Hk är väl rena stenåldern .. Nm är väl vad man mäter i nu för tiden.. De där med Chip är för mig ganska löjligt trimmande Har svårt att tänka mig en motor blir satan av ett chip utan modifieringar.. Man måste göra något med den innan man chippar den ..eller mappar typ andra kolvar kammar turbo.avgas.mm
ca 40hk får du av steg 2 chipet sen kan du byta org avgas systemet så får du ut lite mer hk. angående ic:n så kan du köra med 9000 ic:n men ska du trimma mer sen te.x. större turbo spridare m.m.m så är en fmic att rekomendera.
ca 40hk får du av steg 2 chipet sen kan du byta org avgas systemet så får du ut lite mer hk. angående ic:n så kan du köra med 9000 ic:n men ska du trimma mer sen te.x. större turbo spridare m.m.m så är en fmic att rekomendera.
Felfelfel, du får INTE 40 hk av enbart ett steg 2 chip! Steg 2 chippet tar bort laddtrycksspärren, ändrar tändningskurvan och bränslemängden in i motorn. Om du nu ska trycka in ett steg 2 chip och för att grejerna ska hålla är det en bra idée att göra som 200sx_bengan säger: Byta avgassystem 2½" och uppåt, oljekyl, större ic, nytt luftfilter, ny bränslepump är också bra (Bosch 040 eller 044 är att rekomendera) men sen för att ta ut lite mer effekt ur motorn så kan man antingen ställa upp laddtrycket med en digital laddtryckstyrning eller så sniktrimmar du lite och sätter på en pysventil på westgateslangen. / Kalle