3939
Sök

Hjälp med att trimma en B20?

Skruvare
57 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
#1
jag hade tänkt mej att trimma en B20.
vill ha ut ca 150hk.
vad behöver jag göra?
måste jag byta vev och kolvar?

en cykel utan kedja är som en fjortis utan string

221 Inlägg
11 december 2007
#2
nope typ bara plana toppen o porta sätta på webrar o extraktor o lite sånt !


Smålänning
7 887 Inlägg
11 december 2007
#3
K eller R-kam, beroende på vad för karaktär du vill ha på motorn, matchportat insug, kanske porta toppen med... dock inte nödvändigt för 150 hk, Weber 40 eller 32/36 eller annat av motsvarande sort.
Då bör du hamna därikring.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
15 december 2007
#4
Icke 32/36DGV eller 40DCO/E, snarare 36/36DCD och 45DCO/E.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

155 Inlägg
15 december 2007
#5
Snik-turbo?

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 december 2007
#6
köp ett turbo förgasar kit till 240 å sätt dit tongue men lättast är ett par webrar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
15 december 2007
#7
Fegt smile Men prisvärt

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

905 Inlägg
16 december 2007
#8
turboforssen skrev:
köp ett turbo förgasar kit till 240 å sätt dit tongue men lättast är ett par webrar

är lika lätt  att köpa delarna löst och hänga på efter som mycket lite kommer ändå passa.

Bajsapa
316 Inlägg
16 december 2007
#9
skaffa steg3 topp, kg 6 kam o borrqa blocket till 2.2 liter, släng på ett lättat svänghjul för lite lättare varv och ett par 45or.


Gillar stora förgasare
342 Inlägg
25 oktober 2008
#11
Skall du ha ut ca 150 hk så måste du minst upp i en R kam.
Jag rekommenderar dig att bara borra till 2.1l alltså du använder vanliga plain B21 kolvar.
Sedan som de andra skriver skaffa dig en topp och ett par 45:or. Men skall du ha förgasar se till och byt nålventil och leta reda på någon som kan ställa in det riktigt. Annars är det bara utkastade pengar.

Anledning till att jag inte rekommenderar 2.2 är för att foderna blir tunna som fan och bilen blir mycket lättare varm under hård belastning.

MVH

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

956 Inlägg
26 oktober 2008
#12
Borde inte ett par 40:ior räcka till 150hk, tycker att 45:or låter mycket.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas


Sök