.

billy IT-Tekniker
9 december 2007 · 376 Inlägg

Nej du behöver inte större spridare till chippet.. original räcker..

Chippet ger förövrigt runt 250 - 270 hk beroende på motorns skick osv.

Senast redigerat av billy (9 december 2007)

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang