4265
Sök

göteborgare vann mot comhem

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
Så ska det vara när dom stora tror att dom är stor och grattis till honom som vann procesen.
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

86 Inlägg
17 december 2007
Fel länk.
Rätt länk: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=389088

Skitbra att man anmäler sånna där saker annars lär dom ju köra över oss stackars konsumenter hur dom vill. Jag "klagar" så fort det är nått oklart och har flera gånger* fått "förlåt, räkningen var fel, du kan kasta den".

*flera gånger = ett par hundra kronor / år.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 december 2007
"ARN rekommenderar Comhem att låta göteborgaren behålla det snabbare bredbandet i tolv månader utan kostnad."

De fick alltså inget straff. Att de blev rekommenderade en sak betyder inte att de måste följa det.

Den stackars göteborgaren fick alltså inget av att anmäla dom förutom lite gratis reklam.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
John87 skrev:
"ARN rekommenderar Comhem att låta göteborgaren behålla det snabbare bredbandet i tolv månader utan kostnad."

De fick alltså inget straff. Att de blev rekommenderade en sak betyder inte att de måste följa det.

Den stackars göteborgaren fick alltså inget av att anmäla dom förutom lite gratis reklam.

comhem fick inget straff men kunden behöver inte betala för deras misstag.
Jag misstänker att när tiden går ut, han ändra bolaget.
Senast redigerat av alain (17 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 december 2007
alain skrev:
comhem fick inget straff men kunden behöver inte betala för deras misstag.
Jag misstänker att när tiden går ut, han ändra bolaget.

Eftersom dom endast fick en rekommendation så behövde dom inte kompensera kunden någonting.
Att han fick något tillbaka var bara ett försök från Comhem's sida att rädda sitt redan stinkande rykte, inte någonting p.g.a. någon dom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök