Än så länge, helt klart ! behöver som sagt kapa mer i hatthyllan för att få upp rören genom plåten, sen sätta dit 6.5orna & steg till i hatthyllan om det får plats.. Har inte heller hunnit ställa in basen riktigt Så det är lite kvar att göra men verkar riktigt lovande
INTE rören genom hatthyllan.. isf ska du även ha basen där.. allt du kommer få ur dina portar e en massa "knasig" djupbas.. en portad låda e ju bygga för att portar å basen ska "samspela"..
INTE rören genom hatthyllan.. isf ska du även ha basen där.. allt du kommer få ur dina portar e en massa "knasig" djupbas.. en portad låda e ju bygga för att portar å basen ska "samspela"..
Det är ju lustigt att man får höra så mycket olika terorier
får börja med att säga att du har en fin 80'a den får min att framstå som en dåligt dubbad tysk porrfilm. Jag har en riktig dynamit RF power låda i min, men det låter anal pga att lådan+ porten spelar bakåt, sen är ju bränsletanken bakom sätet tyvärr.. hade samma syndrom i en opel manta förut. jag funderar själv på hur man ska bära sig åt..såga upp hyllan eller göra en bandpasslåda.
Det är ju lustigt att man får höra så mycket olika terorier
de e inte terorier.. de e fakta... tro mig
de toner du får från själva elementet kommer dämpas en massa eftersom du har ett tjockt säte ivägen.. medans de toner som kommer från porten kommer troligtvis höjas när dom "laddas" i bakrutan så kommer de låter ILLA..
-Du menar vad fasen har det med fasen att göra ljudet från porten och elementet spelar ur fas med varandra menade jag-
fast de e inte där "problemet" ligger.. de rekomenderas att du ska ja port å bas på samma sida men de e inget måste.. problemet ligger i att du har ett säte i vägen som dämpar de toner som kommer från basen me vi säger ca 3db.. å sen ökar du de toner som kommer frn porten me ca 3db eftersom dom "laddas" när dom stutsar i rutan.. då får du 6dbs skillnad mellan port å element.. men db siffran kan va vädligt olika.. tog bara ett exempel. så de har inget me fasen att göra.. de bästa e ju å bygga en bandpasslåda men dom kan va jävligt svåra att få bra..
Vi säger väl det då.... det är nog bränsletanken som är den stora boven i dramat framför för sätet. en 5:e ordningens låda går väl att få till hyfsat, om elementet passar till det.
Eller ta upp ett halvfett hål i hyllan och leda in (cornerloading hette det, eller?) basen
Vi säger väl det då.... det är nog bränsletanken som är den stora boven i dramat framför för sätet. en 5:e ordningens låda går väl att få till hyfsat, om elementet passar till det.
Eller ta upp ett halvfett hål i hyllan och leda in (cornerloading hette det, eller?) basen
jo visst går de att få till en hyffsad men ofta brukar bandpasslådor bli "entoniga".. men sen hänger de ju på hur pass kräsen man e..
Fast jag hävdar bestämt att entoniga bandpasslådor antingen är felgjorda eller har en bas som inte passar till den lådtypen . Det går att få en bandpasslåda att spela både dunk och djupbas, men helt lätt är det förstås inte.
Fast jag hävdar bestämt att entoniga bandpasslådor antingen är felgjorda eller har en bas som inte passar till den lådtypen . Det går att få en bandpasslåda att spela både dunk och djupbas, men helt lätt är det förstås inte.
klart att de går ja har själv byggt flera som låter riktigt trevligt å de finns ju massa SQ bilar som kör me de...
men har man inte koll på va man gör så e de inte så lätt..hehe